5 دلیل برای برتری G5 ال‌جی نسبت به آیفون 6S اپل

کنگره جهانی موبایل در بارسلون همچنان ادامه دارد و پس از اینکه پرچم‌داران شرکت‌های مختلف معرفی شدند، حالا مقایسه‌ی آنها با یکدیگر مورد توجه علاقه‌مندان حوزه تکنولوژی بوده و بسیاری از وب‌سایت‌ها در حال انجام این کار هستند. ما نیز قصد داریم در مقایسه‌ای میان LG G5 با iPhone 6S (که البته پیشتر معرفی شده […]

کنگره جهانی موبایل در بارسلون همچنان ادامه دارد و پس از اینکه پرچم‌داران شرکت‌های مختلف معرفی شدند، حالا مقایسه‌ی آنها با یکدیگر مورد توجه علاقه‌مندان حوزه تکنولوژی بوده و بسیاری از وب‌سایت‌ها در حال انجام این کار هستند. ما نیز قصد داریم در مقایسه‌ای میان LG G5 با iPhone 6S (که البته پیشتر معرفی شده بود)، به پنج دلیل برتری گوشی‌ جدید چشم‌بادامی‌ها نسبت به آخرین محصول اهالی کوپرتینو اشاره نماییم.

در ابتدا باید اشاره داشته باشیم که ال‌جی تمام تلاش خود را داشته تا بتواند به کمک زبان طراحی جدید خود و همچنین نوآوری‌های بسیار زیاد، محصولی کاملا متفاوت را معرفی نماید و در این کار نیز واقعا موفق بوده است. ویژگی‌های بسیار خوبی در این گوشی همچون سنسور اثر انگشت، سنسور دوگانه‌ی دوربین، بدنه‌ی فلزی، صفحه‌نمایش همیشه روشن و … وجود دارند که باعث شده تا LG G5 را یک محصول قدرتمند برای دیگر شرکت‌ها در نظر گرفت. حال می‌خواهیم پنج ویژگی بسیار خوب این محصول که نسبت به آیفون 6S برتری زیادی دارد را نیز بیان کنیم.

1. باتری قابل تعویض

باتری قابل تعویض از ویژگی‌های بسیار خوبیست که هر کاربری تمایل دارد گوشی‌هوشمند او از این ویژگی پشتیبانی نماید. شاید برای خالی شدن باتری یک پاوربانک را همراه خود داشته باشید، اما تصور کنید این وسیله نیز همراه شما نباشد. در چنین شرایطی می‌توانید با تعویض کردن باتری دستگاه به سرعت از گوشی خود استفاده کنید.

البته شاید این مورد چندان معقول نباشد که کسی بخواهد دو باتری را همراه خود داشته باشد، این موضوع درست است. اما ویژگی باتری قابل تعویض تنها به این منظور نیست که کاربران بخواهند در چنین شرایطی باتری دستگاه خود را تعویض نمایند. اگر باتری گوشی شما دچار مشکل شود، این ویژگی نیز می‌تواند فوق‌العاده کارآمد باشد.

Removable-battery

2. صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و با وضوح تصویر بالاتر

پرچم‌دار جدید ال‌جی از صفحه‌نمایشی 5.3 اینچی با رزولوشن 2560×1440 استفاده نموده و تراکم پیکسلی آن نیز برابر 554 پیکسل در اینچ می‌باشد. با توجه نرخ 70 درصدی صفحه‌نمایش نسبت به بدنه‌ی دستگاه، همچنان هم اندازه این گوشی بزرگ به نظر نمی‌رسد. از طرفی iPhone 6s ممکن است به خاطر اندازه‌ی کوچکی دارد، کمی خوش‌دست‌تر باشد چرا که با داشتن صفحه‌نمایش 4.7 اینچی، می‌تواند هنگام ارسال پیام‌های کوتاه و استفاده از انگشتان شست برای نوشتن مطالب، کار کردن را آسان‌تر نماید. اما رزولوشن این دستگاه 1334×750 است و ترکام پیکسلی آن نیز تنها 326 پیکسل در هر اینچ می‌باشد.

Bigger-higher-resolution-display

3. پشتیبانی از اسلات کارت حافظه

اگر دارندگان iPhone 6s بخواهند از 16 گیگابایت حافظه‌ی داخلی بیشتری استفاده کنند، باید هزینه‌ای نزدیک به 100 دلار را بپردازند. اما LG G5 به صورت پیش‌فرض با 32 گیگابایت حافظه‌ی داخلی عرضه می‌شود. همچنین این دستگاه از درگاه کارت حافظه با پشتیبانی از حداکثر حافظه‌ی 2 ترابایت نیز استفاده می‌نماید و همین موضوع زیبایی اندروید را نشان می‌دهد! دارندگان iPhone 6s حتی نمی‌توانند از کارت حافظه‌ی اضافی نیز استفاده کنند در صورتی که با LG G5، هیچ محدودیتی از لحاظ حافظه‌ی جانبی نخواهید داشت.

Storage-can-be-expanded-with-microSD

4. صفحه‌نمایش همیشه روشن

احتمالا اگر شما هم از افرادی باشید از گوشی اندرویدی خود را کنار گذاشته و به استفاده از محصولات اپل روی آورده باشید، احتمالا می‌دانید که واقعا هیچ راهی برای اطلاعا از اعلانات در سیستم iOS جز روشن کردن صفحه‌نمایش وجود ندارد. شاید این موضوع بر روی کاغذ اهمیت چندان زیادی نداشته باشد، اما اگر منتظر یک تماس و یا یک پیام باشید، ویژگی روشن بودن همیشگی صفحه‌نمایش می‌تواند فوق‌العاده کارآمد باشد. در حالت عادی نیز گوشی‌های اندرویدی به یک لامپ LED کوچک مجهز شده‌اند که می‌تواند در صورت جود یک پیام، تماس و یا اعلامیه، به سرعت کاربران را مطلع ساخته و اگر چیزی برای مشاهده وجود داشته باشد، به آنها بفهماند.

ال‌جی سعی کرده تا این ویژگی را به صورت عملی پیاده نماید تا کاربران برای اطلاع از این موارد نیازی به روشن کردن دستگاه خود نداشته باشند و به سادگی بتوانند از تمامی پیام‌های کوتاه، تماس‌ها و اعلانات مطلع گردند.  این ویژگی می‌تواند فوق‌العاده کارآمد باشد و iPhone 6s فاقد چنین چیزیست.

Always-on-display

5. طراحی ماژولار و امکان استفاده از وسایل جانبی متعدد

LG همواره سعی داشته تا امکانات جدیدی را پیش روی کاربران قرار داده و به همین منظور نیز تنها به ویژگی‌های جدید نرم‌افزاری پرچم‌دار خود توجه نداشته، بلکه این شرکت تمام تلاش خود را داشته تا بتواند امکان شخصی‌سازی و کسب این تجربه را برای کاربران به شکل متفاوتی انجام دهد. طراحی ماژولار و استفاده از ماژول‌ها، یکی از همین موارد است. در حال حاضر دو ماژول در دسترس کاربران قرار دارد که یکی از آنها CAM Plus بوده و به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند دوربین دستگاه خود را به صورت واقعی و با استفاده از سیستم‌های مکانیکی تنظیم نمایند. همچنین همراه با این ماژول یک باتری 1200 میلی‌آمپرساعتی نیز قرار گرفته که می‌تواند برق مورد نیاز و البته حتی بسیار بیشتر این دوربین را تامین نماید.

دومین ماژولی که کاربران می‌توانند از آن استفاده نمایند، یک تبدیل‌کننده صوتی دیجیتال به آنالوگ Bang & Olufsen می‌باشد که می‌تواند دوست‌داران موسیقی را خوشحال کند. در کنار این ماژول‌ها، ال‌جی مجموعه‌ای از وسایل جانبی را تحت نام “Friends” نیز معرفی نموده که کاربران می‌توانند از آنها نیز در کنار پرچم‌دار این شرکت استفاده کنند. یکی از این وسایل جانبی، هدست واقعیت مجازی ال‌جی است که البته نیازی به اتصال مستقیم آن به خود گوشی نیست.

البته باید این موضوع را نیز بگوییم که احتمالا اگر بخواهیم LG G5 را با هر گوشی دیگری مقایسه کنیم، وجود ماژول‌ها و وسایل جانبی بسیار زیاد، می‌تواند یکی از اصلی‌ترین برتری‌های این دستگاه نسبت به دیگر محصولات بازار باشد.

Modules-and-Friends

این پنج دلیل کافی نیست؟ پس باید بگوییم در LG G5، شکاف آنتن نیز در بدنه پنهان شده است!

همواره آیفون به خاطر وجود رد پاهای آنتن پلاستیکی‌ در قسمت پشتی دستگاه مورد تمسخر بسیاری از افراد قرار گرفته و می‌گیرد که البته این مورد برای بسیاری از افراد بی اهمیت و برای بسیاری دیگر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد.

در مورد پرچم‌دار جدید ال‌جی این موضوع وجود نداشته و مهندسین این شرکت سعی کرده‌اند تا این آنتن را در قسمت پشتی دستگاه محو نمایند.

Bonus-Antenna-slits-integrated-into-the-body

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال