اپل و سامسونگ به دنبال راهی برای حذف سیم‌ کارت‌ها از دنیای تکنولوژی هستند

براساس جدیدترین گزارش خبرگزاری The Financial Times، هر دو کمپانی اپل و سامسونگ قصد دارند با همکاری با کمپانی GSMA عمر سیم کارت‌های معمولی را پایان بدهند. GSMA یکی از شرکت‌هایی می‌باشد که نمایندگی اپراتور‌ها را بر عهده دارد و از استاندارد GSM پشتیبانی می‌کند. ممکن است برای شما نیز این سوال مطرح شود که اگر سیم کارت‌های امروزی حذف […]

براساس جدیدترین گزارش خبرگزاری The Financial Times، هر دو کمپانی اپل و سامسونگ قصد دارند با همکاری با کمپانی GSMA عمر سیم کارت‌های معمولی را پایان بدهند. GSMA یکی از شرکت‌هایی می‌باشد که نمایندگی اپراتور‌ها را بر عهده دارد و از استاندارد GSM پشتیبانی می‌کند.

ممکن است برای شما نیز این سوال مطرح شود که اگر سیم کارت‌های امروزی حذف شوند چه چیزی جایگزین آن‌ها خواهد شد؟‌ اپل و سامسونگ قصد دارند که سیم کارت‌های الکترونیکی یا همان E-Sim را در گوشی های هوشمند قرار دهند. بدین ترتیب کاربر با این سیم کارت‌ها می‌تواند اپراتور مورد علاقه‌ی خود را انتخاب و هر لحظه آن را تغییر دهد. البته اپراتور‌ها می‌توانند تا حدودی برای کاربر محدودیت ایجاد کنند.

مشابه این تکنولوژی یک بار توسط اپل به نام سیم کارت اپل یا اپل سیم، در آیپد ایر 2 استفاده شد و کاربران می‌توانستند اپراتور مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کنند و آن را در هر لحظه عوض کنند. تنها فرق اپل سیم با سیم کارت‌‌های الکترونیکی آن است که E-Sim دیگر نیازی به درگاه ورودی سیم کارت ندارد و می‌تواند کار سازنده‌های گوشی‌های هوشمند را راحت‌تر کند. با در نظر گرفتن این که درگاه ورودی سیم کارت در گوشی‌ها وجود نخواهد داشت پس کاربر نمی‌تواند این نوع سیم کارت‌ها را جایگزین سیم کارتی دیگری کند.

فعلا تعداد اپراتور بسیار کمی از این تکنولوژی پشتیبانی می‌کنند. بدون شک با گذشت زمان می‌توان شاهد استفاده‌ی بیشتر از این تکنولوژی بود. این دو کمپانی مطرح قصد دارند تا پایان سال 2016 حداقل یک گوشی هوشمند با سیم کارت الکترونیکی را روانه بازار کنند.

نظر شما چیست؟ آیا اپل و سامسونگ در این زمینه نیز می‌توانند موفق شوند؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال