پتنت جدید اپل آیفونی را با نمایشگری در نقش حسگر اثرانگشت نشان می‎دهد

یکی از شایعاتی که در مورد مدل 2017 آیفون وجود دارد حذف دکمه‎ی فیزیکی هوم است. اپل به جای این دکمه تصمیم دارد از اسکنر لیزری 3 بعدی در جلو استفاده کند تا برای یک سیستم شناخت چهره، صورت کاربر را اسکن کند. این شایعات هنوز نه رد و نه تایید شده‎اند ولی پیش از […]

یکی از شایعاتی که در مورد مدل 2017 آیفون وجود دارد حذف دکمه‎ی فیزیکی هوم است. اپل به جای این دکمه تصمیم دارد از اسکنر لیزری 3 بعدی در جلو استفاده کند تا برای یک سیستم شناخت چهره، صورت کاربر را اسکن کند.

این شایعات هنوز نه رد و نه تایید شده‎اند ولی پیش از آن‎ها گفته می‎شود که اپل قصد دارد حسگر اثرانگشت آیفون جدید را زیر نمایشگر آن قرار دهد و بنابراین دکمه‎ی هوم را حذف ولی امنیتی بیومتریک گوشی خود را حفظ کند. حال پتنتی اخیرا کشف شده است که اپل در واقع اجرای این تصمیم را مد نظر گرفته است.

این پتنت نحوه‎ی قرارگرفتن یک حسگر اثرانگشت را به حالت مخفی زیر نمایشگر توضیح می‎دهد تا به صورت تئوری تمامی بخش‎های نمایشگر نقش یک حسگر اثرانگشت را داشته‎ باشند و کاربر برای تایید هویت خود هر بخش از نمایشگر را که خواست لمس کند. این پتنت توضیح می‎دهد که چطور این طراحی به نسبت سیستم‎های فعلی کارآمدتر خواهد بود.

این سیستم به این علت بهتر است که در طول استفاده‎ی معمولی از دستگاه به صورت خودکار انجام می‎شود، در صورتی که در سیستم‎های فعلی کاربر باید انگشت خود را بر روی یک سنسور جداگانه جابجا کند که زیاد جالب نیست. البته سخت می‎توان پیش‎بینی کرد که شاهد استفاده از این پتنت در آیفون 2017 خواهیم بود یا خیر ولی مشخص است که اپل انجام چنین کاری را در نظر دارد چون اولین مرتبه نیست که چنین پتنت‎هایی را از اپل مشاهده می‎کنیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال