با قابلیت جدید Android Instant Apps می‌توانید محتوای اپلیکیشن‌ها را با یک لینک ساده به اشتراک بگذارید

به اشتراک‎گذاری یک محتوای خاص تنها چون دو نفر نرم‎افزار مشابهی بر روی گوشی خود نداشته باشند، کار مشکل‎آفرینی است. با آنکه ما همیشه می‎توانیم یک اپلیکیشن کامل تنها محض بررسی محتوایی که دوست ما می‎خواهد با ما به اشتراک بگذارد، دانلود کنیم، ولی گوگل متوجه می‎شود که حتی انجام چنین کاری می‎تواند برای به […]

به اشتراک‎گذاری یک محتوای خاص تنها چون دو نفر نرم‎افزار مشابهی بر روی گوشی خود نداشته باشند، کار مشکل‎آفرینی است. با آنکه ما همیشه می‎توانیم یک اپلیکیشن کامل تنها محض بررسی محتوایی که دوست ما می‎خواهد با ما به اشتراک بگذارد، دانلود کنیم، ولی گوگل متوجه می‎شود که حتی انجام چنین کاری می‎تواند برای به اشتراک‎گذاری‎های تفریحی و معمولی یک مانع بزرگ به شمار آید. ولی امروز در کنفرانس I/O گوگل، این شرکت از سیستم جدیدی رونمایی کرده است که نوید می‎دهد که به اشتراک‎گذاری محتوای خاص اپلیکیشنی به آسانی به اشتراک‎گذاری آدرس یک وب‎سایت باشد، این سیستم جدید توسط قابلیت Instant Apps اندروید به کار گرفته می‎شود.

گوگل در حال حاضر مشغول به محک زدن و و ساده‎سازی فرآیند تحویل اپلیکیشن‎ها است و سال گذشته شاهد شروع این قضیه با نمایان شدن لینک‎ اپلیکیشن‎ها در نتایج جستجو بودیم که توسط آن می‎توانستیم اپلیکیشن‎های مورد نظر را بدون نیاز به نصب معمولی به گوشی‎های خود استریم کنیم.

BH-Device

Android Instant Apps از این ایده استفاده کرده و آن را با تقسیم اپلیکیشن‎ها به ماژول‎های مرکزی بهبود می‎بخشد تا فقط به ماژول‎هایی اجازه‎ی انتقال داده شود که هنگام نیاز به نصب سریع و بدون نقص اپلیکیشن بر روی گوشی‎های همراهمان به آن‎ها نیاز داریم.

به عنوان مثال انیمیشنی را در نظر بگیرید که دوستتان با یک اپلیکیشن مدل‎یابی سه‎بعدی ساخته و شما از آن خوشتان آمده است. با استفاده از Android Instant Apps شما بر روی لینکی آهسته ضربه خواهید زد که تنها قسمت‎هایی از این اپلیکیشن دانلود می‎شوند که برای نمایش محتوا لازم هستند، تا به دنبال آن بتوانید فورا انیمیشن را مشاهده کنید. اگر از انیمیشن و اپلیکیشن مربوطه خوشتان آمد، همواره می‎توانید به طور کامل اپلیکیشن را دانلود کنید.

اجرای سرویس Android Instant Apps نیازمند این است که توسعه‎دهندگان به دنبال این باشند که چطور می‎توانند اپلیکیشن‎های خود را به این ماژول‎های مجزا تقسیم کنند، ولی بخش واقعا هیجان‎انگیز ماجرا این است که هیچ‎کدام از این‎ قابلیت‎ها خاص اندروید N نیست، یا حتی نیاز به بیلد نسبتا اخیر اندروید ندارد. در واقع امکان استفاده از قابلیت Android Instant Apps بر روی نسخه‎های قدیمی‎تر اندروید حتی گوشی‎های دارای اندروید جیلی‎بین هم وجود دارد.

گوگل قصد محک زدن این قابلیت با یک‎سری از توسعه‎دهندگان مهم را دارد، ولی این شرکت به صورت شفاف اعلام کرده است که دوست ندارد عجله کند تا نتیجه‎ی نهایی عملکرد بی‎نقصی داشته باشد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال