ایرباس ارتباط بین ماهواره ها و هواپیماها را از طریق لیزر امکان پذیر می کند

شرکت ایرباس قصد دارد در پروژه جدید یک ارتباط لیزری برای هواپیماها طراحی کند که از طریق آن امکان برقراری ارتباط در فاصله های زیاد بین ماهواره ثابت زمین و هواپیما وجود داشته باشد. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، ترمینال لیزری اولترا ایر مربوط به شرکت ایرباس با هدف ارتقای سطح ارتباطات لیزری هواپیماها […]

شرکت ایرباس قصد دارد در پروژه جدید یک ارتباط لیزری برای هواپیماها طراحی کند که از طریق آن امکان برقراری ارتباط در فاصله های زیاد بین ماهواره ثابت زمین و هواپیما وجود داشته باشد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، ترمینال لیزری اولترا ایر مربوط به شرکت ایرباس با هدف ارتقای سطح ارتباطات لیزری هواپیماها طراحی شده است. این فناوری با قرارگیری در مدار زمین امکان برقراری ارتباط هواپیما ها را بدون نیاز به فرکانس های رادیویی به وجود می‌آورد. به این طریق هواپیماها و ماهواره ها می توانند داده های خود را سریع تر و به طور مستقیم منتقل کنند.

هدف از این کار بهبود ارتباطات ماهواره‌ای در حین پرواز و افزایش امنیت خواهد بود. در این پروژه علاوه بر ایرباس، سازمان تحقیقات علمی کاربردی هلند و دفتر هواپیمایی هوا فضای این کشور نیز حضور دارند. قرار است طی پروژه اولترا ایر امکان انتقال داده با سرعت چند گیگابایت بر ثانیه به وجود بیاید.

یکی از مزایای برقراری ارتباط هواپیماها و ماهواره از طریق لیزر عدم تداخل آن است. به دلیل نازک بودن پرتوهای لیزر نیروی کمتری توسط ترمینالها مصرف می‌شود و همچنین امنیت آن نسبت به سیگنال‌های رادیویی بسیار بیشتر است. قرار است آزمایشات مربوط به این پروژه با کمک شرکت Tesat تا پایان سال ۲۰۲۱ به پایان برسد. درین تست ترمینال اولترا ایر بطور آزمایشی به ماهواره زمین ثابت متصل خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال