نتایج بنچمارک AnTuTu گلکسی نوت 5 با امتیاز بالای 69,702 منتشر شد

با وجود این که تنها یک هفته تا رونمایی رسمی سامسونگ از دو فبلت جدید خود بیشتر نمانده, خبر‌ها و اطلاعات جدیدی از این دو فبلت هر روز منتشر می‌شود. درست است که شایعات گذشته تا حدودی توانسته‌اند قطعات سخت افزاری گوشی را برای ما معین کنند اما این که این قطعات در عمل چگونه […]

با وجود این که تنها یک هفته تا رونمایی رسمی سامسونگ از دو فبلت جدید خود بیشتر نمانده, خبر‌ها و اطلاعات جدیدی از این دو فبلت هر روز منتشر می‌شود. درست است که شایعات گذشته تا حدودی توانسته‌اند قطعات سخت افزاری گوشی را برای ما معین کنند اما این که این قطعات در عمل چگونه کار می‌کنند مشخص نیست. به همین علت وبسایت AnTuTu  بنچمارک گلکسی نوت 5 و گلکسی اس 6 اج پلاس را منتشر کرده است.

در ابتدا نگاهی به مشخصات لو رفته‌ی گوشی در این بنچمارک می‌اندازیم. بر اساس گزارش وبسایت AnTuTu، هر دو گوشی دارای تقریبا مشخصاتی یکسان هستند. گفته می‌شود هر دو دستگاه از چیپست یکسان بهره می‌برند که به احتمال زیاد این چیپست اکسیونس 7420 خواهد بود. سامسونگ از همین چیپست در گلکسی اس 6 و اس 6 اج نیز استفاده کرده است.

از دیگر مشخصات منتشر شده می‌توان به حافظه‌ی رم 4 گیگابایتی اشاره کرد. دوربین اصلی و جلوی گوشی شاهد دو سنسور 16 و 5 مگاپیکسلی می‌باشند. همانطور که انتظار می‌رود این دو گوشی از جدیدترین نسخه‌ی‌ اندروید نیز پشتیبانی کرده و به صورت پیش فرض با اندروید 5.1.1 به بازار خواهند آمد.

به گفته‌ی این وبسایت تنها تفاوت اصلی میان این دو گوشی در سایز نمایشگر آن‌ها می‌باشد. گلکسی نوت 5 طبعیتا نمایشگری بزرگ‌تر داشته و 5.7 اینچ می‌باشد و گلکسی اس 6 اج پلاس نیز دارای نمایشگری 5.5 اینچی است. هر چند گفته می‌شود هر دو دارای رزولوشن یکسان 2560*1440 می‌باشند.

نتایج بنچمارک AnTuTu گلکسی نوت 5 با امتیاز بالای 69,702 منتشر شد

حال به سراغ بنچمارک این دو گوشی می‌رویم. این وبسایت مدعی شده که گلکسی نوت 5 توانسته امتیاز 69702 را ثبت کند و برادر کوچک‌ترش نیز به امتیاز 68,345 رسیده است. این آمار در حالی منتشر شده که بهترین امتیاز نیمه‌ی اول سال 2015 از آن گلکسی اس 6 بود که امتیاز  67,520 را برای خود ثبت کرده بود. گلکسی اس 6 اج نیز امتیاز  63,910 را در کارنامه دارد.

بنابراین می‌توان گفت که اگر بنچمارک‌های منتشر شده‌ی AnTuTu حقیقت داشته باشد، تنها تفاوت گلکسی نوت 5 با گلکسی اس 6 که سامسونگ چند ماه پیش منتشر کرده در حافظه‌ی رم استفاده شده می‌باشد. گلکسی اس 6 دارای رم 3 گیگابایتی است و گلکسی نوت 5 احتمالا رمی 4 گیگابایتی را خواهد داشت. همین مقدار تغییر باعث شده تا تغییر کوچکی نیز در نتایج بنچمارک این دو گوشی ایجاد شود.

یکی دیگر از شایعاتی که ممکن است شما نیز زیاد به گوشتان خورده باشد چیپست منحصر به فرد و جدید سامسونگ می‌باشد. این چیپست که Exynos 7422 نام دارد ممکن است در گلکسی نوت 5 به کار گرفته شود. این چیپست از این لحاظ منحصر به فرد است که تمامی سخت افزاری‌های گوشی از نظیر پردازنده‌ی گرافیکی و رم به همراه مودم LTE را می‌تواند بر روی خود نصب کند. شاید این بنچمارک نیز قادر به تشخیص این چیپست قدرت‌مند نبوده و به همین علت یک مدل پایین‌تر را نشان داده است. به هر حال می‌توان از این مسئله تنها تا یک هفته‌ی دیگر و رونمایی رسمی سامسونگ از دو فبلت جدیدش مطلع شد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال