پتنت جدید اپل شایعات تولید آیفون 8 با نمایشگر تمام صفحه را بیشتر به واقعیت تبدیل می‌کند

تعداد شایعات شنیده شده در رابطه با نسل بعدی آیفون یعنی آیفون 8 بی‎پایان است ولی شاید بارزترین آن‎ها تصمیم اپل در رابطه با حذف حسگراثرانگشت و ادغام آن در خود نمایشگر باشد. با آن‎که نشریه‎های آنلاین فناوری با غلو در مورد این نوع فناوری بیشتر سعی در افزایش تعداد بازدیدکنندگان خود دارند ولی روز […]

تعداد شایعات شنیده شده در رابطه با نسل بعدی آیفون یعنی آیفون 8 بی‎پایان است ولی شاید بارزترین آن‎ها تصمیم اپل در رابطه با حذف حسگراثرانگشت و ادغام آن در خود نمایشگر باشد. با آن‎که نشریه‎های آنلاین فناوری با غلو در مورد این نوع فناوری بیشتر سعی در افزایش تعداد بازدیدکنندگان خود دارند ولی روز گذشته پتنتی از این شرکت منتشر شده است که وجود چنین تکنولوژی را تایید می‎کند.

اپل بعد از خریداری شرکت LuxVue، شرکتی معتبر در زمینه‎ی تکنولوژی به اصطلاح میکرو اولد، وارث تاج و تخت این شرکت شد. از جمله آن‌ها روش‎هایی برای ساخت نمایشگرهای نازک انعطاف‎پذیر است که انتظار می‎رود در نسل بعدی اپل‎واچ به کار گرفته شوند. پتنت امروز نیز قسمتی از این خرید بوده است و جزئیاتی در رابطه با یک نمایشگر با پورت نور مادون‎قرمز و سنسورهایی در این بین با دیودهای معمولی طیف رنگی RGB مطرح می‎کند تا امکان حس لمس با دقت بالا به اندازه‎ی کافی برای خواندن اثرانگشت وجود داشته باشد.

زمان فاش شدن این پتنت جدید واقعا جالب است، مخصوصا این‎که کاربران انتظار دارند اپل در نسل بعدی آیفون از نمایشگرهای اولد استفاده کند و هم‎چنین شایعاتی مبنی بر میل اپل در رابطه با حذف سنسور تاچ‎ آی‎دی شنیده می‎شود. البته توجه داشته باشید که تا زمانی که اپل واقعا توانایی ساخت چنین فناوری را با جزئیات درون پتنت نداشته باشد این پتنت به واقعیت تبدیل نمی‎شود در نتیجه سطح انتظارات خود را بالا نبرید.

البته این فناوری تنها روش ممکن برای دست‎یابی به سنسور اثرانگشت ادغام شده‎ی مذکور نیست، چون اپل پتنت دیگری نیز در رابطه با فناوری مشابهی دارد که در آن یک سنسور در پشت نمایشگر قرار گرفته و اثرانگشت را از طریق شکاف‎های موجود در فضا می‌خواند. با این‎‎وجود، پتنت امروز کامل‎تر به‌نظر می‌رسد و می‎توان استفاده از آن را قطعی‎تر تصور کرد. روش‎های دیگری نیز وجود دارند یعنی Sense ID شرکت کوالکام که برای قرائت اثرانگشت از امواج اولتراسونیک استفاده می‎کند.

در رابطه با شایعات دیگر آیفون 8 باید به عرضه در قالب چندین مدل نظیر نسل‎های قبلی آن، استفاده از تکنولوژی شارژ بی‎سیم از محدوده‎ی وسیع، یک نمایشگر لبه به لبه، قابلیت دوبار ضربه زدن برای روشن شدن صفحه‎نمایش، یک باتری بزرگتر و موارد دیگر اشاره کرد. با توجه به این‎که تا پاییز سال بعد هنوز مدت زیادی باقی مانده است، بسیاری از این شایعات یقینا با تغییر روبرو می‎شوند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال