آتش سوزی های جنگلی قطب جنوب را میلیونها سال پیش سوزانده است

یک مطالعه تازه نشان میدهد که 75 میلیون سال پیش (زمانی که دایناسور‌ها روی کره زمین پرسه می‌زدند) قاره جنوبگان واقع در قطب جنوب، طعمه آتش شده است. به گزارش سرویس اخبار علمی آژانس خبری تکنا به نقل از موسسه تحقیقاتی قطبی نروژ، در اواخر دوره کرتاسه (66 تا 100 میلیون سال پیش)، یکی از […]

یک مطالعه تازه نشان میدهد که 75 میلیون سال پیش (زمانی که دایناسور‌ها روی کره زمین پرسه می‌زدند) قاره جنوبگان واقع در قطب جنوب، طعمه آتش شده است.

کشف ذغال سنگ در قطب جنوب - تکنا

کشف ذغال سنگ در قطب جنوب

به گزارش سرویس اخبار علمی آژانس خبری تکنا به نقل از موسسه تحقیقاتی قطبی نروژ، در اواخر دوره کرتاسه (66 تا 100 میلیون سال پیش)، یکی از گرم‌ترین دوره‌های کره زمین، جزیره جیمز راس (James Ross) زیستگاهی برای درختان کاج، گیاهان سرخس و همچنین تعداد قابل توجهی از دایناسور‌ها بود اما برخلاف تصور عموم با بهشت برین تفاوت زیادی داشت.
آتش‌سوزی‌های جنگلی یا به عبارت دیگر Wildfire، باعث نابودی قسمت‌های زیادی از قاره جنوبگان و پوشش‌گیاهی آن شد که در انتها، چیزی جز ذغال‌سنگ برای ما به یادگار نگذاشت. رهبر تیم تحقیقاتی و دیرین‌زیست شناس (paleo biologist) فلاویانا دی لیما، از دانشگاه فدرال برزیل، در بیانیه ای گفت :‌ “کشف ذغال‌سنگ در قاره جنوبگان، به افزایش دانش ما در زمینه آتش‌سوزی‌های جنگلی در دوره کرتاسه‌، کمک زیادی خواهد کرد. طبق تحقیقات انجام شده، این نوع آتش‌سوزی‌ها بیش‌تر از ‌آنچه تا به امروز تصور می‌کردیم متداول بوده‌‌اند.” – پایان خبر – برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار زیست محیطی و یا تحقیقات علمی جدید مراجعه کنید.

مترجم : امیر حسینی فر

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال