فناوری لمس سه‌بعدی برای رسیدن به کمال به زمان بیشتری نیاز دارد؛ مایکل چانگ می‌گوید

حالا دیگر برکسی پوشیده نیست که مهم‌ترین، بزرگ‌ترین و بهترین ویژگی آیفون‌های جدید اپل یعنی آیفون 6 اس و 6 اس پلاس، فناوری لمس سه‌بعدی است. برای آن دسته از کاربرانی که با این ویژگی آشنایی ندارند باید بگوییم فناوری لمس سه‌بعدی، صفحه‌نمایش گوشی را حساس به فشار می‌کند که قادر است میزان فشار وارده […]

حالا دیگر برکسی پوشیده نیست که مهم‌ترین، بزرگ‌ترین و بهترین ویژگی آیفون‌های جدید اپل یعنی آیفون 6 اس و 6 اس پلاس، فناوری لمس سه‌بعدی است. برای آن دسته از کاربرانی که با این ویژگی آشنایی ندارند باید بگوییم فناوری لمس سه‌بعدی، صفحه‌نمایش گوشی را حساس به فشار می‌کند که قادر است میزان فشار وارده از سوی کاربر را تشخیص داده و برای هر میزان فشاری، یک واکنش متفاوت را از خود نشان دهد.

این فناوری طیف گسترده‌ای از امکانات را از نظر عملکرد و راحتی برای کاربران به ارمغان آورده که از طریق اپلیکیشن‌های روی گوشی اعمال و استفاده می‌شود. با این حال ظاهراً تهیه‌کننده و کارپرداز اجزای لمسی اپل یعنی TPK در رابطه با این فناوری نظر خاصی دارد.

مدیرعامل شرکت TPK، مایکل چانگ معتقد است که فناوری لمس سه‌بعدی برای رسیدن به کمال و تبدیل شدن به یک ویژگی کامل‌تر و کاربردی‌تر به چند سال زمان نیاز دارد که پس از آن بتواند خود را به‌عنوان یک قابلیت مهم و دارای اولویت به اثبات برساند.

تا حدودی می‌توان با این گفته‌های مدیرعامل TPK موافق بود؛ چراکه هنوز تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها هستند که از این قابلیت به عنوان یک ویژگی اصلی و کاربردی برای خود استفاده نکرده و از آن پشتیبانی نمی‌کنند. تنها برخی از اپلیکیشن‌های رایج و عمومی‌تر نظیر فیس‌بوک و اینستاگرام، پشتیبانی از این فناوری را ارائه داده و اپلیکیشن‌های خود را بدین منظور به‌روزرسانی کرده‌اند. البته هنوز هم این‌گونه اپلیکیشن‌ها آن‌طور که باید و شاید فناوری لمس سه‌بعدی را به خدمت نگرفته‌اند و تنها برخی از امکانات و قابلیت‌های ساده و ابتدایی را در قالب آن عرضه می‌کنند.

باید در نظر داشت که با وجود چشم‌انداز ارائه شده از سوی مایکل چانگ، انتشار اخبار، گزارشات و شایعات مربوط به صفحه‌نمایش‌های بهره‌مند از فناوری لمس حساس به فشار، در سال 2016 میلادی متوقف نشده و همچنان نقل محافل خواهد بود. با این حال ظاهراً برخی از شرکت‌های متصدی در زمینه گوشی‌های هوشمند نظیر سامسونگ دست‌به‌کار شده و قصد دارند تا این فناوری را به گوشی‌های خود بیاورند. باید منتظر ماند و دید که چه آینده‌ای در انتظار این فناوری خارق‌العاده خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال