کروم‌بوک C301SA ایسوس با 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی 300 دلار قیمت خواهد داشت

از آنجایی که پلتفرم کروم که تنها برنامه‌های وابسته به وب را اجرا می‌کند به فضای ذخیره‌سازی زیادی نیاز ندارد، کروم‌بوک‌هایی که اخیرا منتشر شدند نهایتا فضای داخلی 32 گیگابایت یا کمتر را در اختیار داشتند. به همین علت سازندگان با عرضه‌ی لپ‌تاپ‌هایی که تنها 16 یا 32 گیگابایت فضای داخلی داشتند توانستند لپ‌تاپ‌هایی با […]

از آنجایی که پلتفرم کروم که تنها برنامه‌های وابسته به وب را اجرا می‌کند به فضای ذخیره‌سازی زیادی نیاز ندارد، کروم‌بوک‌هایی که اخیرا منتشر شدند نهایتا فضای داخلی 32 گیگابایت یا کمتر را در اختیار داشتند. به همین علت سازندگان با عرضه‌ی لپ‌تاپ‌هایی که تنها 16 یا 32 گیگابایت فضای داخلی داشتند توانستند لپ‌تاپ‌هایی با کاربرد سریع و قیمت ارزان را به کاربران ارائه دهند.

اما به زودی داستان کمی فرق خواهد کرد؛ گوگل می‌خواهد برنامه‌ و بازی‌های اندرویدی را به پلتفرم کروم‌بوک بیاورد و طبیعتا برای نصب آن‌ها هم به فضای ذخیره سازی بیشتری نیازمند خواهید بود و به جز لپ‌تاپ گران‌قیمت پیکسل گوگل، تنها یک گزینه‌ی دیگر را پیش‌روی خود خواهید دید و آن‌هم لپ‌تاپ تازه معرفی شده‌ی ایسوس C301SA است که با فضای داخلی 64 گیگابایتی و قیمت 300 دلاری به نظر گزینه‌ی مناسبی برای دوست‌داران کروم‌بوک می‌آید.

کروم‌بوک C301SA ایسوس با 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی 300 دلار قیمت خواهد داشت

فضای ذخیره‌ سازی 64 گیگابایتی این لپ‌تاپ شاید نسبت به لپ‌تاپ‌های ویندوز و مک بسیار کمتر باشد اما با قیمت 300 دلار و آن‌هم برای پلتفرم کروم‌بوک فعلا گزینه‌ی دیگری وجود ندارد. حتی با قیمت 300 دلار در گوشی‌های‌هوشمند هم نمی‌توان فضای داخلی 64 گیگابایتی را پیدا کرد. به‌هر‌حال لپ‌تاپ جدید شرکت ایسوس، از کارت حافظه‌ی جانبی هم پشتیبانی می‌کند پس در صورت نیاز به فضای بیشتر، می‌توانید به این گزینه هم فکر کنید.

با نگاهی به مشخصه‌های فنی این لپ‌تاپ، متوجه می‌شوید که فضای ذخیره‌سازی آن تنها مسئله‌ی قابل توجه نیست؛ رم 4 گیگابایتی، نمایشگری 13.3 اینچی فول‌اچ‌دی و پشتیبانی از USB 3.0، وای‌فای و بلوتوث نسخه‌ی 4.2 به همراه خروجی HDMI از ویژگی‌های بارز این لپ‌تاپ به شمار می‌آیند. ایسوس کروم‌بوک جدید خود را به پردازنده‌ی چهار هسته‌ای N3160 سلرون Braswell شرکت اینتل مجهز کرده است.

متاسفانه نمایشگر این کروم‌بوک لمسی نیست؛ شاید فضای ذخیره‌سازی مناسبی در اختیار دوست‌داران برنامه و بازی‌های اندرویدی قرار گرفته باشد اما عدم وجود نمایشگری لمسی، می‌تواند ضربه‌ای بزرگی به فروش این لپ‌تاپ‌ وارد کند چراکه اکثر بازی‌ها و برنامه‌های اندرویدی به نمایشگری لمسی نیاز دارند.

کروم‌بوک C301SA ایسوس با 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی 300 دلار قیمت خواهد داشت

فعلا تنها لپ‌تاپی که از بازی‌ها و برنامه‌های اندروید به صورت رسمی پشتیبانی می‌کند، کروم‌بوک 10 اینچی Flip شرکت ایسوس بوده که دارای پردازنده‌ی پایه‌ی ARM بوده و از نمایشگری لمسی بهره می‌برد. ایسوس این کروم‌بوک را طوری ساخته تا بتوان با چرخش 360 درجه‌ای نمایشگر، آن را به یک تبلتی غول‌پیکر هم تبدیل کرد.

با معرفی کروم‌بوک‌های ایسوس که پشتیبانی از اندروید را به طور رسمی به خود اضافه کردند، انتظار می‌رود در آینده‌ای نه‌چندان دور کروم‌بوک‌های پیشرفته‌تر با گزینه‌های بهتری هم عرضه شوند تا علاقه‌مندان به این پلتفرم هم بتوانند انتخابات بیشتری را هنگام خرید داشته باشند.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال