تمامی شایعات مربوط به آیفون 7 پلاس اپل

اواخر سال 2014 بود که شرکت اپل در نهایت به درخواست طرفداران دنیای فبلت‌ها پاسخ داده و سری پلاس خود را توسعه داد. در این حین تا به امروز این شرکت توانسته است دو گوشی را در این حوزه معرفی کند که آیفون 6 پلاس و 6 اس پلاس نام دارند. شرکت اپل با تولید […]

اواخر سال 2014 بود که شرکت اپل در نهایت به درخواست طرفداران دنیای فبلت‌ها پاسخ داده و سری پلاس خود را توسعه داد. در این حین تا به امروز این شرکت توانسته است دو گوشی را در این حوزه معرفی کند که آیفون 6 پلاس و 6 اس پلاس نام دارند. شرکت اپل با تولید چنین گوشی‌هایی و قدم گذاشتن در عرصه فبلت‌ها توانست سهم بسیار بزرگی از این بازار را از آن خود کرده و از این رو سود بسیار زیادی را به جیب بزند.

مسلما شرکت اپل به هیچ وجه از درخشش فبلت‌های خود نخواهد کاست. از این رو انتظار داریم امسال هم این شرکت گوشی قدرتمندی را در این حوزه معرفی کرده و راهی بازار نماید. اما امسال داستان کمی متفاوت خواهد بود. براساس گزارشات و خبرهای منتشر شده به احتمال بسیار زیاد در کنار نسخه معمولی آیفون 7 پلاس که انتظار داریم مشابه با گوشی‌های آیفون 6 پلاس و 6 اس پلاس باشد، یک نگارش جدید با نام آیفون 7 پلاس پرو نیز معرفی گردد. آیفون 7 پلاس پرو در زمینه عکاسی بسیار توانمند بوده و از این رو می‌تواند به منظور عکاسی حرفه‌ای با گوشی نیز مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه نگاهی به بخش‌های مختلف شایعات منتشر شده در این زمینه خواهیم انداخت. در ادامه با تک‌نیوز همراه باشید؛


در صورتی که وقت اضافی به منظور مطالعه این مقاله تا انتهای آن ندارید می‌توانید در بخش زیر خلاصه‌ای از مشخصات فنی این گوشی را بخوانید:

طراحی: با در نظر تصاویر منتشر شده از این گوشی، به احتمال بسیار زیاد دو نسخه از این گوشی با نام‌های آیفون 7 پلاس و آیفون 7 پلاس پرو به طور رسمی معرفی شود. هر دو گوشی دارای نمایشگری با ابعاد 5.5 اینچ بوده و از طرفی یکی از آنها که احتمالا نسخه پرو باشد از دوبین اصلی دوگانه برخوردار خواهد بود. در حقیقت انتظار می‌رود سوکت جک 3.5 میلی‌متری صدا این گوشی حذف شده و در کنار آن خطوط مربوط به آنتن گوشی نیز تغییر مکان دهند.

سخت افزار: به احتمال بسیار زیاد سری گوشی‌های آیفون 7 پلاس اپل از نسخه جدید تراشه‌های این شرکت با نام A10 در کنار معماری 16 نانومتری برخوردار باشد. این تراشه احتمالا توسط یکی از شرکت‌های سامسونگ یا TSMC و یا حتی هر دو آنها تولید شود. احتمال می‌دهیم میزان حافظه رم در آیفون 7 پلاس برابر با دو گیگابایت و در آیفون 7 پلاس پرو معادل سه گیگابایت باشد. انتظار می‌رود نسخه پایه آن نیز 32 گیگابایتی باشد و مدل‌های 128 و 256 گیگابایتی نیز معرفی شود.

نمایشگر: میزان دقت تصویر و همچنین ابعاد آن احتمالا با نسخه‌های پیشین مشابه بوده و هیچ گونه تغییری در آن لحاظ نشود. در هر دو نسخه صفحه نمایش دارای ابعادی برابر با 5.5 اینچ بوده و از دقت تصویر فول اچ‌دی برخوردار خواهند بود. از طرفی ممکن است قابلیت لمس سه بعدی این گوشی از ویژگی چند لمس همزمان نیز پشتیبانی نماید. از سویی دیگر انتظار داریم شرکت اپل دوباره از پنل نمایشی IPS LCD در این سری از گوشی‌ها استفاده کند.

دوربین: انتظار می‌رود شرکت اپل از همان مشخصات فنی گوشی‌های سری قبل در این گوشی نیز استفاده کند. یعنی دوربین iSight با دقت تصویر 12 مگاپیکسل به همراه دوربین سلفی FaceTime با دقت 5 مگاپیکسل. البته در نسخه پرو انتظار می‌رود از دوربین اصلی دوگانه استفاده شود.

تاریخ عرضه و قیمت: احتمال می‌رود از سری از گوشی‌ها در اوایل ماه سپتامبر 2016 معرفی شوند و در اواخر این ماه نیز به بازارهای فروش عرضه شوند.


طراحی

در ابتدای کار بهتر است به این موضوع اشاره کنیم که شایعات و خبرهای منتشر شده در مورد دو نسخه پلاس گوشی‌های سری آیفون 7 اپل با یکدیگر تناقض داشته و از این رو نمی‌توان به صورت قطعی بر روی مورد خاصی تکیه کرد. در حال حاضر خبرها و شایعات حاکی از آن است که دو نسخه از سری پلاس تولید خواهد شد. در واقع یکی از نسخه‌های تولید شده آیفون 7 پلاس نام داشته و دیگری که از یک دوربین اصلی دوگانه برخوردار است نیز آیفون 7 پلاس پرو (یا آیفون 7 پرو) خواهد بود. در هر صورت بهتر است به این موضوع اشاره کنیم که تمامی این اطلاعات مربوط شایعات منتشر شده طی چند ماه اخیر است. در نتیجه نمی‌توان به طور قطع به آنها تکیه کرد.

CAD-image-of-the-Apple-iPhone-7

CAD-version-of-the-Apple-iPhone-7-Plus

همان طور که احتمالا می‌دانید از قدیم شرکت اپل هر دو سال طراحی گوشی‌های آیفون خود را به طور کامل تغییر می‌دهد اما در هر صورت براساس گزارشات و اطلاعات منتشر شده امکان دارد این مدت زمانی از سوی اپل به سه سال افزایش یابد. زیرا بر همین اساس هیچ گونه تغییر خاص و بزرگی در گوشی‌های آیفون سال 2016 شرکت اپل دیده نمی‌شود.  از این رو گوشی آیفون 6 اس این شرکت شباهت بسیار زیادی به آیفون 6 داشته و آیفون 5 اس نیز به آیفون 5 شبیه است. این موضوع در مورد آیفون 4 اس و آیفون 4 نیز صدق خواهد کرد.

iphone-7-iphone-7-plus-iphone-7-pro-back-768x576

در واقع به همین دلیل است که حدس می‌زنیم گوشی‌های آیفون 7 پلاس و پرو اپل شباهت بسیار زیادی به آیفون 6 اس این شرکت داشته باشند. البته مطمئنا به میزان کمی تغییرات نیز در طراحی آن دیده خواهد شد. مهمترین تغییری که در نمای ظاهری این سری از گوشی‌های آیفون شرکت اپل دیده می‌شود مربوط به تغییر جزئی محل خطوط آنتن بخش خلفی گوشی است. از طرفی باید گفت که طراحی جدید این خطوط زیبایی خاصی را به این سری از گوشی‌های هوشمند بخشیده است.

iphone-7-iphone-7-plus-iphone-7-pro-front-768x434

همان طور که همه می‌دانیم گوشی‌های آیفون همیشه از جنس فلز آلومینیوم بوده‌اند. البته بهتر است بدانید که به احتمال بسیار زیاد در این گوشی نیز از آلیاز آلومینیوم سری 7000 استفاده خواهد شد تا دوباره داستان‌های مربوط به خم شدن گوشی تکرار نشود. لازم به ذکر است که این از آلومینیوم یکی از مقاوم‌ترین آلیاژهای تولید شده تا به امروز به حساب می‌‌آید. در هر صورت در مورد بدنه گوشی آیفون 7 احتمالات دیگری نیز وجود دارد که البته خبرهای مربوط به آن پیشتر در رسانه‌های خبری انتشار یافته بود. در بخش زیر به ترتیب به آنها اشاره خواهیم کرد؛

رابط Smart Connector

سال پیشین شرکت اپل iPad Pro را معرفی کرد که از یک درگاه خاص با نام Smart Connector به منظور اتصال کیبورد هوشمند به این تبلت بهره می‌برد. در تصاویر منتشر شده این طور به نظر می‌رسد که نسخه بزرگتر از این گوشی که احتمالا با نام آیفون 7 پلاس یا آیفون 7 پرو شناخته خواهد شد از این درگاه استفاده خواهد کرد. اما سوال این است که چرا باید چنین درگاهی بر روی گوشی‌های آیفون قرار بگیرد؟

smart

بدنه ضد آب

شایع دیگری که در مورد این گوشی انتشار یافته است در این باب است که به احتمال بسیار زیاد شرکت اپل برای اولین بار آیفون ضد آب خواهد ساخت. زمانی این موضع لو رفت که در تصاویر بخش داخلی شاسی این گوشی واشر‌هایی مربوط به عدم نفوذ آب به بخش داخلی گوشی دیده شد. البته جدا از این که اسنادی در این زمینه در مورد گوشی‌های آیفون 6 اس و 6 اس پلاس نیز پیدا کردیم، باید گفت که شرکت اپل پتنتی را نیز در حوزه گوشی‌های مقاوم در برابر نفوذ آب به ثبت رسانده است.

12

فناوری شارژ القایی بی‌سیم

یکی از موضوعاتی که در خبرها به آن اشاره شده بود مربوط به احتمال پشتیبانی گوشی‌های آیفون آینده شرکت اپل از فناوری شارژ بی‌سیم بود. منابع موثق اعلام کرده‌اند که گوشی آیفون 7 پلاس اپل از تکنولوژی شارژ القایی بی‌سیم (همانند آنچه در اپل واچ دیده می‌شود) استفاده خواهد کرد.

اما شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که چرا گوشی‌های آیفون قبلی اپل از تکنولوژی شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کردند؟ در جواب باید گفت که تا نیمه سال 2015 دانش کافی به منظور استفاده از تکنولوژی شارژ القایی بی‌سیم در گوشی‌های مجهز به بدنه فلزی محیا نشده بود. اما خوشبختانه هم اینک به لطف فناوری WiPower شرکت کوالکام که در اواخر ماه جولای معرفی گردید هم اکنون تمامی گوشی‌های هوشمند می‌توانند از فناوری شارژ بی‌سیم استفاده نمایند. در حقیقت با این اوصاف شرکت کوالکام به کمک تکنولوژی جدید خود استانداردی نو را سیستم شارژ بی‌سیم پایه ریزی کرد که Rezence نام دارد.

حذف سوکت جک 3.5 میلی‌متری صدا

به منظور کاهش ضخامت گوشی، شرکت اپل سوکت جک 3.5 میلی‌متری صدا گوشی را حذف کرده است. این سوکت که هم اینک از استانداردهای گوشی‌های هوشمند به حساب آمده و تقریبا در هر تلفن هوشمندی قابل مشاهده می‌باشد جای خود را به درگاه لایتنینگ دستگاه خواهد داد. در حقیقت با استفاده از این تغییر، این امکان برای شرکت اپل و مهندسین آن فراهم خواهد شد تا بتوانند آیفون 7 پلاس یا پرو را باریک کرده و ضخامت آن را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. از طرفی با استفاده از این کار می‌توانند به خوبی بدنه آن را نیز ضد آب کنند. در هر صورت احتمالا در آینده می‌بایست هدفون خود را به درگاه لایتنینگ گوشی آیفون متصل نماییم.

Alleged-iPhone-7-chassis-1

نسخه‌های رنگی

براساس گزارشات منتشر شده احتمالا در آینده شرکت اپل نسخه رنگی خاکستری خوذ را حذف خواهد کرد و رنگ آبی تیره را جایگزین آن خواهد نمود. هنوز هیچ گونه تصویر رسمی از نسخه آبی رنگ سری آیفون 7 منتشر نشده است اما در هر صورت در این بخش تعدادی تصاویر رندر از این نسخه رنگی داریم که آنها را برای شما به نمایش خواهیم گذاشت. در بخش زیر همان طور که شاهد هستید نسخه آبی رنگ این گوشی در کنار نسخه‌های طلائی، رزگلد و نقره‌ای راهی بازار خواهد شد.


سخت افزار

کاربران عادت کرده‌اند همانند نسل‌های گذشته گوشی‌های آیفون جدید را به همراه سخت افزار نو و تازه ببینند. تراشه جدید شرکت اپل که احتمالا بر روی آیفون جدید این شرکت قرار خواهد گرفت، انتظار می‌رود با نام A10 وارد بازار شود. در هر صورت بهتر است بدانید که چیپ A9 شرکت اپل که هم اینک در گوشی‌های آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس قرار گرفته است یک تراشه 64 بیتی است که توسط در دو نسخه توسط دو شرکت TSMC و سامسونگ ساخته شده و این دو نگارش به ترتیب دارای معماری 16 و 14 نانومتری می‌باشند.

fan-out-a10

در هر صورت نظر می‌رسد فعلا خیلی زود باشد که بخواهیم در مورد تراشه این گوشی و عملکرد آن صحبت به میان آوریم. اما در این میان رسانه‌های خبری معتقد هستند که شرکت اپل به طور اختصاصی از امکانات شرکت TSMC به منظور تولید نسل جدید تراشه‌های خود استفاده خواهد کرد. علاوه بر آن مشخص شده است که این تراشه از نوع FinFET با معماری 16 نانومتری بوده و از این نظر شباهت بسیار زیادی به تراشه A9 ساخته شده توسط این کمپانی دارد. همان طور که احتمالا می‌دانید هم اکنون تراشه A9 شرکت اپل از بهترین چیپ‌های تولید شده در زمینه گوشی‌های هوشمند بوده و دارای بهترین عملکرد در میان تمامی آنها است. اما در هر صورت مسلما چیپ A10 از نسخه قبلی بهتر خواهد بود.

علاوه بر آن براساس شایعات منتشر شده این شرکت از چیپی مجهز به فناوری fan-out استفاده خواهد کرد. با استفاده از این تکنولوژی جدید که در آن ترکیبات نیمه هادی وجود خواهد شد در ابعاد کوچکتر تراشه، شاهد قدرت پردازشی بالایی خواهیم بود. از طرفی میزان مصرف انرژی باتری گوشی نیز بسیار کاهش خواهد یافت. در کنار آن این تکنولوژی جدید به شرکت اپل این اجازه را خواهد داد تا تراشه A10 را با فناوری GaAs (گالیوم و آرسنیک که مواد نیمه هادی به حساب می‌آیند) ترکیب کرده و در نهایت به فرکانس‌های بالا دسترسی پیدا کند.

Fan-In-Fan-Out

در مورد میزان حافظه رم این گوشی‌ها نیز باید گفت که در سال 2015 در گوشی‌های سری آیفون 6 اس اپل، این کمپانی بزرگ میزان حافظه رم دو گیگایتی را برگزید. اما در هر صورت انتظار می‌رود آیفون 7 پلاس یا پرو با میزان حافظه رم سه گیگابایتی وارد بازار شود. اما با این حال انتظار نداریم که در میزان حافظه رم گوشی آیفون 7 هیچ گونه تغییراتی اعمال گردد. بنابراین این گوشی از همان میزان حافظه رم دو گیگابایتی استفاده خواهد کرد. این صحبت‌ها توسط مینگ چی کو، تحلیلگر محصولات شرکت اپل که البته دارای فعالیت بسیار معتبری در گذشته بوده تایید شده است.


حافظه داخلی

تا به امروز مدل پایه و ارزان قیمت آیفون‌های اپل دارای میزان حافظه داخلی پیشفرض 16 گیگابایتی بودند. مسلم است که به دلیل عدم توانایی را در افزایش این میزان از طریق کارت حافظه جانبی، مشکلاتی نظیر کمبود حافظه ذخیره سازی برای هر کاربری پیش خواهد آمد. اما جالب است بدانید که براساس گزارشات منتشر شده به نظر می‌آید شرکت اپل سر عقل آمده باشد و قرار است نسخه پایه سری آیفون 7 اپل 32 گیگابایتی باشد. در حقیقت هر سه گوشی آیفون 7 و 7 پلاس به همراه 7 پرو در ارزان‌ترین حالت از میزان حافظه داخلی 32 گیگابایتی بهره‌مند خواهند بود. مسلما این موضوع به سوی شرکت اپل نیز خواهد بود. زیرا با وجود قابلیت‌هایی همچون فیلم‌برداری با دقت 4K و همچنین عکاسی با کیفیت و دقت بالا و حجم زیاد، به نظر می‌رسد کاربران به میزان حافظه داخلی بیشتری نیاز داشته باشند. اما در هر صورت بهتر است بدانید که اگر بخواهید بیشتر هزینه کنید می‌توانید نسخه‌های 128 و 256 گیگابایتی این سری از گوشی‌های شرکت اپل را نیز خریداری نمایید. نسخه 256 گیگابایتی در صورت به حقیقت پیوستن برای اولین بار در دنیای آیفون‌های اپل خواهد بود.


باتری

در حالی که در مورد نسخه کوچگتر آیفون هنوز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست اما براساس گزارشات منتشر شده نسخه بزرگتر آن از یک باتری با ظرفیت 3,100 میلی‌آمپر ساعت برخوردار خواهد بود. به منظور مقایسه باید گفت که نسخه آیفون 6 اس پلاس از یک باتری با ظرفیت 2,750 میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کرد. این در حالی است که باتری موجود در آیفون 6 پلاس دارای ظرفیت 2,915 میلی‌آمپر ساعتی بود. البته این مورد را نیز در نظر داشته باشید که شرکت اپل همیشه قصد داشته است که گوشی‌های آیفون خود را باریک‌تر از گذشته بسازد. اطلاعات مربوط به باتری گوشی معمولا موردی است که بعد از کالبد شکافی گوشی‌ها توسط وب‌سایت‌های مختلف یا سازمان‌ها متفاوت آشکار می‌شود. اما با این حال گاهی زودتر از موعد مقرر این اطلاعات فاش می‌شود. در هر صورت بر اساس گزارشات منتشر شده آیفون‌ 7 دارای یک باتری با توان مصرفی 7.04 وات ساعت بوده و البته در مقایسه با باتری آیفون 6 اس با توان مصرفی 6.61 وات ساعت، شاهد افزایش میزان مصرف انرژی باتری هستیم. در واقع باتری آیفون 6 اس به میزان 6.5 درصد با توان کمتر مصرف می‌کند. متاسفانه هیچ گونه اطلاعاتی در مورد ولتاژ باتری گوشی منتشر نشده است، بنابراین نمی‌توانیم در مورد ظرفیت میلی‌آمپر ساعت باتری گوشی نیز نظری دهیم. هنوز هیچ اطلاعات دیگری در مورد باتری آیفون‌های جدید این شرکت لو نرفته است.

Images-of-purported-iPhone-7-battery-reveals-a-larger-Watts-hour-reading


نمایشگر 

اگر به خبرهایی که چند ماه پیش منتشر شده بود رجوع کنیم متوجه خواهیم شد که احتمال دارد شرکت اپل در محصولات سال 2018 و به بعد آن از پنل‌های امولد استفاده کند. از طرفی بعضی دیگر از شایعات نیز احتمال می‌دهند تغییر پنل نمایشی از LCD به AMOLED ممکن است در اوایل سال 2019 بر روی گوشی‌های آیفون اعمال گردد. در هر صورت امکان قرارگیری پنل نمایشی جدید بر روی آیفون‌ها بسیار محتمل به نظر می‌آید پس می‌بایست تا آن زمان منتظر بود و دید که این پروسه با چه کیفیتی انجام خواهد شد. اما با این حال به منظور قرارگیری پنل نمایشی جدید بر روی سری آیفون 7 هیچ امیدی نداریم. براساس گزارشات منتشر شده یک کارخانه مرموز در تایوان در حال طراح یو تولید نمایشگرهای میکرو LED است. البته بهتر است بدانید که این شرکت کوچک احتمالا در حال کمک کردن به اپل است تا بتواند نیازهای این شرکت بزرگ را در این زمینه تامین نماید. در هر صورت این طور شنیده‌ایم که این کارخانه مرموز در حال طراحی و البته تحقیق و توسعه به منظور تولید نمایشگر LCD روشنتر، سبکتر و از طرفی کم مصرف‌تر می‌باشد.

در نهایت می‌پردازیم به ابعاد و دقت تصویر نمایشگر آیفون جدید اپل. براساس شایعات و خبرهای منتشر شده در این حوزه به نظر می‌رسد دو نسخه با ابعاد متفاوت نمایشگر تولید شود. اما در نهایت این سوال پیش خواهد آمد که آیا اپل دقت تصویر نمایشگر گوشی‌های خود را از آن چیزی که هست زیادتر خواهد کرد یا نه؟ در هر صورت هم اینک نمایشگر 5.5 اینچی آیفون این شرکت دارای دقت تصویر 1080p بوده و از این رو چگالی تصویر 401 پیکسل در هر اینچ پدید خواهد آمد. علاوه بر آن خبرهای دیگر اطلاع می‌دهند که احتمالا از نظر ابعاد نمایشگر، شاهد تولید‌ گوشی‌های آیفون جدیدی مشابه‌ها آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس باشیم. اما در هر صورت ممکن است چنین موضوعی رخ ندهد. علاوه بر آن بدون سند نمی‌توان بر روی هیچ موضوع خاصی تکیه کرد. در هر صورت هم اینک نمایشگر گوشی‌های سری 6 اس دارای میزان شارپنس و وضوح بسیار مناسب و کافی هستند. مگر این که اپل بخواهد وارد بازی‌های تبلیغاتی شود.

Apple-iPhone-6s-Review-007

البته با این وجود خبرها و شایعات دیگری نیز وجود دارند مبنی بر این که شرکت اپل به توسعه دهندگان نرم افزاری خود اطلاعیه‌ای صادر کرده است مبنی بر این که قرار است گوشی‌های سری آیفون 7 از نمایشگر با شارپنس بالاتر و همچنین دوام باتری بیشتر برخوردار باشند. اما با این وجود به نظر می‌رسد که در زمان ارائه این فناوری تاخیر افتاده باشد و احتمالا در این سری از گوشی‌ها شاهد آن نباشیم. شرکت Synaptics، به عنوان کمپانی تولید کننده درایورهای نمایشگرهای آیفون‌ها به حساب می‌آید و از طرفی فناوری‌های مربوط به لمس نیز مربوط به این شرکت و فعالیت‌های آن است. با وجود این شرکت فعالیت‌های اپل بسیار مستقل و متمرکزتر از دیگر شرکت‌ها خواهد بود.

فناوری 3D Touch

فناوری 3D Touch اپل یا همان لمس سه بعدی هم اینک در گوشی‌های آیفون شرکت اپل وجود دارد. اما احتمال می‌دهیم در سری جدید آیفون‌ها این شرکت این فناوری دارای جسجرهای بیشتری باشد. در حقیقت به نظر می‌آید شرکت اپل در حال برنامه ریزی به منظور ارائه ویژگی فناوری 3D Touch به صورت چند لمسی (multi-3D Touch) بر روی گوشی‌های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس باشد. مسلما در صورت ارائه چنینی قابلیتی، برنامه‌های بسیار زیادی و البته رابط کاربری این سری از گوشی‌ها می‌توانند استفاده بسیار خوبی از آن کرده و فرمان‌ها و جسجرهای لمسی بسیار زیادی از کنار آن پدید آید. البته بهتر است به این نکته نیز اشاره کنیم که هنوز اطلاعات دقیقی از فناوری 3D Touch اپل در دسترس نیست اما در هر صورت در طی مراسم رسمی شرکت اپل به منظور معرفی آیفون‌ها جدید خود و البته در بررسی‌های بعدی آن اطلاعات بسیار زیادی از نحوه فعالیت جدید این تکنولوژی و تغییرات به وجود آمده و اعمال شده بر روی آن خواهیم فهمید.


