اپل از آیفون 6 اس رسماً رونمایی کرد؛ صفحه‌نمایش لمسی 3D، آلومینیوم 7000

غول دنیای فناوری، اپل، دیشب با برگزاری رویداد خود، سرانجام از نسل جدید آیفون‌های خود موسوم به آیفون 6S رونمایی کرد. تمام ویژگی‌ها و مشخصات داخلی آن لباس نو بر تن کرده ولی مشخصات خارجی و ظاهر آن مانند نسل‌های پیشین است. این ویژگی‌های جدید شامل پردازنده جدید، دوربین‌های به‌روزرسانی شده و صفحه‌نمایش 3D حساس […]

غول دنیای فناوری، اپل، دیشب با برگزاری رویداد خود، سرانجام از نسل جدید آیفون‌های خود موسوم به آیفون 6S رونمایی کرد. تمام ویژگی‌ها و مشخصات داخلی آن لباس نو بر تن کرده ولی مشخصات خارجی و ظاهر آن مانند نسل‌های پیشین است. این ویژگی‌های جدید شامل پردازنده جدید، دوربین‌های به‌روزرسانی شده و صفحه‌نمایش 3D حساس به فشار است که در ادامه به بررسی تک‌تک آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

طراحی و ساخت

آیفون 6 اس تغییراتی قابل توجهی را در طراحی خود تجربه نکرده است. اندازه و ابعاد و رزولوشن نمایشگر همانی است که پیش از این دیده بودیم. تمام دکمه در مکان‌های قبلی است، کلید گرد هوم زیر صفحه‌نمایش، کلید‌های تنظیم صدا در سمت چپ گوشی و کلید پاور / قفل هم در سمت راست گوشی تعبیه شده است.

iphone-6s

تنوع رنگ گوشی همان تنوع رنگ آیفون 6 است با این تفاوت که رنگ چهارم، یعنی “رز طلایی” یا همان صورتی روشن به آن اضافه شده است که احتمالاً مورد استقبال بانوان قرار گیرد.

 

صفحه‌نمایش لمسی 3D

علاوه بر قابلیت چندلمسی، صفحه‌نمایش آیفون 6 اس، قادر است تا میزان فشار را تشخیص دهد. این قابلیت در صفحه اصلی گوشی کارکرده و بر همین اساس به شما میانبرهایی خواهد تا کارهای خود را انجام دهید. به عنوان مثال، با واردکردن فشار کم روی یک ایمیل، یک پیش‌نمایش از آن را برای شما نمایش خواهد داد.

iphone-6s

همچنین این فناوری به فشار وارد شده از سوی کاربر، بازخورد مجزا نشان خواهد داد چرا که در زیر صفحه‌نمایش، یک موتور ارتعاشی و لرزاننده Taptic Engine قرار گرفته است که بسیار شبیه آن چیزی است که در ترک‌پد مک‌بوک اپل و همچنین اپل واچ دیده‌ایم. اندازه صفحه نمایش همانی است که پیش از این در آیفون 6 شاهد آن بودیم. یک نمایشگر رتینای 4.7 اینچی البته با رزولوشن 750×1334 پیکسل و تراکم پیکسلی 326 پیکسل در هر اینچ.

 

 چیپست A9

قبل آیفون 6 اس را چیپست A9 اپل احاطه کرده است. این چیپست سومین نسل از چیپست‌های 64 بیتی این شرکت است و عملکرد پردازنده گرافیکی دستگاه را تا 90% افزایش داده و همچنین بر طبق گفته خود شرکت، عملکرد پردازنده را هم تا 70 درصد سریع‌تر خواهد کرد.

gsmarena_012

همچنین این چیپست از معماری جدید ترانزیستوری اپل بهره می‌برد که این شرکت هنوز در حال گسترش آن است. ظاهراً پردازنده M9 هم دستخوش تغییراتی شده است که هنوز جزئیات آن در اختیار نیست.

 

دوربین 12 مگاپیکسلی iSight

نسل جدید آیفون‌های اپل یعنی آیفون 6 اس و 6 اس پلاس، از دوربین جدید با سنسور 12 مگاپیکسلی و لنز iSight برخوردار هستند که تعداد پیکسل‌های تصویر را تا 50 درصد افزایش داده و همین‌طور پیکسل‌های فوکوس هم نیز 50 درصد بیشتر خواهند شد. بر طبق این گزارش، دوربین جدید آیفون‌‌های اپل قادر است تا ویدئوهای 4K را ضبط کند.

Apple-iPhone-6s (1)

دوربین سلفی دستگاه حالا دیگر 5 مگاپیکسلی شده و از یک صفحه ال‌سی‌دی به عنوان فلاش استفاده می‌کند. گفته شده یک چیپ مخصوص در آیفون جدید تعبیه شده که قادر است صفحه نمایش را تا 3 برابر روشن‌تر کند تا نورپردازی بهتری روی تصاویر سلفی کاربر اعمال شود.

 

نسل دوم Touch ID

اپل در آیفون جدید، نسل دوم تاچ‌ای‌دی را به کار گرفته که دو برابر سریع‌تر از نسل قبلی آن است.

Apple-iPhone-6s (2)

 

ارتباطات و اتصالات بهبود یافته

آیفون 6 اس از نسل پیشرفته LTE برخوردار بوده که دو برابر وای‌فای سریع‌تر است. گفته شده که در این آیفون از فناوری آنتن MiMo استفاده شده ولی تاکنون این مسئله تأیید نشده است.

Apple-iPhone-6s (3)

 

لوازم جانبی

اپل برای آیفون 6 اس لوازم جانبی جدیدی را هم معرفی کرده است که از جمله آن‌های می‌توان به یک پایه شارژ جدید (که در رنگ‌هایی مانند رنگ‌های آیفون جدید عرضه خواهد شد) و گاردهای چرمی و سیلیکونی جدید اشاره کرد.

 

عمر باتری

عمر باتری آیفون جدید تقریباً همانی است که در آیفون 6 دیدیم.

مدت زمان مکالمه: تا 14 ساعت در حالت 3G

استفاده از اینترنت: تا 10 ساعت در 3G تا 10 ساعت در LTE تا 11 ساعت در Wi-Fi

پخش ویدئو HD: تا 11 ساعت

پخش صوتی: تا 50 ساعت

زمان آماده به کار: تا 10 روز

 

قیمت‌گذاری

آیفون 6 اس اپل مانند آیفون 6 قیمت‌گذاری شده است. در آمریکا نسخه 16 گیگابایتی این دستگاه با یک قرارداد 2 ساله به قیمت 199 دلار فروخته خواهد شد که این قیمت برای نسخه‌های 64 و 128 گیگابایتی آن به ترتیب 299 و 399 دلار خواهد بود.

gsmarena_006

پیش‌فروش آیفون جدید از 12 سپتامبر آغاز گشته و فروش آن از 25 سپتامبر در دستور کار قرار خواهد گرفت. این پرچم‌دار اپل قرار است در کشورهای آمریکا، استرالیا، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هنگ‌کنگ و ژاپن به بازار عرضه شود.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال