پتنت جدید اپل نحوه استفاده از نمایشگرهای اولد انعطاف‎پذیر را در دستگاه‎های این شرکت نشان می‎دهد

پتنت جدیدی از شرکت اپل منتشر شده که ممکن است نشان دهد چطور این شرکت مستقر در کوپرتینو از فناوری نمایشگر انعطاف‎پذیر در آینده استفاده خواهد کرد. این پتنت “دستگاه‎های الکترونیکی با نمایشگرهای جمع‎شدنی” نام دارد و یک دستگاه پرتابل شبه طوماری را توصیف می‎کند که دارای نمایشگری است که به داخل دو قالب استوانه‎ای […]

پتنت جدیدی از شرکت اپل منتشر شده که ممکن است نشان دهد چطور این شرکت مستقر در کوپرتینو از فناوری نمایشگر انعطاف‎پذیر در آینده استفاده خواهد کرد. این پتنت “دستگاه‎های الکترونیکی با نمایشگرهای جمع‎شدنی” نام دارد و یک دستگاه پرتابل شبه طوماری را توصیف می‎کند که دارای نمایشگری است که به داخل دو قالب استوانه‎ای شکل جمع می‎شود.

می‎بایست همین ابتدا اشاره کنیم که به احتمال خیلی زیاد اپل به علت هزینه‎های جاری بالا و موجودیت محدود نمایشگرهای انعطاف‎پذیر اولد به زودی چنین گجت‎هایی را وارد بازار نخواهد کرد. با این‎وجود، بهتر است نگاهی به این طراحی دلنشین نگاهی بیاندازیم.

گجت توصیف شده در این پتنت از دو بخش استوانه‎ای شکل طویل شکل گرفته که تمامی بخش‎های دیگر را در خود جا می‎دهد. کاربر می‎تواند باتری، چیپست، اسپیکرها، میکروفون‎ها، دوربین و هر قطعه‎ی الکترونیکی دیگر را به صورت جمع‎شده داخل آن‎ها پیدا کند ولی این دو بخش هم‎چنین برای جا دادن غلتک‎هایی به سمت بیرون باز می‎شوند که نمایشگر انعطاف‎پذیر اولد را زمانی که جمع می‎شود دریافت خواهند کرد.

در این پتنت موارد دیگری نیز به چشم می‎خورند که جایگزین غلتک‎های اشاره شده در بالا با ساختار داخلی ثابت می‎شوند که نمایشگر طبیعتا اطراف آن‎ها پیچیده می‎شود. در زمان تا کردن دستگاه از آهن‎رباها به منظور حفظ این دو قاب استوانه‎ای شکل در کنار هم استفاده می‎شود.

اپل اعتبار اختراع این گجت‎ها را به Zhen Zhang و Paul S. Drzaic می‎دهد و این شرکت در ماه آگوست 2015 درخواست این پتنت را به ثبت رسانده است.

تصاویر این پتنت‎ را در زیر می‎توانید مشاهده کنید:

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال