طبق مطالعات محققان چینی افزایش آلودگی هوا با افزایش میزان خودکشی مرتبط است

داده‌های مربوط به محققان چینی نشان می‌دهد بین کیفیت هوا و آمار خودکشی ارتباط تنگاتنگی وجود داشته و تنفس هوای بد می‌تواند روی میزان خودکشی موثر باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعه جدید روی ۱۴۰۰ ایستگاه پایش کیفیت هوا در سراسر چین و داده‌های به دست آمده از آن نشان می‌دهد […]

داده‌های مربوط به محققان چینی نشان می‌دهد بین کیفیت هوا و آمار خودکشی ارتباط تنگاتنگی وجود داشته و تنفس هوای بد می‌تواند روی میزان خودکشی موثر باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعه جدید روی ۱۴۰۰ ایستگاه پایش کیفیت هوا در سراسر چین و داده‌های به دست آمده از آن نشان می‌دهد کاهش کیفیت هوا روی افزایش نرخ خودکشی موثر است. همچنین در این مطالعه اعلام شده است برنامه سراسری دولت برای کاهش آلودگی هوا توانسته از ده‌ها هزار خودکشی تنها در چند سال جلوگیری کند. برخی از آلوده‌ترین شهرهای جهان در چین قرار دارد. شهرهای چینی از دود غلیظ پوشیده شده که بر میلیون‌ها شهرنشین اثر می‌کند. کشور چین ۱۶ درصد از خودکشی‌های سراسری جهان را به خود اختصاص داده است. آمارهای جدید نشان می‌دهد میزان خودکشی در این کشور در سال‌های اخیر با کاهش قابل توجه مواجه بوده است.

چین در سال ۲۰۱۳ برنامه‌ای را برای پیشگیری و کنترل آلودگی هوا معرفی کرد که در آن منابع صنعتی آلودگی محدود شده و انتشار گازهای گلخانه‌ای توسط وسایل نقلیه نیز کاهش پیدا کرد. همزمان با اجرای این برنامه‌ها میزان خودکشی در سراسر کشور کاهش پیدا کرده است. به طوری که بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۱ میزان خودکشی سالانه از ۱۰.۸ به ۵.۲۵ در هر ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

از محققان چینی، پنگ ژانگ اقتصاددان دانشگاه هنگ کنگ به همراه همکاران خود پس از ایجاد این روندهای چشمگیر تلاش کردند تا طی مطالعه ای آلودگی هوا بر خطر خودکشی را از دیگر عوامل‌ جدا کرده و آن را بررسی کنند. داده‌های مربوط به کیفیت هوا و همچنین پدیده‌ای نظیر وارونگی دما نیز بررسی شد.

محققان در مطالعات قبلی خود اعلام کرده بودند که ذرات کوچک معلق آلودگی می‌توانند مستقیماً به مغز وارد شوند. ترکیب شیمیایی مغز در اثر آلودگی طی ۲۴ ساعت تغییر کرده سلامت روانی را ضعیف‌تر و ثبات عاطفی را در طولانی مدت بدتر خواهد کرد. محققان در مقاله خود اعلام کردند خودکشی‌های انجام شده به دلیل آلودگی هوا در واقع خودکشی‌های اضافی بوده و در صورتی که کیفیت هوا بد نبود هرگز اتفاق نمی افتاد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال