اپل روی پردازنده گرافیک اختصاصی خود کار می‌کند

از زمان عرضه‌ی چیپ A6 (عرضه‌ی iPhone 5) و A7 (عرضه‌ی iPhone 5s) که با معرفی اولین پردازنده‌ی 64-بیتی برای گوشی‌های هوشمند همراه بود، مهندسین شرکت اپل مسئولیت طراحی پردازنده‌ی این چیپ‌ها را بر عهده دارند و در این امر نیز موفق بوده‌اند. به دنبال این موضوع، اپل به طراحی و تولید سنسورها و چیپ‌های […]

از زمان عرضه‌ی چیپ A6 (عرضه‌ی iPhone 5) و A7 (عرضه‌ی iPhone 5s) که با معرفی اولین پردازنده‌ی 64-بیتی برای گوشی‌های هوشمند همراه بود، مهندسین شرکت اپل مسئولیت طراحی پردازنده‌ی این چیپ‌ها را بر عهده دارند و در این امر نیز موفق بوده‌اند. به دنبال این موضوع، اپل به طراحی و تولید سنسورها و چیپ‌های کمکی دستگاه خود نیز روی آورد.

حال شایعاتی منتشر شده که نشان می‌دهد مهندسین اپل چندین سال است که بر روی یک پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی کار می‌کنند و قصد دارند و پردازنده‌های گرافیکی PowerVR را کنار بگذارند. البته پردازنده‌های گرافیکی که اپل تا کنون استفاده می‌کرده ضعیف نبوده و همیشه در صدر بنچمارک‌ها قرار داشتند. اما به نظر می‌رسد که اپل می‌خواهد این موضوع را تغییر دهد و آینده‌ای جدید را برای چیپ‌های خود رقم بزند.

هر چند هنوز هیچ چیزی مشخص نیست و شاید هرگز ما شاهد معرفی این پردازنده‌های گرافیکی نباشیم. اما این احتمال وجود دارد که اپل بخواهد از این پردازنده‌ی گرافیکی در آیفون 7 و چیپ اختصاصی بعدی خود استفاده نماید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال