محققان هواوی موفق شدند در آزمایش شبکه‌ی 5G به سرعت 3.6 گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کنند

شبکه‌ی اینترنت 4G/LTE سرعت بسیار بالایی دارد و نسل‌های جدیدتر از این شبکه نیز همواره سرعت بیشتری از قبل پیدا می‌کنند، اما شبکه‌ی 5G که هنوز به صورت عمومی در دسترس نیست، سرعتی بسیار بیشتر از 4G خواهد داشت. به تازگی محققان شرکت چینی هوآوی به همراه مهندسین شرکت مخابراتی NTT DoCoMo ژاپن، موفق شدند با ایجاد […]

شبکه‌ی اینترنت 4G/LTE سرعت بسیار بالایی دارد و نسل‌های جدیدتر از این شبکه نیز همواره سرعت بیشتری از قبل پیدا می‌کنند، اما شبکه‌ی 5G که هنوز به صورت عمومی در دسترس نیست، سرعتی بسیار بیشتر از 4G خواهد داشت.

به تازگی محققان شرکت چینی هوآوی به همراه مهندسین شرکت مخابراتی NTT DoCoMo ژاپن، موفق شدند با ایجاد میدانی با فرکانس 6 گیگاهرتز، به سرعت خیره‌کننده 3.6 گیگابیت بر ثانیه در ارسال داده‌ها دست پیدا کنند. موضوعی که باعث شده این آزمایش بسیار مهم تلقی شود، نوع میدان به کار رفته در آن است چرا که هم‌اکنون می‌توان از چنین چیزی در دنیای واقعی نیز استفاده کرد. در حالی که شرکت‌های دیگر همچون نوکیا و سامسونگ در آزمایش‌های اخیر خود برای توسعه شبکه‌ی 5G، از میدان‌هایی استفاده کرده بودند که با سیستم فعلی سازگاری نداشته و نیاز بود تا ساختار مخابراتی در سراسر جهان تغییر پیدا نماید.

همچنین در این آزمایش، میدان Huawei-NTT DoCoMo 5G بر خلاف همیشه در دنیای واقعی انجام شده بود و خبری از آزمایشگاه‌های بزرگ نبود. تحلیل‌گران امیدوارند تا بتوانیم در سال 2020، شاهد عرضه‌ی اقتصادی شبکه‌ی 5G باشیم؛ هر چند ماه گذشته شرکت Verizon با انتشار اخباری سر و صدای زیادی به پا کرد و اذعان داشت که این شرکت می‌تواند نسل جدید از شبکه‌ی پرسرعت برای اتصال بدون سیم را در سال 2017 عرضه نماید.

مدیرعامل شرکت DoCoMo، آقای تاکِهیرو ناکامورا در بیاینه‌ای اعلام کرد که تلاش‌های فراوان DOCOMO و Huawei برای عرضه‌ی اقتصادی و جهانی اینترنت 5G، می‌تواند مشوق سایر شرکت‌ها و تیم‌های بررسی‌کننده این موضوع باشد. آزمایش‌هایی که این دو شرکت با همکاری یکدیگر داشته‌اند، بسیار رضایت‌بخش بوده و ایجاد این میدان در دنیایی واقعی، ستودنی است.

آقای وِن تونگ، مدیر بخش تحقیقات وایرلس شرکت هوآوی نیز در مورد این آزمایش، اذعان داشته که تلاش‌های هوآوی و انجام چنین آزمایش رضایت‌بخشی، مبین تعهد شرکت برای تعیین و ثبت استانداردهای شبکه‌ی 5G تا سال 2018 است. آزمایش‌هایی این‌چنینی که هوآوی انجام می‌دهد، نشان می‌دهد که مهندسین این شرکت راه درست را رفته و حتی می‌توانند دنیای تکنولوژی را دگرگون سازند. از طرفی، دسترسی به شبکه‌ی پر سرعت 5G می‌تواند آغازگر راهی برای ایجاد نوآوری در دنیای تکنولوژی باشد.

طبق استانداردهای جهانی که اتحادیه بین‌المللی مخابرات تعیین کرده، سرعت شبکه‌ی 5G باید به 20 گیگابیت بر ثانیه برسد. در حال حاضر گوشی‌هوشمند همچون Motorola DROID Turbo می‌تواند فایل‌های مختلف را با سرعت 33 مگابیت بر ثانیه و از طریق اینترنت 4G/LTE شرکت Verizon، دانلود نماید. و پهانی باندی که برای 5G در نظر گرفته شده، می‌تواند یک فیل.م کامل را در یک چشم به هم زدن، دانلود کند!

همینطور باید اشاره کنیم که Verizon اعلام کرده که از سال آینده، میدانی عمومی برای آزمایش شبکه‌ی 5G راه‌اندازی خواهد کرد و برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب نیز از شرکت‌های Alcatel-Lucent، اریکسون، سیسکو، سامسونگ، کوآلکام و نوکیا کمک خواهد گرفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال