اپل دستیار صوتی سیری را با iMessage ادغام خواهد کرد

یکی از برنامه‌های اپل که پنجشنبه منتشرشده حاکی از آن است که اپل پتانسیل ادغام دستیار مجازی Siri خود را با Messages بررسی می‌کند با این ادعا که ویژگی‌هایی ارائه می‌کند که ممکن است کاربران را در پرداخت‌های جفت به جفت یاری برساند. همان طور که با امتیاز آمریکا و دفتر ثبت علائم تجاری منتشر […]

یکی از برنامه‌های اپل که پنجشنبه منتشرشده حاکی از آن است که اپل پتانسیل ادغام دستیار مجازی Siri خود را با Messages بررسی می‌کند با این ادعا که ویژگی‌هایی ارائه می‌کند که ممکن است کاربران را در پرداخت‌های جفت به جفت یاری برساند.

19044-18870-161117-siri-l

همان طور که با امتیاز آمریکا و دفتر ثبت علائم تجاری منتشر شد، برنامه اپل برای «دستیار مجازی در یک جلسه ارتباطی» به کاربران iMessages دسترسی به چت inline با نرم­افزارهای هوش مصنوعی مانند siri اعطا می‌کند. در Messages، سیری قادر خواهد بود تا به طور خودکار درخواست‌های ورودی را رمزگشایی کند و وظایفی مانند برنامه‌ریزی قرارملاقات­ها، ارائه جهتِ ناوبری و بازیابی زمان فیلم را در کنار سایر عملکردها تکمیل کند.

از برخی جهات،  اجرای آن شبیه به اختلاط گوگل است که با دستیار گوگل در برنامه الو که به تازگی منتشر شده است انجام‌شده. به طور خاص، سند اپل اشاره می‌کند که کاربران در جلسات چت با دو یا چند نفر به سادگی و با هدایت یک پیام به هوش مصنوعی فوراً می‌توانند به سیری دسترسی داشته باشند.

با استفاده از تحلیل معنایی، واحد هوش مصنوعی تشخیص می­دهد که یک کاربر سیری را احضار کرده و نه کاربر دیگر. پیام تجزیه می‌شود تا یک کار بالقوه درک شود که اگر ممکن بود بعداً انجام خواهد شد. با وجود اینکه پیام‌ها شناسایی‌شده در خوراک چت عمومی نمایش داده نمی‌شود، سیری قادر به استفاده از اطلاعات حاضران در iMessage برای انجام دادن و تکمیل کردن وظایف است.

19044-18867-161117-siri-2-l

برای مثال، برای اولین بار یک کاربر ممکن است، «سیری به ما کمک کن تا یک جلسه را برنامه ریزی کنیم» را در پنجره چت وارد کند تا یک برنامه ملاقات فردی با دیگر اعضای جلسه برنامه‌ریزی کند. دستیار پیام را تشخیص می­دهد و  آن را به عنوان یک کار طبقه‌بندی می­کند، ارجاعات متقابل تاریخ‌های تقویم همه شرکت‌کنندگان در چت را باز می‌کند و یک روز و زمان مناسب برای جلسه پیشنهاد می‌دهد.

به علاوه سایر اعضای چت هم خواهند فهمید که یکی از کاربران در حال استفاده از دستیار است. کسانی هم که از سیری استفاده نمی‌کنند می‌توانند انتخاب کنند که آیا آن‌ها نیز می‌خواهند تا قابلیت هوش مصنوعی فعال شود. علاوه بر این، همه شرکت‌کنندگان در Message  قادر به تأیید یا رد دسترسی هوش مصنوعی به اطلاعات شخصی در طول جلسه ارتباطاتی هستند.

19044-18868-161117-siri-3-l

نمونه‌های دیگر Siri را در حال کشیدن اطلاعات به طور مستقیم از یک جلسه چت در حال انجام نشان می‌دهد. در یک مورد، از سیری خواسته شده است برای شرکت‌کنندگان در یک گفتگوی iMessage برنامه شام بچیند. این دستیار- با اجازه از اعضای چت- به اطلاعات مکانی هر عضو دست پیداکرده و مجموعه‌ای از رستوران‌های نزدیک را به عنوان یک نظرسنجی داخل چت ارائه می‌کند. سپس حاضران به زمان و مکان مناسب رأی می‌دهند و سیری بقیه کارها از جمله رزرواسیون و اضافه کردن این قرار ملاقات به تقویم و جدول زمانی برنامه‌های آن‌ها را انجام می‌دهد.

جالب توجه است، سند اپل اشاره خاصی به قابلیت بالقوه پرداخت جفت به جفت دارد. به طور خاص، اختراع پیشنهاد می‌دهد که یک دستیار مجازی در برنامه می‌تواند برای تسهیل تراکنش‌های مالی استفاده شود به این صورت که تعیین کند چه برنامه‌های مالی در دسترس است و یا توسط هر یک از اعضای چت استفاده می‌شود. پرداخت‌ها دو بار بررسی‌شده و از طریق ID لمسی مجاز می‌شود.

یک انتخاب مطمئن برای محدود کردن پرداخت Apple Pay خواهد بود، هر چند چنین ویژگی‌های در حال حاضر توسط این سرویس نوپا ارائه نشده است. در عوض، وظایف انتقال برنامه‌های مالی به شخص ثالث را دست پر انجام می‌دهد.

19044-18869-161117-siri-4-l

دسترسی داخل برنامه به نرم‌افزار دستیار مجازی ایده جدید نیست- کمپانی هایی مانند این کار را بعضی اوقات انجام داده بودند. اپل احتمالاً دستیاران هوش مصنوعی را با سیری محبوب خواهد کرد اما تلاش مداوم این شرکت برای حریم خصوصی اطلاعات، مانعی جلوی راه همه برنامه‌های شخص سوم در راه یکپارچه‌سازی ایجاد خواهد کرد و در نتیجه کاربرد پذیری و سودمندی آن را محدود می‌کند. تنها با راه‌اندازی iOS 10 در ماه سپتامبر توسعه‌دهندگان دسترسی به API های سیری اعطا را اعطا کردند.

وقتی به برنامه‌های ثبت‌شده امروزی اعمال می‌شود، شرکت‌های مالی خاص مانند PayPal قبلاً قابلیت‌های سیری یکپارچه‌سازی کرده‌اند، اما به ماژول نرم‌افزار اختصاص داده‌شده به سیری محدود شده اند.

با توجه به اکوسیستم به سرعت در حال گسترش سیری، می‌توان گفت اپل ممکن است یک روز به زودی دنیای چت، دستیاران مجازی و پرداخت را با Messages متحد کند و یا شاید حتی از آن فراتر برود. قابل‌ذکر است، سیری قادر به پردازش دستورات تایپ‌شده برای بیش از دو سال است، پیشنهاد رفتن به یک برنامه مبتنی بر متن مانند Messages می‌تواند یک انتقال نسبتاً ساده باشد. با این حال، آیا این شرکت در نظر دارد تا این برنامه را در کوتاه مدت برای بازار به ارمغان بیاورد؟ معلوم نیست.

تقاضای ثبت اختراع اپل که ادغام سیری و iMessage  را تحت پوشش قرار می‌دهد برای اولین بار در ماه می  2015 ثبت شد و Mehul K. Sanghavi و Jeffrey P. Schwerdtfeger مخترعان آن هستند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال