شبکه 5G سرعت 20 گیگابایت بر ثانیه را فراهم می‌کند

نسل پنجم شبکه تلفن همراه یا نسل پنجم فناوری انتقال بی‌سیم اطلاعات با اینکه هنوز وارد فاز اجرایی نشده اما بهتر است اطلاعاتی در مورد روش انتقال دو سویه و همزمان اطلاعات در این نسل ارائه شود. اینترنت نسل پنجم همزمان با افزایش تعداد کاربران با هدف افزایش سرعت اتصال اینترنت اپراتورهای تلفن همراه به […]

نسل پنجم شبکه تلفن همراه یا نسل پنجم فناوری انتقال بی‌سیم اطلاعات با اینکه هنوز وارد فاز اجرایی نشده اما بهتر است اطلاعاتی در مورد روش انتقال دو سویه و همزمان اطلاعات در این نسل ارائه شود.

اینترنت نسل پنجم همزمان با افزایش تعداد کاربران با هدف افزایش سرعت اتصال اینترنت اپراتورهای تلفن همراه به میزان ۲۰ گیگابایت همراه با افزایش ظرفیت بیشتر شبکه در مقایسه با نسل چهارم طراحی شده است.

با این فناوری حداقل چند ده هزار کاربر در هر یک کیلومتر مربع می‌توانند به شبکه متصل شوند. حداقل سهم مجاز هر کاربر در شلوغ‌ترین حالت شبکه حداقل ۱۰۰ مگابایت در ثانیه است.

تفاوت اساسی اینترنت 5G با نسل فعلی در نحوه انتقال اطلاعات موسوم به فناوری Full Duplex است، بدین صورت که اطلاعات با تاخیر کمتر از یک میلی‌ثانیه منتقل می‌شوند و سرعت دانلود اطلاعات نیز از یک گیگابایت در نسل چهار به ۲۰ گیگابایت در ثانیه افزایش می‌یابد.

در این فناوری، تبادل همزمان اطلاعات رفت و برگشت از طریق یک سیگنال امکان‌پذیر خواهد بود، همچنین ارسال و دریافت همزمان اطلاعات با استفاده از معماری جدید تراشه‌های گیرنده و فرستنده قابل دستیابی است.