ایرپاد اپل احتمالاً بدون سیم و با ویژگی شبیه به بلوتوث عرضه می‌شود

شاید شما هم در فکر این باشید که اپل به دنبال حذف جک هدفون 3.5 میلی‎متری از جدیدترین آیفون‎های خود که تا ساعاتی دیگر معرفی می‎شوند قصد جایگزین کردن آن با چه فناوری را دارد. در رابطه با محصولات جانبی سیم‎دار، گفته می‎شود که هدفون‎هایی با پورت لایتنینگ ارائه می‎شوند که به دلیل توان استفاده […]

شاید شما هم در فکر این باشید که اپل به دنبال حذف جک هدفون 3.5 میلی‎متری از جدیدترین آیفون‎های خود که تا ساعاتی دیگر معرفی می‎شوند قصد جایگزین کردن آن با چه فناوری را دارد. در رابطه با محصولات جانبی سیم‎دار، گفته می‎شود که هدفون‎هایی با پورت لایتنینگ ارائه می‎شوند که به دلیل توان استفاده شده (گرچه خطر مسائل مربوط به DRM (مدیریت حقوق دیجیتال) وجود دارد) کیفیت صدای بهتری ارائه می‎دهند، یکسری از صحبت‎های دیگر به وجود محصولات جانبی بی‎سیم در جعبه فروش آیفون 7 و آیفون 7 پلاس اشاره دارند.

طبق برخی از شایعات اپل ممکن است ایربادهای بی‎سیم ساخت خودش را ارائه دهد و در همین رابطه این شرکت نام‎ تجاری “ایرپاد‎” را برای آن‎ها ثبت کرده است، ولی تحلیل‎گر مشهور برنامه‎های اپل یعنی آقای Ming-Chi Kuo از شرکت KGI Securities ادعا می‎کند که ایرپادهای بی‎سیم مذکور از استاندارد بلوتوث استفاده نخواهند کرد. به جای آن، آقای Kuo ادعا می‎کند که اپل از یک قابلیت برقراری ارتباط بی‎سیم با توان کم اختصاصی “شبیه به بلوتوث” استفاده خواهد کرد و در همین رابطه ایربادهای بی‎سیم اپل محصول گران‎قیمت‎تری خواهند بود که به صورت جداگانه فروخته شده و در جعبه‎ی فروش این گوشی از محصولات شرکت Beats استفاده خواهد شد.

این تفکر که اپل از یک قابلیت برقراری ارتباط اختصاصی به جای استاندارد بلوتوث استفاده خواهد کرد زیاد جای شگفتی ندارد، چون اپل از قدیم یک نفرت تاریخی از استانداردهایی که به صورت وسیعی در صنعت موبایل استفاده شوند، از خود نشان داده است. ولی آقای Kuo می‎گوید که اپل هم‎چنین از استاندارد اختصاصی خود نه تنها برای لوازم جانبی نظیر ایربادهای بی‎سیم بلکه برای لوازم جانبی هوشمند خانگی نیز استفاده خواهد کرد.

در نتیجه با توجه به این‎که ایرپادهای اپل به عنوان یک لوازم جانبی رده‎بالا ارائه می‎شود، آقای Kuo اشاره می‎کند که احتمال قرار دادن آن‎ها، برخلاف آخرین شایعات، در جعبه فروش آیفون جدید بسیار بعید است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال