احتمالاً اندروید ۱۵ با قابلیت نمایش سلامت باتری منتشر می‌شود

باتری گوشی‌های هوشمند به مرور زمان ظرفیت خود را از دست داده و سلامت آن کاهش می‌یابد. ارائه قابلیتی که سلامت باتری‌ها را نشان دهد بسیار موثر خواهد بود. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اکنون گوگل قصد دارد قابلیت جدیدی را در اندروید ۱۵ برای کاربران رونمایی کند که از طریق آن […]

باتری گوشی‌های هوشمند به مرور زمان ظرفیت خود را از دست داده و سلامت آن کاهش می‌یابد. ارائه قابلیتی که سلامت باتری‌ها را نشان دهد بسیار موثر خواهد بود.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اکنون گوگل قصد دارد قابلیت جدیدی را در اندروید ۱۵ برای کاربران رونمایی کند که از طریق آن بتوان میزان سلامت باتری گوشی‌ها را مشاهده کرد. همچنین با کمک این قابلیت کاربران نسبت به تعویض باتری نیز اطلاعاتی کسب خواهند کرد. این قابلیت جدید در اندروید ۱۵ پشتیبانی خواهد شد.

طبق گزارش‌های منتشر شده در اندروید ۱۴ مقدمات ارائه این قابلیت برای ردیابی سلامت باتری ایجاد شد. اما احتمالاً در اندروید ۱۵ داده‌های مربوط به این قابلیت نیز توسط کاربران قابل مشاهده خواهد بود. در قسمت تنظیمات اندروید صفحه جدیدی به نام باتری هلث وجود خواهد داشت که در آینده توسط گوگل فعال می‌شود.

در حال حاضر گوشی‌های اندرویدی نسبت به گذشته بروز رسانی‌های نرم‌افزاری بیشتری را دریافت کرده و همچنین امکان تعمیر قطعات آن توسط سازندگان فراهم شده است. این به این باتری گوشی یکی از قطعاتی است است که در طول زمان نیاز به تعویض خواهد داشت. باتری‌ها از جمله قطعاتی محسوب می‌شوند که با هر بار شارژ ظرفیت آنها کاهش یافته و به مرور زمان تحلیل می‌روند. همچنین روشی برای اندازه‌گیری ظرفیت باقیمانده و اطلاع از زمان تعویض باتری وجود ندارد.

با توجه به اینکه سیستم عامل اندروید بسیاری از داده‌های مربوط به باتری را از زمان استفاده از گوشی جمع آوری می‌کند، بنابراین بهتر از دیگر برنامه‌های شخص ثالث می‌تواند ظرفیت باتری را مشخص کرده و زمان تعویض آن را نیز تعیین کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال