آنزیمی که می‌تواند در ابتلا به دیابت موثر باشد

پژوهشگران کشورمان در بررسی اخیر خود متوجه تاثیر یک آنزیم در ایجاد دیابت شده و توانستند این پژوهش را بصورت مقاله در مجله    Nature Communicationsبه چاپ برسانند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان کشورمان بررسی تاثیر یک آنزیم در ابتلا به دیابت پرداخته اند و یافته های آن را به صورت مقاله […]

پژوهشگران کشورمان در بررسی اخیر خود متوجه تاثیر یک آنزیم در ایجاد دیابت شده و توانستند این پژوهش را بصورت مقاله در مجله    Nature Communicationsبه چاپ برسانند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان کشورمان بررسی تاثیر یک آنزیم در ابتلا به دیابت پرداخته اند و یافته های آن را به صورت مقاله منتشر کردند. دکتر زهرا عزیزی عضو هیئت علمی گروه پزشکی مولکولی از دانشگاه علوم پزشکی تهران در این باره می گوید: دلیل اصلی ایجاد دیابت کاهش عملکرد سلول های لوزالمعده (بتا) است. البته فرایند عملکرد این سلول نیز به طور کامل بررسی نشده است.

در این پژوهش مشخص شد آنزیم lovge tumor suppressor-z (LATS2) در فرایند پیام رسانی سلولی به نام Hippo فعالیت خود را در اثر عوامل استرس زای محیطی دیابت آغاز می‌کند. فعال شدن این آنزیم مرگ سلولی را در پی داشته و عملکرد سلول های بتا را به شدت کاهش می دهد. در صورتی که کاهش فعالیت این آنزیم باعث زنده ماندن سلول های تولید کننده انسولین و ترشح بیشتر آن شده و از پیشرفت دیابت جلوگیری می کند.

در این پژوهش نشان داده شد که چگونه آنزیم مورد نظر می تواند یکی از عوامل خود خواری سلول‌ها mTORC1 را فعال کند. بدین ترتیب می توان به ارتباط تاثیر پیام رسان سلولی Hippo و اتوفاژ یا همان خود خاری را نیز مشخص کرد. این مقاله به طور واضح مشخص می کند که می توان با آنزیم (LATS2) به عنوان یک هدف دارویی در بیماران دیابتی کارکرد سلول های بتا را بهبود بخشید. این مقاله با عنوان تاثیر آنزیم LATS2 مسیر Hippo در اتوفازی سلول بتا و ایجاد دیابت در مجله علمی Nature Communications چاپ شده است.
منبع خبر

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال