اپل از مک‌بوک پروی جدید خود با نوار Touch Bar پرده برداشت

دقایقی پیش اپل از مک‌بوک پروی جدید خود در رویداد نیویورک پرده برداشت و همان‌طور که انتظارش می‌رفت، تغییرات به نسبت عمده‌ای در این مک‌بوک صورت گرفته است. اپل مک‌بوک پروی سال 2016 را با بدنه‌ای تمام آلمونیومی و فلزی در گوشه‌های این لپ‌تاپ معرفی کرده و مهم‌تر از همه اینکه، درگاه صدای 3.55 میلی‌متری […]

دقایقی پیش اپل از مک‌بوک پروی جدید خود در رویداد نیویورک پرده برداشت و همان‌طور که انتظارش می‌رفت، تغییرات به نسبت عمده‌ای در این مک‌بوک صورت گرفته است. اپل مک‌بوک پروی سال 2016 را با بدنه‌ای تمام آلمونیومی و فلزی در گوشه‌های این لپ‌تاپ معرفی کرده و مهم‌تر از همه اینکه، درگاه صدای 3.55 میلی‌متری همچنان در جای خود قرار گرفته و برخلاف آیفون7، این درگاه در مک‌بوک پروی جدید اپل حذف نشده است.

اپل دو مدل 13 و 15 اینچی را برای مک‌بوک پروی جدید خود معرفی کرده است. هر دو مدل با رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری عرضه خواهند شد. با نگاه اول می‌توانید متوجه شوید که مک‌بوک پروی اپل نسبت به نسخه‌های قبلی این مدل بسیار باریک‌تر شده و دارای ضخامت بسیار کمتری است. اپل در این رویداد بیان کرده که نسخه‌ی 13 اینچی تنها 14.9 میلی‌متر و نسخه‌ی 15 اینچی 15.5 میلی‌متر ضخامت دارند. وزن مدل 13 اینچی چیزی حدود 1.3 کیلوگرم و وزن نسخه‌ی 15 اینچی 1.8 کیلوگرم است.

اپل از مک‌بوک پروی جدید خود پرده برداشت

از دیگر تغییرات قابل مشاهده‌ی این مک‌بوک می‌توان به کیبورد کاملا متفاوت آن به همراه ترک‌پد بزرگ‌تر اشاره کرد. ترک‌پد استفاده شده در مک‌بوک پروی جدید دو برابر بزرگ‌تر از نسخه‌های قبلی است. کیبورد این مک‌بوک دوست‌داشتنی نیز دارای نواری ال‌ای‌دی در قسمت بالایی خود بوده که اپل سعی داشته در این مورد نوآوری‌های خود را به کار بگیرد.

نمایشگر مولتی‌تاچ Retina مک‌بوک پروی اپل Touch Bar نام گرفته و به حرکات و ضربه‌های مختلف دست واکنش نشان می‌دهد. اپل مدعی است که نمایشگر جدید این مک‌بوک به همراه ویژگی‌ Touch Bar که در قسمت بالای کیبورد گنجانده شده می‌تواند خود را با هر برنامه‌ای به خوبی وقف دهد. به گفته‌ی اپل با استفاده از این ویژگی می‌توان به راحتی غلط‌های املایی را در نوشتار گرفت و یا به راحتی ایموجی‌های خود را به برنامه‌های پیام‌رسان اضافه کرد.

اپل از مک‌بوک پروی جدید خود پرده برداشت

اپل در نهایت Touch ID را به مک‌بوک پروی خود آورد؛ به گفته‌ی اپل این دکمه به جای دکمه‌ی پاور بر روی کیبورد قرار گرفته و برای باز کردن قفل لپ‌تاپ و برای خرید‌های اینترنتی از سرویس پرداخت اپل می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

اپل در مک‌بوک پروی جدید خود از پردازنده‌ی نسل ششم اینتل استفاده کرده و کارت گرافیک Radeon Pro شرکت AMD را در این مک‌بوک به کار گرفته است. به گفته‌ی ساکنان کوپرتینو، این لپ‌تاپ از قدرت بسیار بالاتری نسبت به مدل 2015 برخوردار شده است. درنهایت اپل از درگاه USB Type-C نیز در این مک‌بوک استفاده کرده و علاوه بر آن، همین درگاه را به ویژگی Thunderbolt 3 مجهز کرده است. اپل قیمت این محصول را 1499 دلار اعلام کرده و فروش آن را از همین امروز آغاز می‌کند.

اپل با انشتار آمار گسترش iOS، اندروید را در این زمینه ضعیف دانست

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال