5 راه برای افزایش دوام باطری گلکسی اس6 سامسونگ

اخیرا گوشی گلکسی اس 6 سامسونگ را از تمام جهات مورد بررسی دقیق قرار دادیم. به توجه به این موضوع در مورد این گوشی نواقصی دیده شد که هم اینک در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت. در ادامه با تک‌نیوز همراه باشید: گوشی هوشمند گلکسی اس 6 سامسونگ برتری خود را در بسیاری […]

اخیرا گوشی گلکسی اس 6 سامسونگ را از تمام جهات مورد بررسی دقیق قرار دادیم. به توجه به این موضوع در مورد این گوشی نواقصی دیده شد که هم اینک در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت. در ادامه با تک‌نیوز همراه باشید:

گوشی هوشمند گلکسی اس 6 سامسونگ برتری خود را در بسیاری از زمینه‌ها به همگان ثابت نموده است. اما این موضوع در حوزه پایداری و دوام باطری صدق نمی‌کند. همانطور که در مقاله تک‌نیوز در مورد باطری گلکسی اس6 به همین موضوع اشاره شد، این گوشی قدرتمند در این حوزه جایگاه خوبی را به خود اختصاص نداده و از این نظر مورد توجه دوستداران این گوشی قرار نگرفت. خوشبختانه راه‌هایی برای اطمینان حاصل کردن از این موضوع وجود دارد که گوشی گلکسی اس6 در طی روز شما را تنها نگذاشته و یا زمان‌هایی طلایی را برای کار کردن با گوشی و استفاده بهیه و کاربردی از آن هنگامی میزان درصد باطری گوشی تک رقمی می‌شود، فراهم آورد.

مطمئنا بهترین انتخاب از میان دیگر راه‌ها، استفاده از ویژگی شارژ سریع گوشی است که این مورد می‌تواند از طریق شارژر اصلی سامسونگ یا شارژر‌های سریع مشابه یا سازگار با گوشی (مثل شارژر‌های سریع کوآلکام) انجام شود. این سوخت‌گیری که در مدت تقریبی 10 دقیقه انجام می‌شود، می‌تواند به افزایش قابل توجه باطری گوشی بیانجامد. اما اگر این مورد در دسترس شما نبود، می‌توانید از 5 راه زیر برای بهبود بخشیدن به دوام باطری گوشی پرچمدار خود استفاده کنید.

 

1- میزان مصرف باطری اپلیکیشن‌ها را همواره مورد بررسی قرار دهید

هیچکدام از برنامه‌های اندروید شبیه به هم ساخته نشده‌اند و همچنین هیچکدام از آنها در زمینه بهینه مصرف کردن باطری گوشی در یک سطح قرار ندارند. بعضی از برنامه‌ها در مقایسه با بعضی دیگر، انرژی بیشتری را مصرف می‌کنند و بهترین راه برای کنترل این موضوع، بررسی همیشگی میزان مصرف باطری گوشی توسط اپلیکیشن‌هاست. ما برای حل این موضوع، دو راه را به شما پیشنهاد خواهیم داد. راه ساده‌تر برای حل این موضوع، نصب برنامه Greenify است. این برنامه اپلیکیشن‌هایی که باطری گوشی را مورد مصرف بیش از حد معمول خود قرار می‌دهند و در کنار آن باعث تاخیر و سنگینی فضای کاربری گوشی می‌شوند را به طور کامل شناسایی کرده و آنها را تحت تعقیب خود قرار می‌دهد.

راه دوم که تقریبا انجام کار‌ شناسایی برنامه‌ها توسط کاربر است، استفاده از نمودار مانیتورینگ باطری گوشی در سیستم عامل اندروید و سرویس مدریت برنامه‌های آن بوده و برای این منظور می‌بایست به منو تنظیمات (Settings) رفته و در این قسمت گزینه Battery انتخاب شود. سپس وارد بخش Battery Usage شده و در این قسمت در مورد مصرف بیش از حد باطری توسط بعضی از اپلیکیشن‌ها، اطلاعاتی را بدست خواهید آورد. برای غیر فعال کردن این سری از برنامه‌ها می‌بایست از منو تنظیمات گوشی وارد قسمت Applications menu شده و در این صفحه به بخش مدریت برنامه‌ها (Application Manager) وارد شوید. سپس به زبانه Running مراجعه کرده و بر روی برنامه‌های مورد نظرتان کلیک کنید. سپس دکمه Stop یا Force Stop را انتخاب کنید.

همچنین اگر از گوشی گلکسی اس6 خود به شکل روت شده استفاده می‌کنید، می‌توانید از اپلیکیشن‌های خاصی برای فریز کردن و یا غیر‌فعال کردن سرویس‌های گوشی خود استفاده کنید. به منظور غیر‌ فعال کردن سرویس‌های گوگل می‌توانید از اپلیکیشن Disable Service برای این منظور استفاده کنید. اگر به راه دوم که انجام آنالیز برنامه‌ها توسط کاربر است، می‌اندیشید باید گفت که قدم گذشتن در این راه ممکن است به کنترل و محدود کردن بیش از حد گوشی بیانجامد و در نتیجه استفاده از گوشی و امکانات آن دیگر لذت‌بخش نخواهد بود. بنابراین راه اول یعنی استفاده از اپلیکیشن Greenify را برای بررسی خودکار و شناسایی بهتر برنامه‌ها به جای دستکاری دستی آنها توسط کاربر را پیشنهاد می‌دهیم.

دانلود برنامه Greenify 

دانلود برنامه Disable Service

Keep-apps-batery-usage-in-check

2- غیر‌فعال کردن اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های پیشفرض گوشی که میزان استفاده از آنها بسیار اندک است

وجود اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های متعدد پیشفرض با کارخانه‌ای در گوشی‌ شما، نشانه استفاده تمام مدتان از آنها نیست و در بسیاری از مواقع به وجود آنها نیازی نمی‌باشد. بنابراین برای خلاص شدن از مصرف باطری گوشی گلکسی اس6 توسط آنها به بخش Application manager (واقع در قسمت تنظیمات یا Settings و در سپس بخش Applications menu) وارد شده و سپس به زبانه All بروید. بعد از انجام آن، بر روی اپلیکیشن‌های مورد نظر رفته و آنها را انتخاب کنید. سپس دکمه Disable را انتخاب کنید. البته از بابت غیر‌فعال کردن این برنامه نگرانی خاصی نداشته باشید، زیرا در آینده می‌توانید دوباره آن را فعال کنید. پیشنهاد ما برای غیر‌فعال کردن سرویس‌های گلکسی اس6، انجام این کار برای عملگر‎های Wi-Fi calling و VoLTE (سرویس مکالمه با کیفیت بسیار بالا)، Samsung Lock و S Voice در صورت عدم استفاده از آنها است. برنامه Facebook نیز از اپلیکیشن‌های بسیار پر‌مصرف اندرویدی بوده و برای کاهش مصرف آن می‌توانید از اپلیکیشن Facebook Lite در همین زمینه استفاده کنید.

دانلود برنامه Facebook Lite

Get-rid-of-factory-apps-and-features-you-arent-using

 

 

3- استفاده از ویژگی‌های حالت Power Saving گوشی

خوشبختانه گوشی گلکسی اس6 سامسونگ از ویژگی‌های Power saving mode و Ultra power saving mode بهره می‌برد که این دو سرویس در زمان کاهش میزان باطری گوشی به پایین‌تر حد خود به کمک کاربر آمده و گوشی را برای انجام یکسری از کار‌های ضروری و کاربردی محیا می‌کند. این مود‌ها در قسمت Battery menu واقع در بخش Settings گوشی قابل مشاهده هستند. با فعال کردن حالت Power saving mode، فرکانس CPU گوشی، محدود شده و از میزان روشنایی نمایشگر گوشی کاسته می‌شود. همچنین فریم‌ریت صفحه نمایش نیز کاهش یافته و لرزش بازخوردی به همراه چراغ پس‌زمینه کلید‌های خازنی گوشی خاموش می‌شود. از طرفی مدت زمان روشن ماندن صفحه نمایش گوشی نیز در حالت دریافت اعلانات جدید کاهش خواهد یافت. در حالت Ultra power saving mode نیز به محدودیت بیشتر گوشی پرداخته می‌شود. در این حالت رنگ‌های نمایشگر گوشی به شکل سیاه و سفید در آمده و میزان مصرف برنامه‌ها محدود خواهد شد. همچنین وای‌فای و بلوتوث گوشی نیز غیر‌فعال می‌شود.

Use-the-Power-Saving-features

 

 

4- مدیریت روشنایی صفحه نمایش با برنامه LUX

مسلما با وجود تمامی حرف و حدیث‌ها، روشنایی صفحه نمایش از عوامل اصلی مصرف باطری گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید. با افزایش میزان روشنایی گوشی، مصرف باطری آن نیز به مراتب افزایش خواهد یافت. اگر برای کنترل روشنایی گوشی خود و اصلاح عملکرد آن دست به کار شده‌اید، برنامه پیش‌فرض گوشی در همین زمینه، کمک چندانی به شما نخواهد کرد. برای انجام هرچه بهتر این پروسه، اپلیکیشن Lux را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این برنامه در زمینه کنترل روشنایی گوشی بسیار حرفه‎ای بوده و قابلیت تنظیم هر چه بهتر درجات مختلف روشنایی نمایشگر را دارد. همچنین با استفاده از این برنامه می‌توانید روشنایی و دمای رنگ‌های نمایشگر خود را بر اساس نور محیط تنظیم کنید. اما برتری این برنامه نسبت به الگوریتم گوشی در چیست؟ باید گفت که ویژگی آموختن برنامه LUX از کاربر خود باعث برتری این برنامه نسبت به اپلیکیشن پیشفرض گوشی شده است. یعنی وقتی که برنامه LUX نسبت به نور محیط حساسیت نشان داده و روشنایی نمایشگر را تغییر می‌دهد و سپس کاربر بعد از آن به دلخواه خود غلط‌های این برنامه را اصلاح می‌کند، LUX این پروسه را از کاربر خود فرا گرفته و در دفعات بعدی آن را مورد استفاده قرار خواهد داد.

دانلود برنامه LUX

Manage-the-on-screen-brightness-with-Lux

5- حذف برنامه Google Fit

اخیرا کاربران مربوط به توسعه‌دهندگان XDA به مشکلی بین برنامه‌های Samsung health و Google Fit اشاره کرده‌اند. به علاوه آن، کاربران دیگر گوشی‌های هوشمند همانند نکسوس 5 گوگل در مورد مصرف آزار دهنده و دائمی باطری در برنامه Google Fit معترض بوده و طبق شواهد، اثرات آن در برنامه wakelocks  (برنامه مدریت باطری اندروید) در نسخه لالی‌پاپ اندروید قابل مشاهده است. بهترین راه حل برای این مشکلات، حذف برنامه  Google Fit از منو Application Manager بوده و البته به دلیل پیش‌فرض بودن این برنامه، فقط ورژن آن به نسخه پایین‌تری نزول خواهد کرد. سپس گوشی گلکسی اس6 خود را ریستارت کرده و تغییرات بوجود آمده و بهبود در دوام باطری گوشی را با چشم خود خواهید دید.

Uninstall-Google-Fit

 

 

با این تفاسیر به نظر شما راه حل‌های گفته شده می‌تواند در کاهش مصرف باطری گوشی هوشمندتان موثر باشد؟! لطفا نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال