نتایج آزمون‌ها: چیپست A9 اپل از سرعت بالاتری نسب به اسنپ‌دراگون 820 و اگزینوس 8990 برخوردار است

شاید اخباری که در مورد عملکرد آخرین چیپ تولید شده توسط شرکت اپل منتشر شده باشد را شما هم شنیده‌ باشید. اخباری که نشان می‌دهد تراشه‌ی A9 با داشتن پردازنده‌ای 64-بیتی، قدرتی فوق‌العاده بالا دارد و می‌تواند امتیازی بسیار خوب را در نرم‌افزارهای بنچمارکینگ، ثبت نماید. شاید اگر این چیپ را با چیپ‌هایی که هنوز […]

شاید اخباری که در مورد عملکرد آخرین چیپ تولید شده توسط شرکت اپل منتشر شده باشد را شما هم شنیده‌ باشید. اخباری که نشان می‌دهد تراشه‌ی A9 با داشتن پردازنده‌ای 64-بیتی، قدرتی فوق‌العاده بالا دارد و می‌تواند امتیازی بسیار خوب را در نرم‌افزارهای بنچمارکینگ، ثبت نماید. شاید اگر این چیپ را با چیپ‌هایی که هنوز معرفی نشده‌اند نیز مقایسه کنیم، نتیجه‌ را نتوان پیش‌بینی کرد.

سامسونگ با معرفی چیپ قدرتمند Exynos 8990 و کوآلکام با معرفی چیپ قدرتمند Snapdragon 820، هر کدام به دنبال نمایش قدرت بالای خود هستند. هوآوی نیز با معرفی چیپ Kirin 950، سایر شرکت‌ها را به مبازره دعوت می‌کند و می‌خواهد در کنار رقابی خود، در پرچم‌داران بعدی برندهای بزرگ، قرار گیرد. البته نباید مدیاتک را نیز فراموش کنیم، شرکتی که چیپ 10-هسته‌ای Helio X20 را برای رقابت آماده کرده است. شاید با خود بگویید که این چیپ‌ها رقابتی سخت را با یکدیگر داشته و قدرتی که آنها ارائه می‌کنند، سایر چیپ‌ها را از یاد می‌برند. اما زمانی که صحبت از اپل و چیپ A9 به میان می‌آید، باید دقت خود را بالا ببریم.

به تازگی، فردی با نام کاربری “i Ice Universe” که به انتشار اطلاعات مختلف در دنیای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها مشهور است، اعلام کرده که فرصتی را به دست آورده تا تمامی این چیپ‌ها را به صورت هم‌زمان و در کنار یکدیگر تست کند. هر چند، معمولا نمی‌توان به بنچمارک‌ها اعتماد زیادی کرد، اما این‌بار موضوع فرق دارد و ابزار مورد استفاده، Geekbench 3 بوده است.

Apple A9 apparently faster than Snapdragon 820 and Exynos 8990 in some tests 2

شرایطی که آزمایش داشته، بررسی عملکرد این چیپ‌ها به کمک “یک هسته” بوده و همانطور که مشاهده می‌کنید چیپ دو هسته‌ای A9، عملکردی بسیار بهتر از رقبای خود داشته است. هر چند، ما می‌دانیم که اگر بخواهیم آزمون را در شرایط “چند هسته‌ای” یا “MultiCore” انجام دهیم، A9 نمی‌توان تا این اندازه موفق ظاهر شود.

هر چند تراشه‌ی جدید اپل با نام A9، از دیگر رقبا بهتر عمل کرده، اما اینها تنها آماری هستند که این فرد منتشر کرده و نمی‌توان آنها را چیزی جز شایعه خواند. برای اطلاع از عملکرد چیپ‌های جدید سازندگان، باید منتظر انتشار اخبار و آمار رسمی باشیم و تا آن موقع، تنها می‌توانیم این تصویر را در گوشه‌ای از ذهن خود نگه داریم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال