5 گوشی‌هوشمند رده‌‌بالا که باید انتظار آمدنشان را در سال 2016 داشته باشیم

تنها کمتر از دو هفته به پایان سال 2015 میلادی بیشتر باقی نمانده که می‌توانیم به طور کامل در مورد گوشی‌هایی که در سال 2016 عرضه خواهند شد صحبت کرده و در مورد مشخصات فنی آن‌ها و احتمال موفقیت‌شان صحبت کنیم. باتوجه به اینکه در سه ماهه‌ی اول سال 2016 دو رویداد بزرگ CES و MWC برگزار خواهند […]

تنها کمتر از دو هفته به پایان سال 2015 میلادی بیشتر باقی نمانده که می‌توانیم به طور کامل در مورد گوشی‌هایی که در سال 2016 عرضه خواهند شد صحبت کرده و در مورد مشخصات فنی آن‌ها و احتمال موفقیت‌شان صحبت کنیم. باتوجه به اینکه در سه ماهه‌ی اول سال 2016 دو رویداد بزرگ CES و MWC برگزار خواهند شد تصمیم برآن گرفتیم تا 5 گوشی رده‌بالا که می‌توانیم انتظارشان را در این مدت داشته باشیم برای شما معرفی کنیم.

باتوجه به معرفی گوشی‌های‌هوشمند رده‌بالا در سال 2015 و زمان معرفی آن‌ها، قطعا در سه ماهه‌ی اول امسال شاهد معرفی چندین گوشی پرچم‌دار اندرویدی از شرکت‌های مختلف خواهیم بود. طبیعتا اپل که در شهریورماه محصولات خود را رونمایی می‌کند در میان گوشی‌های‌معرفی شده‌ی این مقاله نقشی نخواهد داشت و از آن‌جایی که شایعه‌ی خاصی در مورد گوشی‌های بلک‌بری و ویندوزفونی نیز منتشر نشده است، این دو پلتفرم نیز در میان گوشی‌های مورد انتظار قرار نگرفته‌اند.

Asus ZenFone 3

5 گوشی‌هوشمند رده‌‌بالا که باید انتظار آمدنشان را در سال 2016 داشته باشیم

گوشی‌های سری زن‌فون ایسوس با توجه به قیمت بسیار مناسب‌شان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند. زن‌فون 2 ایسوس که امسال به طور رسمی معرفی و عرضه شد توانست با رم 4 گیگابایتی خود و تنها با قیمتی کمتر از 400 دلار توجه بسیاری را به خود جلب کند. بنابراین انتظار می‌رود زن‌فون 3 ایسوس نیز با قیمت مناسب و مشخصات فنی بالا عرضه شود. از شایعات گذشته برمی‌آید که ایسوس قصد دارد حسگر اثر انگشت و درگاه یو‌اس‌بی Type-C را در این گوشی قرار دهد. از آن‌جایی که زن‌فون 2 در رویداد CES رونمایی شد می‌توان این انتظار را داشت که به زودی ایسوس زن‌فون 3 را در همین رویداد معرفی کند.

HTC One M10

5 گوشی‌هوشمند رده‌‌بالا که باید انتظار آمدنشان را در سال 2016 داشته باشیم

تاکنون شایعات زیادی در مورد پرچم‌دار بعدی اچ‌تی‌سی به گوش نرسیده است اما باتوجه به اینکه اچ‌تی‌سی وان M8 و M9 هردو در رویداد MWC به طور رسمی معرفی شدند می‌توان این انتظار را داشت که تا اواخر بهمن‌ماه شاهد معرفی این گوشی نیز باشیم. اچ‌تی‌سی در دو پرچم‌دار قبلی خود کوچک‌ترین تغییری را در ظاهر گوشی ایجاد نکرده و ازآ‌ن‌جایی که اچ‌تی‌سی وان M9 نتوانست انتظارات طرفداران این شرکت را برآورده کند، می‌توان این انتظار را داشت که اچ‌تی‌سی وان M10 از لحاظ ظاهری دچار تغییرات زیادی خواهد شد. علاوه‌براین اچ‌تی‌سی قصد دارد گوشی میان‌رده‌ی جدیدی را موسوم به اچ‌تی‌سی وان X9 نیز معرفی کند پس اچ‌تی‌سی در در سال 2016 بسیار سرگرم معرفی گوشی‌های خود خواهد بود.

LG G5

5 گوشی‌هوشمند رده‌‌بالا که باید انتظار آمدنشان را در سال 2016 داشته باشیم

ال‌جی که پرچم‌دار قبلی خود را، ال‌جی جی 4، در فروردین سال گذشته معرفی کرد، امسال نیز قصد دارد جی 5 را در همان بازه‌ی زمانی به طور رسمی معرفی کند. از جمله مشخصات شایعه شده در مورد این گوشی می‌توان استفاده از چیپست اسنپ‌دراگون 820 و نمایشگری کمی بزرگ‌تر اشاره کرد. شایعات مختلف بر این مسئله تاکید دارند که ال‌جی همچنان از نمایشگری Quad HD 5.6 اینچی استفاده خواهد کرد. علاوه‌بر‌این، ال‌جی قصد دارد از سنسوری 21 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی و سنسوری 8 مگاپیکسلی برای دوربین جلو نیز استفاده کند. ال‌جی که به تازگی از فلز در جنس بدنه‌ی گوشی‌های خود استفاده کرده شاید در جی 5 نیز از همین جنس استفاده کند؛‌ پس تغییر در جنس بدنه‌ی پرچم‌دار بعدی ال‌جی نباید شما را متعجب کند.

 Samsung Galaxy S7 and S7 Edge

5 گوشی‌هوشمند رده‌‌بالا که باید انتظار آمدنشان را در سال 2016 داشته باشیم

 اگر بخواهیم شایعات جدید منتشر شده در مورد این دو گوشی را باور داشته باشیم، باید گفت که پرچم‌دار بعدی سامسونگ با پرچم‌دار فعلی این شرکت از لحاظ ظاهری دچار تغییر زیادی نخواهد شد. بنابراین باید شاهد گوشی با جنس بدنه‌ی شیشه‌ای و فلزی باشیم. از طرفی دیگر از لحاظ مشخصات فنی می‌توانیم شاهد پیشرفتی چشم‌گیر در پرچم‌دار بعدی سامسونگ باشیم. انتظار می‌رود سامسونگ از نمایشگری 5.2 اینچی  AMOLED Quad HD در پرچم‌دار بعدی خود استفاده کند. از دیگر مشخصات فاش شده در مورد این دو گوشی می‌توان به سنسور دوربین 20 مگاپیکسلی، درگاه کارت حافظه و چیپست اکزینوس 8890 یا اسنپ‌دراگون 820 اشاره کرد. طبق رسم هرساله‌ی سامسونگ، این بار نیز باید شاهد معرفی این دو گوشی در رویداد MWC بارسلونا باشیم. علاوه‌براین انتظار می‌رود سامسونگ از نسخه‌ی پلاس این دو گوشی نیز رونمایی کند هرچند تاریخ دقیق رونمایی از نسخه‌ی پلاس این دو گوشی که نمایشگری 6 اینچی خواهند داشت مشخص نیست.

Sony Xperia Z6

5 گوشی‌هوشمند رده‌‌بالا که باید انتظار آمدنشان را در سال 2016 داشته باشیم

سونی به تازگی دچار عادت نامناسبی شده که برطبق آن هرساله دو پرچم‌دار را معرفی می‌کند. پس اگر سونی قصد داشته باشد دو پرچم‌دار را در سال آینده معرفی کند طبیعتا یکی از آن‌ها در سه‌ماهه‌ی اول سال 2016 رونمایی خواهند شد. همان‌طور که در خبرها داشتیم، سونی قصد دارد این بار بیش از 5 نسخه از پرچم‌دارهای خود را روانه بازار کند که هرکدام از آن‌ها دارای اندازه‌ی متفاوتی خواهند بود. البته یکی از این پنج نسخه پرچم‌دار نام خواهد گرفت که احتمالا نسخه‌ی 5.2 اینچی پرچم‌دار نام می‌گیرد. همانند بسیاری از پرچم‌داران سال 2016، اکسپریا Z6 سونی نیز از چیپست اسنپ‌دراگون 820 استفاده خواهد کرد. سونی در سری پرچم‌داری‌های قبلی خود تغییرات عمده‌ای را در ظاهر گوشی به وجود نیاورده پس نمی‌توان انتظار داشت که سونی در اکسپریا Z6 طراحی کاملا متفاوتی را از خود به نمایش بگذارد. به‌هر‌حال مثل همیشه گوشی‌های شیشه‌ای فلزی سونی ضد آب خواهند بود و کاربران خاصی به سراغ این گوشی‌ خواهند رفت.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال