این‌ها 7 قابلیت شایعه شده برای آیفون 7 اپل هستند

اپل قطعا در شهریورماه سال 2016 قسمت بعدی از داستان آیفون‌های خود را برای ما تعریف خواهد کرد و شاهد گوشی بعدی این شرکت محبوب خواهیم بود. آیفون 7 در شهریور سال آینده معرفی و عرضه می‌شود و هرچه بیشتر به زمان معرفی این گوشی نزدیک‌تر می‌شویم شایعات بیشتری نیز به گوش‌مان می‌رسد. البته منتشر […]

اپل قطعا در شهریورماه سال 2016 قسمت بعدی از داستان آیفون‌های خود را برای ما تعریف خواهد کرد و شاهد گوشی بعدی این شرکت محبوب خواهیم بود. آیفون 7 در شهریور سال آینده معرفی و عرضه می‌شود و هرچه بیشتر به زمان معرفی این گوشی نزدیک‌تر می‌شویم شایعات بیشتری نیز به گوش‌مان می‌رسد. البته منتشر شدن شایعات مختلف و خبرهای گوناگون با توجه به محبوبیت آیفون‌های اپل دور از انتظار نیست و باید منتظر خبرها و شایعات بیشتری نیز باشیم.

طبیعتا ممکن است بسیاری از ویژگی‌های جدید آیفون 7 از زبان تیم کوک منتشر نشود و تا زمان معرفی رسمی آن هیچ‌گاه متوجه آن‌ها نشویم اما می‌توان به چند قابلیت مهم این گوشی اشاره کنیم. شاید چیپست جدیدتر، بدنه‌ای محکم‌تر و دوربین پیشرفته‌تر را بتوان از ویژگی‌های آیفون 7 نام برد. به همین علت تصمیم گرفته‌ایم تا 7 ویژگی شایعه شده در مورد آیفون 7 را منتشر کنیم.

1. چیپست A10 اپل

این‌ها 7 قابلیت شایعه شده در مورد آیفون 7 اپل هستند

حتما اپل در آیفون 7 از چیپست با سرعت‌ بیشتر استفاده خواهد کرد و این مسئله اصلا دور از انتظار نیست. اپل در آیفون 6اس و 6اس پلاس از چیپست 16 نانومتری TSMC و 14 نانومتری سامسونگ استفاده کرده است. این چیپست A9 نام دارد که حتی در برخی از موارد نیز شاهد تفاوت‌هایی میان آن‌ها بودیم. حال جای تعجب نیست که چیپست بعدی این شرکت A10 نام گرفته و در آیفون 7 نیز مورد استفاده قرار گیرد. گفته می‌شود این بار تنها شرکت TSMC وظیفه‌ی ساخت چیپست‌های اپل را برعهده خواهد گرفت و سامسونگ این بار نقشی نخواهد داشت. به‌هر‌حال هنوز خیلی زود است که بخواهیم اظهار نظر قطعی را در مورد چیپست استفاده شده در آیفون 7 داشته باشیم.

2. 3 گیگابایت رم در آیفون 7 پلاس

این‌ها 7 قابلیت شایعه شده در مورد آیفون 7 اپل هستند

آیفون 6اس و 6اس پلاس بعد از مدت‌ها شاهد افزایش حافظه‌ی رم شدند. اپل برای اولین بار پس از آیفون 5، در این دو گوشی از دو گیگابایت رم استفاده کرد که همین مسئله باعث شد تا منتقدان از این حرکت اپل به خوبی یاد کنند. براساس پیش‌بینی‌های انجام شده توسط محقق معروف Ming-Ci Kuo، آیفون 7 پلاس دارای 3 گیگابایت حافظه‌ی رم خواهد بود هرچند افزایش حافظه‌ی رم در آیفون 7 پلاس با توجه این که اپل در آیفون 6اس به تازگی حافظه‌ی رم گوشی‌های خود را افزایش داده کمی بعید به نظر می‌رسد. به گفته‌ی این شخص، آیفون 7 دارای 2 گیگابایت رم خواهد بود.

3. بدنه‌ی ضد آب در آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

این‌ها 7 قابلیت شایعه شده در مورد آیفون 7 اپل هستند

آیفون 6 اس و 6 اس پلاس با طراحی فوق‌العاده‌ای که از آلمونیم 7000 ساخته شده‌اند دارای بدنه‌ای بسیار مستحکم هستند و حتی در برخی موارد نیز ضد آب بودن گوشی تا حد زیادی ثابت شد. ضد آب بودن آیفون 6اس و 6اس پلاس به خاطر مواد به کار گرفته شده در بدنه‌ی گوشی بوده است. حال اپل قصد دارد تا همانند دیگر شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌هوشمند، آیفون 7 و برادر بزرگ‌ترش 7 پلاس را ضد آب کند.

4. بدنه‌ای فوق‌العاده نازک

این‌ها 7 قابلیت شایعه شده در مورد آیفون 7 اپل هستند

براساس دیگر گزارش‌های منتشر شده، آیفون 7 قصد دارد فراتر از آیفون 6 عمل کند و تبدیل به نازک‌ترین آیفون ساخته شده تاکنون شود. انتظار می‌رود ضخامت این گوشی بین 6 تا 6.5 میلی‌متر باشد. گویا اپل در بدنه‌ای آیفون 7 قصد دارد تغییرات زیادی را ایجاد کند. نازک بودن گوشی، مستحکم‌تر شدن آن و ضد آب شدن آیفون 7 می‌تواند بسیار به فروش آن کمک کند.

5. تکنولوژی جدید پنل نمایشگر گوشی

این‌ها 7 قابلیت شایعه شده در مورد آیفون 7 اپل هستند

گفته می‌شود علاوه‌بر نازک‌تر شدن گوشی شاهد پنل جدید به کار رفته در صفحه نمایش آن نیز خواهیم بود که باعث می‌شود حاشیه‌های نمایشگر بسیار کمتر از آیفون‌های موجود در بازار شود. اپل ممکن است در طراحی پنل آیفون 7، از طراحی فوق باریک شیشه بر روی شیشه استفاده کند که حاشیه‌ی کمتری را به خود می‌گیرند و در نتیجه باعث نازک‌تر شدن گوشی و زیباتر شدن آن نیز می‌شود.

6. حافظه‌ی داخلی پیشرفته‌تر

این‌ها 7 قابلیت شایعه شده در مورد آیفون 7 اپل هستند

یکی دیگر از شایعات مربوط به آیفون 7 استفاده از حافظه‌های داخلی جدیدتر تحت عنوان 3D NAND بوده که توسط دو شرکت SanDisk یا Toshiba تولید خواهند شد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع از کارت حافظه‌های تولید شده می‌توان به سرعت خواندن و نوشتن سریع‌تر و امن‌تر اشاره کرد. گفته می‌شود حافظه‌ی داخلی به کار گرفته شده در آیفون 7 نسبت به حافظه‌های قدیمی 2D بسیار پیشرفته‌تر خواهد شد.

7. گوشی ارازن‌قیمت‌تر اپل به نام آیفون 7C

این‌ها 7 قابلیت شایعه شده در مورد آیفون 7 اپل هستند

براساس یکی دیگر از شایعات منتشر شده، اپل ممکن است برادر بزرگ‌تر آیفون 5C را در سال آینده معرفی کند. این گوشی 4 اینچی دارای بنده‌ای فلزی خواهد بود و از چیپست A9 اپل که هم‌اکنون در آیفون 6اس و 6اس پلاس در حال استفاده است، بهره خواهد برد. احتمالا ضخامت این گوشی بسیار کم خواهد بود و می‌توان انتظار داشت که این گوشی از فناآوری تاچ سه بعدی اپل برخوردار نخواهد بود. با توجه به اینکه حدود دو سال از عرضه‌ی آخرین آیفون 4اینچی می‌گذرد، سخت است بتوان این مورد را باور کرد اما نباید فراموش کنیم که اپل تمامی کاربران خود را در نظر می‌گیرد و سپس اقدام به معرفی گوشی‌جدیدی می‌کند.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال