9 ویژگی که از اچ‌تی‌سی One A9 گوشی بهتری نسبت به آیفون 6اس اپل می‌سازد

اگر اخبار منتشر شده‌ی دیروز را دنبال کرده باشید متوجه شده‌اید که اچ‌تی‌سی از جدیدترین پرچم‌دار خود این‌بار با سبک و سیاقی متفاوت رونمایی کرده است. این گوشی با طراحی کاملا متفاوت نسبت به پرچم‌داران قبلی این شرکت و از طرفی حفظ ویژگی‌های مناسب گوشی‌های قبلی از جمله بدنه‌ای فلزی و رابط کاربری مناسب می‌تواند بازگشت شکوهمندی […]

اگر اخبار منتشر شده‌ی دیروز را دنبال کرده باشید متوجه شده‌اید که اچ‌تی‌سی از جدیدترین پرچم‌دار خود این‌بار با سبک و سیاقی متفاوت رونمایی کرده است. این گوشی با طراحی کاملا متفاوت نسبت به پرچم‌داران قبلی این شرکت و از طرفی حفظ ویژگی‌های مناسب گوشی‌های قبلی از جمله بدنه‌ای فلزی و رابط کاربری مناسب می‌تواند بازگشت شکوهمندی را برای این شرکت تایوانی در بازار رقم بزند. شاید طراحی گوشی، بدنه‌ی فلزی آن و رنگ‌های عرضه شده شباهت آن را به آیفون‌های اپل بیشتر کرده باشد و در آن هیچ شکی نیست اما ویژگی‌های دیگری نیز در اچ‌تی‌سی وان A9 دیده می‌شود که آن را نسبت به آیفون 6اس برتر نشان می‌دهد. شاید دلایل زیر برای یک کاربر اندرویدی کافی باشد تا برای خرید بیشتر به دنبال اچ‌تی‌سی وان A9 باشد تا‌ آیفون 6اس.

در این مقاله قصد داریم 9 ویژگی برتر اچ‌تی‌سی وان A9 را نسبت به آیفون 6اس اپل برای شما قرار دهیم. البته وجود این ویژگی‌ها به این دلیل نیست که اچ‌تی‌سی وان A9 قطعا گوشی بهتری نسبت به آیفون 6اس بوده اما این ویژگی‌ها می‌تواند حکایت برتری نسبی اچ‌تی‌سی وان A9 نسبت به آیفون 6اس داشته باشد.

 

1. صفحه‌نمایشی با رزولوشن بیشتر

9 ویژگی برتر اچ‌تی‌سی وان A9 نسبت به آیفون 6اس اپل

آیفون 6اس دارای نمایشگری 4.7 اینچی است که رزولوشن 750*1334 را به کاربر تحویل می‌دهد. این نمایشگر دارای تراکم پیکسلی 326 پیکسل در اینچ بوده و توانسته نتایج قابل قبولی را هم از خود ارائه دهد اما این نمایشگر در مقابل نمایشگر 5 اینچی با رزولوشن 1080p اچ‌تی‌سی وان A9 و تراکم پیکسلی 440 پیکسل در اینچ نمی‌تواند حرف‌های زیادی را برای گفتن داشته باشد. پس باید این انتظار را داشت که تصاویر به نمایش در آمده در جدیدترین گوشی اچ‌تی‌سی بهتر از آیفون 6اس اپل عمل خواهند کرد.

 

2. قیمت پایین‌تر

9 ویژگی برتر اچ‌تی‌سی وان A9 نسبت به آیفون 6اس اپل

هم‌اکنون نسخه‌ی 16 گیگابایتی آیفون 6اس در فروشگاه اپل آمریکا، 649 دلار قیمت دارد. این در حالی است که قیمت گوشی اچ‌تی‌سی وان A9 بسیار پایین‌تر بوده و نسخه‌ی باز شده‌ی آن در آمریکا هم‌اکنون با قیمت 399 دلار برای پیش‌فروش قرار گرفته است. این قیمت برای نسخه‌ی 32 گیگابایتی گوشی به همراه 3 گیگابایت رم بوده و اچ‌تی‌سی هنوز قیمت نسخه‌ی 16 گیگابایتی با 2 گیگابایت رم را مشخص نکرده است. البته به گفته‌ی اچ‌تی‌سی قیمت این گوشی در بازارهای مختلف فرق خواهد داشت و بعد از به اتمام رسیدن پیش‌فروش، قیمت گوشی بالاتر نیز می‌رود.

 

3.سرویس گارانتی اچ‌تی‌سی

9 ویژگی برتر اچ‌تی‌سی وان A9 نسبت به آیفون 6اس اپل

اچ‌تی‌سی از سرویسی موسوم به Uh Oh رونمایی کرده که در صورت آب رفتن درون گوشی یا ضربه دیدن صفحه‌نمایش گوشی شما به طور کامل عوض می‌شود و شما می‌توانید صاحب یک گوشی نو دیگر شوید. کاربر می‌تواند در این سرویس به صورت سالیانه ثبت‌نام کند. از طرف دیگر سرویس AppleCare+اپل نیز هر دو سال یک‌بار 99 دلار برای کاربر هزینه خواهد داشت و علاوه بر آن برای استفاده از این سرویس باید سالیانه 79 دلار نیز پرداخت شود.

4.پشتیبانی از ثبت تصاویر با فرمت RAW

9 ویژگی برتر اچ‌تی‌سی وان A9 نسبت به آیفون 6اس اپل

این ویژگی می‌تواند باعث جذب علاقه‌مندان به عکاسی به این گوشی شود. قابلیت ثبت تصاویر با فرمت RAW از جمله‌ قابلیت‌های دوربین اچ‌تی‌سی وان A9 است. گرفتن تصاویر با فرمت RAW این امکان را به کاربر می‌دهد تا بتواند به شکل راحت‌تری به ویرایش تصاویر گرفته شده‌ی خود بپردازد چرا که تصاویر با فرمت RAW نیازی به پردازش اطلاعات ندارند. از طرف دیگر آیفون 6اس تصاویر را با فرمت JPEG ثبت می‌کند. هنگام گرفتن تصاویر با فرمت JPEG، تصویر به صورت اتوماتیک فشرده شده و میزانی از پردازش اطلاعات درون تصویر از بین می‌رود. طبیعتا تصاویر JPEG‌ را هم می‌توان به خوبی ویرایش کرد اما هرگز برای یک عکاس حرفه‌ای هیچ‌چیز را جای تصاویر با فرمت RAW نمی‌گیرد.

5. لرزشگیر دیجیتالی دست

9 ویژگی برتر اچ‌تی‌سی وان A9 نسبت به آیفون 6اس اپل

اچ‌تی‌سی در این گوشی از لرزشگیر دیجیتالی دست به صورت یک سخت‌افزار در درون گوشی استفاده کرده است تا لرزش دست کاربر مانع پایین آمدن کیفیت دوربین گوشی شود. همین مسئله باعث می‌شود تا تصاویری که در محیط کم‌نور و تاریک گرفته می‌شوند حالت تار پیدا نکرده و لرزش دست کاربر تاثیری بر روی اینگونه تصاویر نداشته باشد. از طرف دیگر آیفون 6اس اپل فاقد لرزشگیر دیجیتالی دست بوده و نمی‌تواند تصاویر را با استفاده از این ویژگی ثبت کند. البته نمی‌توان به طور قطعی گفت که دوربین اچ‌تی‌سی وان A9 بهتر از آیفون 6اس است اما این ویژگی می‌تواند یکی از برتری‌های دوربین گوشی این شرکت تایوانی در مقابل دوربین گوشی شرکت کالیفرنیایی به حساب آید.

 

6. قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی

9 ویژگی برتر اچ‌تی‌سی وان A9 نسبت به آیفون 6اس اپل

همیشه یکی از مواردی که باعث عقب افتادن آیفون‌های اپل نسبت به رقیبان خود شده،نداشتن قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی بوده است. این مسئله در میان این دو گوشی نیز صدق می‌کند و اچ‌تی‌سی وان A9 دارای قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی نیز است. همچنین مدل پایه‌ی این گوشی 32 گیگابایت فضای داخلی داشتهدر حالیکه مدل پایه‌ی آیفون 6اس تنها 16 گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد. به هر حال کاربر می‌تواند با 80 دلار صاحب یک کارت حافظه‌ی 128 گیگابایتی شود اما اگر بخواهید آیفون 6اس 128 گیگابایتی را خریداری کنید باید 200 دلار برای این مقدار حافظه بیشتر بپردازید!

 

7.پشتیبانی از رزولوشن بالاتر در پخش صدا

9 ویژگی برتر اچ‌تی‌سی وان A9 نسبت به آیفون 6اس اپل

اچ‌تی‌سی وان A9 هیچ‌گونه مشکلی در پخش فایل‌های صوتی با رزولوشن بالای 24 بیتی بر 192 کیلوهرتزی نداشته و در مقایسه با آیفون 6اس هم بهتر عمل می‌کند. آیفون 6اس فایل‌های صوتی شما را با رزولوشن 16 بیتی بر 48 کیلوهرتزی پخش می‌کند. البته 99 درصد از کاربران با اسپیکر‌های استفاده شده در آیفون 6اس مشکلی ندارند و فایل‌های صوتی را بدون هیچ‌گونه مشکل و نویزی گوش می‌دهند اما 1 درصد دیگر که نیاز به گوشی حرفه‌ای‌تری در زمینه‌ی پخش فایل‌های صوتی دارند می‌توانند جدیدترین پرچمدار اچ‌تی‌سی را مورد آزمایش قرار دهند.

 

8.پشتیبانی از شارژ سریع

9 ویژگی برتر اچ‌تی‌سی وان A9 نسبت به آیفون 6اس اپل

این روزها میزان مصرف باتری به همراه عمر آن یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب گوشی در میان کاربران گوشی‌های هوشمند است. حتی به تازگی میزان شارژ شدن باتری نیز از اهمیت بالایی در میان کاربران برخوردار شده که همین مسئله باعث شده تا شاهد تکنولوژی‌های جدیدی از جمله شارژ سریع باشیم. اچ‌تی‌سی وان A9 از نسخه‌ی دوم شارژ سریع کولکام بهره می‌برد و به گفته‌ی این شرکت به‌روز رسانی برای نسخه‌ی سوم آن نیز به زودی منتشر می‌شود. برای استفاده از این قابلیت به شارژر مخصوصی نیاز خواهید داشت. به هر حال آیفون 6اس اپل برای شارژ شدن به طور کامل به 150 دقیقه زمان نیاز دارد که خود مدت زمان بسیار زیادی حساب می‌شود.

 

9. قابلیت شخصی سازی فوق‌العاده

9 ویژگی برتر اچ‌تی‌سی وان A9 نسبت به آیفون 6اس اپل

سیستم‌عامل اندروید با داشتن قابلیت‌های شخصی سازی فراوان از جمله ویجت‌ها، والپیپرهای زنده و بسیاری از قابلیت‌های دیگر توانسته در این زمینه از iOS پیشروی داشته باشد. حال اچ‌تی‌سی این قابلیت‌ها را یک مرحله بالاتر برده و با قراردادن تم‌های مختلف ظاهری زیبا را برای گوشی شما در نظر می‌گیرد. همان‌طور که گفتیم آیفون 6اس از قابلیت‌های شخصی‌سازی آن‌چنانی برخوردار نیست و نهایتا با این گوشی بتوانید از ویجت‌‌ها یا والپیپرهای متحرک استفاده کنید که همین قابلیت‌ها نیز خود دارای محدودیت‌های زیادی هستند.

 

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال