اندروید نوقا قابلیت نمایش منبع دانلود اپلیکیشن‌ها به کاربر را دارد

طبق گفته‎ی گوگل، آخرین نسخه‎ی پیش‎نمایش اندروید 7.0 یعنی اندروید نوقا برای توسعه‎دهندگان آخرین نسخه پیش از عرضه‎ی نسخه‎ی کامل برای عموم خواهد بود، یعنی هر چیزی که در این نسخه دیده می‎شود چیزی است که بایستی از نسخه‎ی اندروید 7.0 انتظار داشته باشیم. یک تغییر جالب در اندروید نوقا در رابطه با اطلاعات لیست […]

طبق گفته‎ی گوگل، آخرین نسخه‎ی پیش‎نمایش اندروید 7.0 یعنی اندروید نوقا برای توسعه‎دهندگان آخرین نسخه پیش از عرضه‎ی نسخه‎ی کامل برای عموم خواهد بود، یعنی هر چیزی که در این نسخه دیده می‎شود چیزی است که بایستی از نسخه‎ی اندروید 7.0 انتظار داشته باشیم. یک تغییر جالب در اندروید نوقا در رابطه با اطلاعات لیست شده برای اپلیکیشن‎‎های نصب شده بر روی دستگاه شما به چشم می‎خورد.

به نظر می‎رسد زمانی که شما اطلاعات یک اپلیکیشن نصب شده بر روی دستگاه خود را مشاهده می‎کنید، خط جدیدی در بخش جزئیات به چشم می‎خورد که برچسب “استور” را بر روی خود دارد تا نشان دهد آیا منبع نصب اپلیکیشن شما از گوگل پلی‎استور بوده است یا بارگذاری به صورت جانبی (به عبارت دیگر در قالب یک فایل APK یا Package Installer) صورت گرفته است.

اندروید نوقا قابلیت نمایش منبع دانلود اپلیکیشن‌ها به کاربر را دارد

متاسفانه، به نظر می‎رسد این دو گزینه تنها نشان داده خواهند شد. ما اپلیکیشن‎هایی را از آمازون استور نصب کرده‎ایم، ولی حتی منبع این فایل نصبی هم از Package Installer نشان داده می‎شود.

قابلیت نمایش منبع دانلود اپلیکیشن‌ها

البته ممکن این سوال شکل گیرد فایده‎ی دانستن این نوع اطلاعات چیست. بعضی ادعا کرده‎اند که ممکن است منجر به برخی مشکلات DRM (مدیرت حقوق دیجیتال) یا بروز تدابیری برای بارگذاری جانبی اپلیکیشن‎ها شود، ولی به سختی می‎توان قانع شد که این مورد مشکلاتی در رابطه با DRM شکل دهد. می‎توان تصور کرد که شرکت‎های امنیتی در محصولات شرکتی خود از این اطلاعات به منظور محدودسازی اپلیکیشن‎های بارگذاری شده به صورت جانبی بر روی دستگاه کارمندان استفاده کنند تا پتانسیل بروز مشکلات از بدافزارها را به حداقل برسانند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال