گزارشی از عملکرد واکسن های ایرانی در مجله علمی نیچر

مجله بریتانیایی علمی نیچر مصاحبه ای را با دکتر کیهان آزادمنش انجام داده و در آن از نحوه عملکرد واکسن های ایرانی اطلاعاتی را منتشر کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مجله نیچر اخیراً پس از مصاحبه با دکتر کیهان آزادمنش رئیس بخش تحقیقات ویروس شناسی انستیتو پاستور مقاله ای را […]

مجله بریتانیایی علمی نیچر مصاحبه ای را با دکتر کیهان آزادمنش انجام داده و در آن از نحوه عملکرد واکسن های ایرانی اطلاعاتی را منتشر کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مجله نیچر اخیراً پس از مصاحبه با دکتر کیهان آزادمنش رئیس بخش تحقیقات ویروس شناسی انستیتو پاستور مقاله ای را در رابطه با واکسن ایرانی با عنوان” ایران امیدوار است با کمک واکسن های خود کووید را شکست دهد” منتشر کرده و در آن واکسن ایرانی را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار داده است.

 علاوه بر آن در این گزارش اقدامات ایران برای تولید ۱۰ واکسن کووید ثبت شده است. مجله نیچر در مورد واکسن ایرانی گفته است: کشور ایران نیز مانند دیگر کشورها از اوایل سال ۲۰۲۰ با همه گیری کووید ۱۹ در حال مبارزه است. طبق آمار منتشر شده نیز حدود ۴.۳ میلیون نفر در این کشور به این بیماری مبتلا شده و بیش از ۹۷ هزار نفر فوت شده اند.

دانشمندان ایران را از معدود کشورهای خاورمیانه دانسته اند که ظرفیت تولید واکسن را دارا بوده و همچنین در حال عملی سازی آن است. اما به نظر می‌رسد با وجود واکسیناسیون یک مورد از این واکسن ها به صورت عمومی و تایید داخلی اطلاعات علمی ای از آن در خارج از ایران وجود ندارد. به همین دلیل مصاحبه با دکتر کیهان آزادمنش انجام گرفته تا در مورد این واکسن داخلی توضیح دهد.

دکتر آزادمنش در مورد واکسن کوو ایران برکت نیز توضیحاتی را عنوان کرد و در آن این واکسن را نوعی واکسن غیر فعال شده و در کارآزمایی بالینی فاز ۳ معرفی کرد. اینن واکسن می‌تواند سطحی از آنتی بادی را در بدن تولید کند که با خنثی کردن کرونا ویروس سندروم حاد تنفسی ۲ از ورود آن به سلول ها نیز جلوگیری خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال