اندروید O تغییر در نوتیفیکیشن‎ها و حالت تصویر در تصویر را برای کاربران به ارمغان می‌آورد

تنها در حدود دو ماه با کنفرانس I/O گوگل فاصله داریم، محلی که انتظار می‎رود علاقه‎مندان بتوانند به افکار گوگل برای نسل بعدی اندروید یعنی Android O اولین نگاه را داشته باشند، گرچه به‎روزرسانی کامل برای این سیستم‎عامل احتمالا تا فاصل پاییز ارائه نخواهد شد. ولی، در محدوده‎ی زمانی قرار داریم که شایعات مربوط به […]

تنها در حدود دو ماه با کنفرانس I/O گوگل فاصله داریم، محلی که انتظار می‎رود علاقه‎مندان بتوانند به افکار گوگل برای نسل بعدی اندروید یعنی Android O اولین نگاه را داشته باشند، گرچه به‎روزرسانی کامل برای این سیستم‎عامل احتمالا تا فاصل پاییز ارائه نخواهد شد. ولی، در محدوده‎ی زمانی قرار داریم که شایعات مربوط به نسل بعدی اندروید شروع به شکل‎‎گیری می‎کنند و آغاز آن‎ها طبق سنت هر سال با چند قابلیت جدید است. یکی از منابع اطلاعاتی، گرچه موثق‎ترین منبع به شمار نمی‎رود، ادعا کرده بود که نام بعدی سیستم‎عامل اندروید Oreo خواهد بود.

حال منبع ناشناسی به اطلاع وب‎سایت 9to5Google جزئیاتی در رابطه با قابلیت‎های جدید این نسخه از اندروید رسانده که به صورت زیر هستند:

  • تغییراتی در نوتیفیکیشن‎ها
  • نشان‎ آیکون اپلیکیشن‎ها برای نوتیفیکیشن‎ها
  • حالت تصویر در تصویر
  • نوارابزار انتخاب هوشمند متن با یکپارچگی با دستیار صوتی گوگل
  • محدودسازی فعالیت اپلیکیشن‎ها در پس‎زمینه
  • آیکون‎های سازشی
  • بهبود‎هایی در MediaRecorder API
  • قابلیت‎های متعدد با هدف قراردادن شرکت‎ها

بعضی از این قابلیت‎ها به سادگی عملکرد خود را نشان می‎دهند، به عنوان مثال نشان‎های آیکون اپلیکیشن‎ها چیزی است که ما از ابتدا در iOS شاهد آن بودیم، گرچه کاملا بین پذیرش یا عدم پذیرش آن‎ها اختلاف وجود دارد. حالت تصویر در تصویر به نظر شبیه به یک پنجره‎ی شناور می‎آید و سیستم‎عامل Android TV در حال حاضر از آن برخوردار است. محدودسازی فعالیت اپلیکیشن‎ها در پس‎زمینه عملکرد خود را به خوبی توضیح می‎دهد و احتمالا مرتبط با بهینه‎سازی مصرف باتری است. انتخاب هوشمند متن یک نسخه‎ی هدفمندتر از قابلیت Screen Search موجود برای Google Assistant است. در پایان، آیکون‎های سازشی می‎تواند به خوبی به معنای آیکون‎های پویا باشد بنابراین اپلیکیشن‎های هواشناسی یا اپلیکیشن‎های تقویم می‎توانند در یک نگاه مرتبط با محتوای خود به نظر آیند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال