نوتفیکیشن‎ها در Android O به صورت خودکار از بین می‎روند

بدون شک کاربران اندرویدی روزانه حجم زیادی از نوتیفیکیشن‎ها را دریافت می‎کنند و از آن‎جایی‎که اکثر افراد درگیر روزمرگی‎های زندگی هستند، رسیدگی به تمامی این نوتیفیکیشن‎ها همواره وجود ندارد. به عبارت دیگر این امر باعث جمع شدن آن‎ها شده و حتی ممکن است بعد از چند ساعت کاربر متوجه به بی‎ربط شدن آن‎ها و پر […]

بدون شک کاربران اندرویدی روزانه حجم زیادی از نوتیفیکیشن‎ها را دریافت می‎کنند و از آن‎جایی‎که اکثر افراد درگیر روزمرگی‎های زندگی هستند، رسیدگی به تمامی این نوتیفیکیشن‎ها همواره وجود ندارد. به عبارت دیگر این امر باعث جمع شدن آن‎ها شده و حتی ممکن است بعد از چند ساعت کاربر متوجه به بی‎ربط شدن آن‎ها و پر شدن صفحه‎ی اصلی گوشی‎ها از نوتیفیکیشن‎ها شود.

گرچه به نظر می‎رسد که گوگل می‎خواهد در نسل بعدی سیستم‎عامل اندروید یعنی Android O به این قضیه رسیدگی کند. گوگل در این نسخه از اندروید در اختیار توسعه‎دهندگان گزینه‎ای برای مشخص کردن یک تایم‎اوت برای نوتیفیکیشن‎ها قرار داده است، یعنی بعد از یک مدت زمان مشخص، این نوتیفیکیشن‎ها به صورت خودکار ناپدید می‎شوند. به عنوان مثال اگر کاربر در رابطه با رویداد جدیدی نوتیفیکیشنی دریافت کرده که تا روز بعد آن را بررسی نکند، واقعا به وجود نوتیفیکیشن نیازی نیست.

هم‎چنین بعضی از توسعه‎دهندگان به کاربران اپلیکیشن خود خبر فروش فوری را می‎دهند که تنها یک یا دو ساعت پاربرجا خواهد بود و اگر کاربر آن‎قدر مشغول باشد که تا 5 ساعت بعد این پیام را بررسی نکند، یقینا قادر به استفاده از این فروش نخواهد بود. توسط ناپدید کردن این نوتیفیکیشن‎ها، توسعه‎دهندگان قادر خواهند بود نوتیفیکیشن‎ها را ارسال و آن‎ها را زمانی که دیگر نیاز نیست پاک کنند.

این قابلیت یقینا باعث افزایش تجربه‎ی کاربری اندروید می‎شود. در حال حاضر نسخه‎ی پیش‎نمایش Android O در اختیار توسعه‎دهندگان قرار گرفته ولی گوگل در رابطه با تاریخ عرضه‎ی بیلد نهایی آن خبری منتشر نکرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال