اطلاعات کاملی از چیپ 64-بیتی و جدید Kirin 950 هوآوی منتشر شد

مدت زمان زیادیست که کمپانی هوآوی با تولید چیپ‌های اختصاصی Kirin در حال رقابت با کمپانی‌هایی همچون مدیاتک، کوآلکام و سامسونگ می‌باشد و تلاش‌های پی‌درپی این شرکت، با عرضه‌ی پرچم‌داران خود نتیجه داد. پیشتر شاهد استفاده از چیپ Kirin 930 در گوشی P8 و چیپ Kirin 925 در گوشی Ascend Mate 7 بودیم و نتیجه‌ی […]

مدت زمان زیادیست که کمپانی هوآوی با تولید چیپ‌های اختصاصی Kirin در حال رقابت با کمپانی‌هایی همچون مدیاتک، کوآلکام و سامسونگ می‌باشد و تلاش‌های پی‌درپی این شرکت، با عرضه‌ی پرچم‌داران خود نتیجه داد. پیشتر شاهد استفاده از چیپ Kirin 930 در گوشی P8 و چیپ Kirin 925 در گوشی Ascend Mate 7 بودیم و نتیجه‌ی آن را نیز مشاهده کردیم.

چند ماه پیش بود که ما اخباری در مورد تلاش مهندسین هوآوی برای تولید چیپ Kirin 950 بودیم و از همان زمان نیز اطلاعاتی در مورد مشخصات فنی آن در دست داشتیم. حالا به تازگی تصویری از مشخصات فنی چیپ بعدی هوآوی به بیرون درز پیدا کرده که جزئیات این چیپ را به صورت کامل مشخص می‌کند.

به نظر می‌رسد که در چیپ 64-بیتی Kirin 950، از 4 هسته‌ی پردازشگر Cortex-A53 در کنار 4 هسته‌ی پردازشگر Cortex-A72 و همچنین پردازشگر گرافیکی ARM Mali T880 استفاده خواهد شد. همچنین فرکانس هسته‌های این چیپ نیز احتمالا 2.4 گیگاهرتز باشد که می‌تواند عملکرد آن را به شکل قابل توجهی افزایش دهد. اما این تمام موضوع نیست و احتمالا کمپانی چینی هوآوی پردازنده‌ی دیجیتال سیگنالی (DSP) با نام Tensilica Hi-Fi 4 برای بهبود کیفیت صدای تولید شده به کارگیرند تا دوست‌داران موسیقی، تجربه‌ای فوق‌العاده را داشته باشند. همچنین یک پردازنده‌ی اضافی i7 نیز در این چیپ جای گرفته که به عنوان یک سنسور و مرکز امنیت داده‌ها در قلب این چیپ 8-هسته‌ای حضور خواهد داشت.

همچنین این چیپ از حافظه‌های رم دوکاناله‌ی LPDDR4 و حافظه‌های داخلی با استانداردهای UFS 2.0 و eMMC 5.1 نیز پشتیبانی می‌نماید. از سوی دیگر، چیپست Kirin 950 از دوربین‌هایی با سنسور 42-مگاپیکسلی نیز پشتیبانی خواهد نمود که این موضوع می‌تواند پای دوربین‌های بسیار قدرتمند را به دنیای گوشی‌های هوشمند باز نماید.  شایعات نشان می‌دهند که در این چیپ از بلوتوث 4.2 و USB 3.0 استفاده خواهد شد و احتمال دارد که Kirin 950 از شبکه‌ی Category 10 LTE نیز پشتیبانی نماید.

Huawei-HiSilicon-Kirin-950-leaked-specs-1

متاسفانه هنوز هیچ اطلاعاتی از زمان عرضه‌ی این چیپ در دسترس نیست. همچنین، هنوز کمپانی هوآوی اطلاعات مندرج در این تصویر را که البته به حقیقت بسیار نزدیک است را تایید نکرده، به همین دلیل باید تمامی این اطلاعات را تنها شایعاتی بدانیم که شاید هرگز به حقیقت تبدیل نشوند. اما اگر این اطلاعات درست باشند، احتمالا باید شاهد به کارگیری این چیپ در پرچم‌دار بعدی هوآوی همچون Ascend Mate 8 باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال