اپل استارتاپ VocalIQ را خرید؛ سیری مانند یک انسان واقعی رفتار خواهد کرد

به نظر می‌رسد که اپل به دنبال ارتقا و بهبود “سیری” بوده و در همین راستا نیز طی آخرین اقدام خود دست به خریداری یک استارتاپ تشخیص صدا زده است. این شرکت امروز در گفتگو با Financial Times این خبر را تأیید کرد که VocalIQ را خریداری نموده است. VocalIQ یک شرکت متعلق به بخش […]

به نظر می‌رسد که اپل به دنبال ارتقا و بهبود “سیری” بوده و در همین راستا نیز طی آخرین اقدام خود دست به خریداری یک استارتاپ تشخیص صدا زده است.

این شرکت امروز در گفتگو با Financial Times این خبر را تأیید کرد که VocalIQ را خریداری نموده است. VocalIQ یک شرکت متعلق به بخش خصوصی است که قابلیت استفاده از دستیارهای صوتی به منظور درک بهتر مکالمات محاوره‌ای را فراهم آورده که احتمالاً بیشتر از هوش مصنوعی بهره می‌گیرد و نیاز به تکرار چندین مرتبه برای فهماندن یک چیز را کاهش می‌دهد.

با این حال اپل به طور دقیق بیان نکرده است که قصد دارد چگونه از VocalIQ استفاده نماید. این شرکت در پاسخ به مسئله علت خریداری شرکت نامبرده چنین اظهار داشته است که:

” مدت‌هاست که اپل اقدام به خرید شرکت‌های کوچک‌تر فناوری نموده و در این زمینه اهداف و برنامه‌های ما مطرح نیست. ”

اما فهمیدن این موضوع که استارتاپ نوپای خریداری شده چگونه با فناوری خود به سیری کمک خواهد کرد کار چندان دشواری نیست. VocalIQ در صفحه اصلی خود عنوان داشته است که مزیت اصلی دستیارهای صوتی این است که این قابلیت را خواهند داشت تا در صورت درک نادرست دستورات کاربر، پرسش‌هایی روشن‌کننده از وی بپرسند. (درست همانند یک انسان واقعی!)

علاوه بر این می‌تواند درخواست‌های قبلی را به یاد داشته باشد و بداند که چه پاسخی باید به آن‌ها بدهد. لازم به ذکر است که در حال حاضر سیری، کورتانا و گوگل وُیس حتی امکان به خاطر سپردن آخرین درخواست شما را نیز ندارند.

VocalIQ می‌گوید که شما نیازی ندارید که یاد بگیرید چطور با دستیاران صوتی صحبت کنید بلکه این آن‌ها هستند که بایستی بیاموزند چگونه با شما صحبت کنند. با توجه به این تفاسیر به نظر می‌رسد که با یک طرح خوب و مقوله جالب روبه‌رو خواهیم بود. به همین دلیل هم امیدواریم اپل از این فناوری پربار استفاده نماید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال