افتخار ایران در قلب کهکشان

یک ایرانی در سفر فضایی نیوشپرد بلو اوریجین حضور دارد

در یک رویداد فضایی هیجان‌انگیز، دکتر ایمان جهانگیر، متخصص قلب ایرانی-آمریکایی، به همراه پنج مسافر دیگر، قرار است با فضاپیمای نیو شپرد متعلق به شرکت بلو اوریجین به فضا سفر کند. این ماموریت که هشتمین پرواز سرنشین‌دار نیو شپرد محسوب می‌شود، در تاریخ ۲۹ اوت انجام خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار داخلی رسانه فناوری […]

در یک رویداد فضایی هیجان‌انگیز، دکتر ایمان جهانگیر، متخصص قلب ایرانی-آمریکایی، به همراه پنج مسافر دیگر، قرار است با فضاپیمای نیو شپرد متعلق به شرکت بلو اوریجین به فضا سفر کند. این ماموریت که هشتمین پرواز سرنشین‌دار نیو شپرد محسوب می‌شود، در تاریخ ۲۹ اوت انجام خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار داخلی رسانه فناوری تکنا، شرکت بلو اوریجین، به رهبری جف بزوس، با این پرتاب، مرزهای گردشگری فضایی را گسترش می‌دهد. فضاپیمای نیو شپرد، که قابلیت استفاده مجدد دارد، از تگزاس به فضا پرتاب خواهد شد و مسافران تجربه بی‌نظیری از سفر به فضا را خواهند داشت. یکی از نکات جالب این ماموریت، حضور کارسن کیچن، دانشجوی ۲۱ ساله، است که با این سفر، عنوان جوان‌ترین زن جهان را که از خط کارمان عبور کرده است، از آن خود خواهد کرد. خط کارمان، مرز بین جو زمین و فضا محسوب می‌شود و عبور از آن، نشان از رسیدن به فضا است.

این پرواز، علاوه بر جنبه گردشگری، اهمیت دیگری نیز دارد. حضور دکتر ایمان جهانگیر، متخصص قلب، نشان از علاقه‌مندی جامعه علمی به اکتشافات فضایی و کاربردهای آن در زمینه پزشکی است. این نخستین بار است که یک ایرانی-آمریکایی به همراه دیگر مسافران، به فضا سفر می‌کند. شرکت فضایی جف بزوس، این ماموریت را برعهده دارد. همچنین در این سفر جوان‌ترین زن جهان، خط کارمان را پشت سر می‌گذارد. با این سفر فضایی، یک بار دیگر شاهد پیشرفت چشمگیر فناوری فضایی و علاقه روزافزون انسان به اکتشافات کیهانی هستیم.

برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار داخلی رسانه تکنا مراجعه کنید.