امارات برای پرتاب دو ماهواره به مدار زمین با ایرباس همکاری می‌کند

امارات برای عملی کردن برنامه‌های خود در پرتاب دو ماهواره به مدار زمین با ایرباس برای تولید ماهواره های ناوبری و پایش زمین همکاری خواهد کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، امارات پیش از این یک پرتاب مدارگرد به سوی مریخ داشت و اکنون قرار است دو ماهواره دیگر نیز به مدار […]

امارات برای عملی کردن برنامه‌های خود در پرتاب دو ماهواره به مدار زمین با ایرباس برای تولید ماهواره های ناوبری و پایش زمین همکاری خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، امارات پیش از این یک پرتاب مدارگرد به سوی مریخ داشت و اکنون قرار است دو ماهواره دیگر نیز به مدار زمین ارسال کند. خالد الهاشمی از مرکز فناوری و دانش فضایی ملی امارات می‌گوید: ماهواره‌های جدید قرار است سیگنال‌های موقعیت‌یابی را برای سیستم‌های ناوبری موبایل و خودرو فراهم کند. همچنین در مورد پیش‌بینی حوادث طبیعی نیز کاربرد خواهد داشت.

پروژه مونتاژ ، یکپارچه‌سازی و آزمایش ماهواره های اماراتی با پرتاب این ماهواره ها آغاز خواهد شد. همچنین این پروژه با همکاری NSSTC، انجمن اقتصادی توازن و ایرباس انجام خواهد گرفت. الهاشمی میگوید: در حال حاضر امارات فناوری های جدید را انتخاب و عملی خواهد کرد اما تلاش دارد حقوق مالکیت فکری را نیز در آینده از آن خود کند.

 به گفته الهاشمی مرکز فناوری و دانش فضایی ملی امارات در آینده و پس از کسب توانایی های لازم مراحل طراحی و تولید ماهواره را به صورت بومی انجام خواهد داد. پروژه بعدی در این مرکز فناوری پرتاب ماهواره ای با هدف پایش زمین ،محیط زیست و اقلیم خواهد بود. فازهای بعدی این پروژه احتمالاً با همکاری چند کشور عربی انجام خواهد شد. ماهواره پروژه به نام ماهواره ۸۱۳ توسط مهندسان عرب ساخت و تولید خواهد شد و در سال ۲۰۲۴ نیز به فضا پرتاب می‌شود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال