تاثیر رنگ پوست افراد روی عملکرد ساعت های هوشمند در ردیابی سلامتی

رنگ تیره پوست افراد می تواند بر میزان عملکرد ساعت های هوشمند و ردیابی سلامتی کاربران موثر باشد. تحقیقات اخیر نشان می دهد این ساعت ها در چنین افرادی دچار اختلال عملکرد خواهند شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ساعت های هوشمند در میان ورزشکاران و افراد طرفدار تناسب اندام از محبوبیت […]

رنگ تیره پوست افراد می تواند بر میزان عملکرد ساعت های هوشمند و ردیابی سلامتی کاربران موثر باشد. تحقیقات اخیر نشان می دهد این ساعت ها در چنین افرادی دچار اختلال عملکرد خواهند شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ساعت های هوشمند در میان ورزشکاران و افراد طرفدار تناسب اندام از محبوبیت بالایی برخوردار است. این ساعت های هوشمند قادرند برخی آیتم های سلامتی مهم مانند ضربان قلب را حین ورزش اندازه گیری کنند. اما مطالعه اخیر نشان می دهد این ساعت در افراد دارای پوست تیره کارایی کمتری دارد. بنظر این محققان دلیل اصلی این اختلال به فرآیند سیگنال دهی مربوط است. این فرآیند برای تشخیص ضربان قلب از پرتوهای نور استفاده می کند. این در حالیست که پوست های تیره به دلیل ملانین بیشتر نور بیشتری جذب می کند.

اغلب الگوریتم های توسعه داده شده در ساعت های هوشمند با کمک افراد سفید پوست انجام شده است. بدین ترتیب ممکن است توسعه دهندگان از قبل به این نکته توجه نکرده باشند. این مطالعه بر اساس آزمایش های قبلی رو 460 نفر شرکت کننده انجام گرفته است. به گفته دانیل کوئربر، رهبر اصلی این مطالعه، چنین اختلال عملکرد و محدودیت هایی که برای افراد با رنگ پوست تیره وجود دارد و باید کاربران از این موضوع مطلع باشند. همچنین این افراد باید نتایج نشان داده شده را با کمی خطا در نظر بگیرند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال