ساعت هوشمندی که می‌تواند داروها را در بدن ردیابی کند

محققان در دانشگاه کالیفرنیا با کمک یک محقق ایرانی به نام سام امامی نژاد ساعت هوشمندی توسعه داده اند که می‌تواند با بررسی مواد شیمیایی موجود در عرق میزان داروهای داخل بدن را ردیابی کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از Tech Explorer، ساعت هوشمند توسعه یافته قادر است دارو ها […]

محققان در دانشگاه کالیفرنیا با کمک یک محقق ایرانی به نام سام امامی نژاد ساعت هوشمندی توسعه داده اند که می‌تواند با بررسی مواد شیمیایی موجود در عرق میزان داروهای داخل بدن را ردیابی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از Tech Explorer، ساعت هوشمند توسعه یافته قادر است دارو ها را درون بدن بیمار ردیابی کند. به طور کلی برای تمام بیماران یک دوز مشخص از دارو تجویز و استفاده میشود. اما بسیاری از مشخصات مانند وزن و سن بیماران در نظر گرفته نمی‌شود. همچنین شیمی بدن انسان با توجه به فعالیت و آنچه می خورد مدام در حال تغییر است. در نتیجه پاسخ هر بدن نسبت به دارو می‌تواند تفاوت داشته باشد. همه این موارد جذب داروها و یا عوارض آنها را تغییر می دهد.

در حال حاضر برای شخصی سازی دوز دارو باید آزمایش خون سیاهرگی انجام گیرد. این روش یکی از پرکاربرد ترین انواع خونگیری در آزمایشگاه هاست. که علاوه بر وقت گیر و تهاجمی بودن در موارد نادر انجام می گیرد. محققان دانشگاه کالیفرنیا به سرپرستی سام امامی نژاد، استاد مهندسی برق و کامپیوتر، مطالعاتی را در مورد یک فناوری پوشیدنی انجام دادند که از طریق آن می توان داروهای داخل بدن انسان را ردیابی کرد. همچنین این روش می‌تواند به شناسایی میزان اصلی دوز و زمان بهینه مصرف دارو برای هر فرد کمک کند. این روش همچنین می‌تواند میزان اثربخشی داروها را نیز افزایش دهد. سایز مولکولی داروها باعث می شود تا انواع مختلف آنها به عروق وارد شوند و همچنین میزان غلظت آنها تاثیر بسزایی در میزان گردش داروها نیز دارد.

ساعت هوشمند مجهز به یک حسگر می‌تواند با تجزیه و تحلیل قطعات ریز عرق تاثیر دارو را برای مدت چند ساعت برای افراد بررسی کند. با توجه به میزان الکتروشیمیایی منحصر به فرد هر فرد این حسگر می‌تواند سطح داروی خاصی را در هر زمانی ردیابی کند. همچنین این فناوری می تواند بر روی سوء مصرف دارو نیز نظارت داشته باشد. این روش برای افرادی که مشکلات بهداشت روان دارند بسیار مهم خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال