7 نکته برای ثبت تصاویر اسکای‌لاین خوب

وقتی در مورد عکاسی از فضای شهری بحث می کنیم یکی از جذاب ترین و محبوب‌ترین تصاویر، عکس‌های کامل اسکای‌لاین هستند. افق مصنوعی که توسط ساختمان‌ها و برج‌هایی تشکیل شده که در آسمان بالا و پایین می‌روند. تصاویر اسکای لاین می‌توانند ناموزون یا موزون و صاف باشند، این ویژگی عکس مستقیما ارتباط با نوع معماری […]

وقتی در مورد عکاسی از فضای شهری بحث می کنیم یکی از جذاب ترین و محبوب‌ترین تصاویر، عکس‌های کامل اسکای‌لاین هستند. افق مصنوعی که توسط ساختمان‌ها و برج‌هایی تشکیل شده که در آسمان بالا و پایین می‌روند. تصاویر اسکای لاین می‌توانند ناموزون یا موزون و صاف باشند، این ویژگی عکس مستقیما ارتباط با نوع معماری و طبیعت شهر دارد. با ما همراه باشید تا 7 نکته جهت ثبت بهتر تصاویر اسکای‌لاین را بررسی کنیم.

  1. یک مکان با افق دید مناسب خارج از شهر بیابیدskyline-image1

برای پیدا کردن شهر، از آن فرار کنید! یکی از موثرترین راه‌های ثبت یک عکس خوب اسکای‌لاین، خارج شدن از شهر است. اگر شهر در امتداد رودخانه است نقطه‌ای عمود بر رودخانه بیابید و اگر شهر داخل یک دره ساخته‌شده از بلندی‌های اطراف بالا بروید تا به منظره‌ی شهر اشراف داشته باشید. نقاط فوق‌العاده‌ای با افق دید مناسب خارج از شهر همچون تپه‌ها، جزایر و قایق‌ها وجو دارد اما باید کمی اهل سفر باشید و فاصله فیزیکی مناسب را از شهر تا پیدا کردن زاویه کافی، بگیرید.

  1. برروی گوشه‌ی یک ساختمان فوکوس کنیدskyline-image2

پیدا کردن نقطه‌ی صحیح فوکوس در شهری که کیلومترها از ما دور است دشوار به نظر می رسد. در حالت LiveView از نمایشگر دوربین استفاده کنید و برروی گوشه‌ی یک ساخمان زوم کنید و به صورت دستی نقطه فوکوس را بیابید. این اقدام به شما کمک می‌کند تا عکسی که ثبت می کنید واضح باشد اما اگر پیدا کردن نقطه‌ی فوکوس را به فوکوس اتوماتیک بسپارید ممکن است تصاویر متعدد تار و ناواضح ثبت کنید.

  1. در ساعت آّبی (در هوای گرگ و میش عصر) چندین عکس ثبت کنیدskyline-image3

یکی از زمان‌های مناسب برای ثبت تصاویر اسکای لاین بلافاصله چند دقیقه  بعد از ساعت طلایی عکاسی است. لحظات کوتاهی که در هوای گرگ و میش که آسمان هنوز آبی است اما چراغ‌های شهر روشن شده‌اند. عکاسی در اوج تاریکی سخت‌تر نتیجه می‌دهد و معمولا مهیج و جذاب هم نیست. ساعت آبی به تصویر شما یک روح لاجوردی می بخشد و معمولا تصاویر حاصل از عکاسی در این ساعت به مراتب جذاب تر هستند.

  1. لنز واید انتخاب کنیدskyline-image4

برای عکاسی از محیط شهری و اسکای‌لاین بهترین فاصله کانونی بین 12 میلی متر تا 35 میلی متر است. عکاسی با این فاصله کانونی ضروری نیست اما در عمل متوجه خواهید شد که عکاسی با لنز واید به مراتب آسان تر است. این اقدام به شما کمک می کند تا بتوانید اسکای لاین های خوب بگیرید بدون اینکه کیلومترها از شهر خارج شوید.

  1. میدان دید عمیق‌تر انتخاب کنیدskyline-image5

برای عمیق تر کردن میدان دید باید دیافراگم را بسته تر نگاه دارید، چیزی حدود f/11 تا f/16. با این دیافراگم می توانید تصاویرتان را با جزییات بیشتر ثبت کنید. معمولا در ثبت تصاویر شهری و مناظر میدان دید عمیق تر مطلوب تر است اینگونه تمام جزییات کادر، فوکوس خواهند داشت. لازمه چنین ثبت دیافراگم بسته تر و عدد f-stop بالاتر است.

  1. ثبت پانوراما را فراموش نکنیدskyline-image6

گاهی اوقات حتی با یک لنز واید هم نمی توانید یک اسکای لاین را در کادر جا کنید، در این صورت فرصت ثبت یک پانوراما را پیدا خواهید کرد. پانوراما حالتی است که شما تصاویر متوالی در یک مسیر با هم پوشانی گوشه‌های کادر ثبت می کنید، سپس آنها را کنار هم قرار می دهید تا تصویری واحد به دست آورید. این نوع ثبت وایدتر از هر فاصله‌ی کانونی دیگری است و برای ثبت مناظر اسکای لاین گزینه‌ی مناسبی است.

  1. از تایمر خودکار و براکت استفاده کنیدskyline-image7

دقیقا بعد از غروب آفتاب می‌توان چند تصویر با اسفاده از براکت ثبت کرد. تفاوت رنگ بین خیابان‌های روشن و تاریک شدن آسمان یک پالت کامل از رنگ‌ها ایجاد می‌کند که باید با دقت تمام ثبت شود. با عکاسی در تمام سطوح نوردهی می‌توانید مطمئن شوید که تمام نور منظره را ثبت کرده اید. بعدها می توانید بهترین ثبت را انتخاب کنید یا آنها را با تکنیک های اچ دی آر با هم ترکیب کنید.

اگر تایمر خودکار را بر روی 2 ثانیه تنظیم و از یک دوربین DSLR با تنظیمات براکت استفاده کنید، شاتر و دوربین تمام تصاویر مد نظر ما را بدون احتیاج به نگه داشتن شاتر ثبت می کنند و شما ریسک ثبت تصاویر تار را به خاطر لرزش دست خواهید کرد.

امیدواریم این نکات در ثبت اسکای‌لاین‌های خوب به شما کمک کند!

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال