5 ویژگی برتر اندرویدی که آیفون 7 بهتر است آن‌ها را داشته باشد اما احتمالا نخواهد داشت!

شاید حذف شدن درگاه 3.55 میلی‌متری صدا در آیفون 7 اپل، طراحی کمی متفاوت و چیپست جدید A10 این شرکت ساکن کوپرتینو، نتواند هرگز گوشی بعدی شرکت اپل را به گوشی انقلابی تبدیل کند چراکه آیفون 7 اپل برای رقابت با پرچم‌داران اندرویدی کار بسیار سختی را خواهد داشت. اپل که برای اولین بار در […]

شاید حذف شدن درگاه 3.55 میلی‌متری صدا در آیفون 7 اپل، طراحی کمی متفاوت و چیپست جدید A10 این شرکت ساکن کوپرتینو، نتواند هرگز گوشی بعدی شرکت اپل را به گوشی انقلابی تبدیل کند چراکه آیفون 7 اپل برای رقابت با پرچم‌داران اندرویدی کار بسیار سختی را خواهد داشت. اپل که برای اولین بار در سیزده سال گذشته شاهد کاهش فروش آیفون‌های خود بوده، باید امسال بار دیگر به دوران اوج خود برگردد و برای این کار، نیاز به ویژگی‌های جدیدی خواهد داشت که هم‌اکنون گوشی‌های‌ اندرویدی از آن استفاده می‌کنند. در این مقاله 5 ویژگی مهم گوشی‌های‌اندرویدی را نام خواهیم برد که اپل بهتر است آن را در آیفون خود به کار گیرد.

1- حالت ویژه‌ مخصوص واقعیت مجازی

5 ویژگی برتر اندرویدی که آیفون 7 بهتر است آن‌ها را داشته باشد اما احتمالا نخواهد داشت!

اپل به طرز عجیبی نسبت به واقعیت مجازی ساکت بوده است. به جز چند جمله از تیم‌کوک در مورد آینده‌ی واقعیت مجازی، دیگر هیچ‌گاه از این شرکت عبارت واقعیت مجازی را نشنیده‌ایم و مشخص نیست برنامه‌ی این شرکت برای این تکنولوژی چه خواهد بود. از طرفی دیگر، گوگل و اندروید با معرفی حالت اختصاصی واقعیت مجازی در رویداد I/O که DayDream نام گرفت، اندروید N را به این تکنولوژی مجهز کردند.

پلتفرم واقعیت مجازی اندروید، DayDream، در ابتدا در گوشی‌های نکسوس گوگل خود را به کاربران اندروید معرفی خواهد کرد و پس از آن شرکت‌هایی نظیر هوآوی، سامسونگ و اچ‌تی‌سی، گوشی‌هوشمند خود را مخصوص این پلتفرم عرضه خواهند کرد. احتمالا تا زمستان امسال بتوانیم بررسی کاملی را بر روی این پلتفرم و گوشی‌های مختلف که از آن پشتیبانی می‌کنند، داشته باشیم.

2- یو‌اس‌بی Type-C، شارژر سریع و بی‌سیم

5 ویژگی برتر اندرویدی که آیفون 7 بهتر است آن‌ها را داشته باشد اما احتمالا نخواهد داشت!

خلاقیت و نوآوری در باتری‌های گوشی‌های‌هوشمند را از شرکت‌های مختلفی شاهد بوده‌ایم اما اپل در این زمینه هیچ‌گونه فعالیت خاصی نداشته و یا حداقل به ما نشان نداده است. در ابتدا اپل باید سرعت شارژ شدن گوشی‌های خود را بهبود بخشد چراکه این سرعت، در مقایسه با دیگر گوشی‌های‌هوشمند اندرویدی بسیار پایین‌تر است و ساعت‌ها باید منتظر شارژ شدن گوشی آیفون باشیم. هیچ‌کدام از آیفون‌های اپل مجهز به تکنولوژی شارژر سریع نبوده، در حالی که گوشی‌های اندرویدی با همکاری شرکت کوالکام توانسته‌اند شارژ سریع‌ را برای کاربران خود به راحتی فراهم کنند.

خیلی بعید به نظر می‌رسد که اپل یو‌اس‌بی Type-C را در آیفون‌های خود قرار دهد. از طرفی حذف شدن پورت 3.55 میلی‌متری و روی آوردن درگاه صدای آیفون به درگاه لایتنینگ و از طرفی دیگر مجهز شدن اکثر مک‌بوک‌های این شرکت به همین درگاه، احتمال وجود درگاه یو‌اس‌بی Type-C را بسیار کاهش داده است. شاید تنها راهی که اپل بتواند شارژ سریع به آیفون‌های خود مجهز کند، استفاده از کابل‌های لایتنینگ به یو‌اس‌بی Type-C باشد که فعلا به جز آیپد 12.9 اینچی این شرکت، هیچ دستگاهی دیگری از چنین کابلی استفاده نمی‌کند.

شارژر بی‌سیم هم که در معدود دستگاه‌های اندرویدی دیدیم، می‌تواند در آیفون اپل مورد استفاده قرار بگیرد. فعلا آیپد پرو تنها محصول معرفی شده با شارژر سریع از سوی اپل بوده اما باتوجه به فلزی بودن بدنه‌ی آیفون، احتمال قرارگیری این ویژگی در این گوشی کمی بعید به نظر می‌رسد.

3- گواهی‌نامه‌ی IP68 و ضدآب بودن آیفون اپل

5 ویژگی برتر اندرویدی که آیفون 7 بهتر است آن‌ها را داشته باشد اما احتمالا نخواهد داشت!

تاکنون شایعات کم‌رنگی در مورد ضدآب بودن آیفون 7 اپل شنیده شده‌اند اما هیچ‌کدام از منابع معتبری به دست نیامده‌اند. طبیعتا ضدآب بودن گوشی را هر کسی می‌پسندد و می‌توان آن را جز ویژگی‌های ضروری یک پرچم‌دار دانست؛ اما اپل ممکن است فعلا قصد استفاده از این ویژگی را نداشته باشد. در ابتدا سونی با گوشی‌های سری Z و سپس سامسونگ با گلکسی اس 5 و حالا با گلکسی اس 7 پرچم‌دارانی ضد‌آب را معرفی کردند. گواهی‌نامه‌ی IP68 هم بدین معناست که کاربر می‌تواند سی دقیقه گوشی خود را در عمق 1 متری آب قرار دهد و با این وجود بدون هیچ‌گونه مشکلی از گوشی استفاده کند.

4- دوربین دوگانه‌ی آیفون

5 ویژگی برتر اندرویدی که آیفون 7 بهتر است آن‌ها را داشته باشد اما احتمالا نخواهد داشت!

شاید بتوانیم دوربین آیفون 6 اس پلاس را به عنوان یکی از بهترین دوربین‌ها در میان گوشی‌های‌هوشمند بدانیم اما باتوجه به قدیمی‌تر شدن گوشی، این دوربین از رقبای خود جامانده است. سامسونگ و اچ‌تی‌سی با معرفی گلکسی اس 7 و اچ‌تی‌سی 10، هر دو توانسته‌اند سطح بالاتری از دوربین در گوشی‌هوشمند را به کاربران خود معرفی کنند و حالا نوبت اپل خواهد بود که با دوربینی دوگانه به سراغ رقیبان خود رود.

از دیگر شرکت‌هایی که در جدیدترین پرچم‌دار خود از دوربینی دوگانه استفاده کردند می‌توان به ال‌جی با گوشی ال‌جی‌ G4 و هوآوی با گوشی P9 اشاره کرد. شایعات گذشته حکایت از مجهز شدن حداقل یکی از نسخه‌های آیفون 7 اپل به دوربینی دوگانه داشتند و باید منتظر ماند و دید آیا به راستی اپل از دوربینی دوگانه استفاده می‌کند و در صورت استفاده از این دوربین، چه ترکیبی را برای بهتر کردن ثبت تصاویر به کار خواهد برد.

5- حاشیه‌ی کمتر نمایشگر، صفحه‌نمایشی بهتر

5 ویژگی برتر اندرویدی که آیفون 7 بهتر است آن‌ها را داشته باشد اما احتمالا نخواهد داشت!

آیفون 6 اس اپل گوشی بسیار بزرگی به نظر می‌رسد و کارکردن با این گوشی آن هم با یک دست کمی طاقت‌فرسا خواهد بود؛ اما گلکسی اس 7 اج سامسونگ بدین صورت نیست در حالیکه هر دو دارای نمایشگری 5.5 اینچی هستند. حاشیه‌ی نمایشگر آیفون 6 اس بسیار زیاد بوده اما در سوی دیگر، گلکسی اس 7 اج دارای حاشیه‌ی نمایشگر بسیار اندکی است. این ویژگی تنها منحصر به گلکسی اس 7 اج نمی‌شود بلکه اکثر گوشی‌های اندرویدی، امروزه دارای حاشیه‌ی نمایشگر بسیار کمتری هستند.

اپل بهتر است برای هرچه زیباتر کردن گوشی خود از حاشیه‌های نمایشگر آیفون 7 و 7 پلاس بکاهد. وجود نمایشگری 5.5 اینچی در آیفون 7 پلاس با حاشیه‌های زیاد دیگر قابل قبول نخواهد بود. به‌هر‌حال تا معرفی این گوشی سه ماه باقی مانده و احتمالا طی این مدت، اطلاعات بیشتری از آن فاش خواهند شد و با منتشر شدن ای اطلاعات، می‌توان به نتیجه‌ی بهتری هم رسید. فعلا باید صبر کرد و دید اپل چه تغییراتی را در آیفون 7 به وجود خواهد آورد و آیا این آیفون همان آیفون انقلابی که همگی منتظر آن هستیم خواهد شد یا خیر؟