دوربین

بخش دوربین آیفون 7 پرو این روزها توجه رسانه‌های بسیار زیادی را به سمت خود جلب کرده است. براساس خبرها و تصاویر فاش شده انتظار می‌رود این گوشی با دوربین اصلی دو گانه معرفی شود.

Apple-iPhone-7-CAD-drawings-fan-made-renders-and-concepts

علاوه بر آن به تازگی شنیده شده است که دوربین دوگانه این گوشی دارای سرویس بسیار جالبی به منظور عکاسی است. در حقیقت  این دوربین‌ها می‌توانند با استفاده از فناوری‌های جدید استفاده شده، بزرگنمایی یا همان زوم اپتیکال را با کیفیت عکاسی بسیار بالا، نزدیک به دوربین‌های DSLR ارائه دهند. سخت افزار این دوربین‌های جدید توسط شرکت LinX توسعه و تولید یافته است. LinX شرکت تولید کننده تجهیزات عکاسی است که سال گذشته شرکت اپل آن را خریداری کرد.

ip7camera

از طرفی براساس گزارشات مربوط به تحلیلگر محصولات شرکت اپل، ماژول مربوط به دوربین‌های دوگانه این گوشی‌ها را شرکت سونی و ال‌جی تولید خواهند کرد. از سویی دیگر سنسور مربوط به دو دوربین اصلی این گوشی نیز توسط سونی تولید خواهد شد. هر دو سنسور تولید شده در این بخش 12 مگاپیکسلی خواهند بود. یکی از این دوربین‌ها دارای نسبت کانونی بسیار بالایی بوده و از طرفی می‌تواند بزرگنمایی اپتیکال دو تا سه برابر را ارائه دهد. همان طور که احتمالا می‌دانید در گذشته شرکت اپل پتنت جدیدی را به ثبت رساند که بر اساس آن یک سیستم L شکل وجود خواهد داشت ک با کمک منشورهای چند وجهی نور به حسگر رسیده و از این رو میزان فضای کافی به منظور سیستم بزرگنمایی اپتیکال فراهم خواهد شد.

apples-telephoto-optical-zoom-patent-iphone-7-pro

اما از سویی دیگر باید گفت که آیفون 7 پلاس از چنین سیستمی برخوردار نخواهد بود. در حقیقت این بخش از گوشی در این محصول مشابه نسل قبل بدون تغییر باقی خواهد ماند. در این صورت آیفون 7 پلاس اپل از یک حسگر 12 مگاپیکسلی بهره‌مند خواهد بود و البته ابعاد پیکسلی کوچکی برابر با 1.22 میکرون خواهد داشت. دوربین اصلی این گوشی 5 المنت خواهد داشت و از نسبت کانونی f/2.2 استفاده خواهد کرد. این گوشی در کنار دوربین دارای فلاش LED دوگانه دو رنگ نیز خواهد بود. سیستم فوکوس خودکار هیبریدی و همچنین سنسور از نوع BSI در کنار کریستال‌های یاقوت به منظور محافظت از لنز جلویی دوربین از دیگر مشخصات این بخش از گوشی به حساب خواهند آمد. در کنار آن انتظار می‌رود این گوشی بتواند در حالت خام یا RAW نیز عکاسی کنید.

درنهایت این موضوع به آن معنا خواهد بود که شرکت اپل به هیچ وجه در مورد افزایش میزان دقت تصویر حسگرهای خود عجله ندارد. البته با این وجود کاملا مطمئن هستیم که اهالی کوپرتیونو در زمینه دوربین اصلی این گوشی جدید قابلیت‌های بسیار جدیدی را ارائه خواهند داد و در نهایت شاهد بهینه‌سازی در این بخش خواهیم بود. در هر صورت فعلا تنها می‌توانیم بگوییم که کیفیت تصاویر ثبت شده توسط این دوربین به چه میزان خوب خواهد بود. از طرفی برای مشاهده اطلاعات مشخصات فنی دوربین‌های این گوشی کاملا بی‌صبر هستیم. با در نظر گرفتن عملکرد دوربین اصلی آیفون 6 اس پلاس، انتظار داریم کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی آیفون 7 پلاس بسیار بالا باشد. همان طور که می‌دانید شرکت اپل در زمینه تولید گوشی‌های آیفون با قابلیت عکاسی باکیفیت بسیار تواناست. در نتیجه انتظار داریم در سال 2016 آیفون‌های اپل، به خاطر کیفیت بالای تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی و همچنین نوآوری در این بخش به فروش خوبی برسند. در پایان می‌توانید تصاویر فاش شده از ماژول دوربین دو گانه آیفون 7 پرو را در بخش زیر مشاهده کنید:


تاریخ عرضه و قیمت

براساس آخرین گزارشات منتشر شده و شایعات موجود انتظار داریم گوشی‌های آیفون جدید اپل در ماه سپتامبر 2016 به طور رسمی معرفی شوند. به احتمال زیاد این موضوع در دو هفته اول این ماه انجام خواهد گرفت. در حقیقت این وهله زمانی، استاندارد اپل به منظور رونمایی از محصولات جدید خود طی رویداد رسمی مربوط به گوشی‌های آیفون طی سال‌های اخیر بوده است. به نظر نمی‌آید شرکت اپل بخواهد در مورد تغییر کامل آن دستور صادر کند. با این حال شاید چند روزی در مورد تاریخ آن جابه‌جایی داشته باشیم. در بخش زیر می‌توانید تاریخ معرفی رسمی آیفون‌های قبلی شرکت اپل را رصد کنید:

تاریخ عرضه آیفون‌های قبلی شرکت اپل
نام مدل تاریخ معرفی تاریخ عرضه به بازار
Apple iPhone Jan 9, 2007 Jan 29, 2007
Apple iPhone 3G Jun 9, 2008 Jul 11, 2008
Apple iPhone 3GS Jun 8, 2009 Jun 19, 2009
Apple iPhone 4 Jun 7, 2010 Jun 24, 2010
Apple iPhone 4s Oct 4, 2011 Oct 14, 2011
Apple iPhone 5 Sep 12, 2012 Sep 21,2012
Apple iPhone 5s Sep 10, 2013 Sep 20,2013
Apple iPhone 6 Sep 9, 2014 Sep 19, 2014
Apple iphone 6s Sep 9, 2015 Sep 25, 2015
علاوه بر آن به جهت صحبت کردن در مورد قیمت خرده فروشی گوشی‌های آیفون جدید اپل نیز بسیار زود است. در هر صورت انتظار نداریم اهالی کوپرتینو در مورد قیمت آیفون 7 در مقایسه با نسل‌های پیشین تغییرات خاصی را بروز دهند. در حقیقت قیمت آیفون 7 به احتمال بسیار زیاد در هنگام عرضه مشابه با آیفون 6 و آیفون 6 اس خواهد بود. در بخش زیر می‌توانید اطلاعات مربوط به قیمت نسخه‌های مختلف آیفون‌های قبلی شرکت اپل را مشاهده نمایید. البته قیمت احتمالی سری آیفون 7 را نیز در این بخش لحاظ کردیم که به احتمال بسیار زیاد مشابه آن خواهد بود:
نام مدل نسخه پایه نسخه میانه نسخه حرفه‌ای
iPhone 6s ¥5,288 ($796) ¥6,088 ($916) ¥6,888 ($1,036)
iPhone 7 ¥5,288 ($796) ¥6,088 ($916) ¥7,088 ($1,066)
iPhone 6s Plus ¥6,088 ($916) ¥6,888 ($1,036) ¥7,788 ($1,172)
iPhone 7 Plus ¥6,088 ($916) ¥6,888 ($1,036) ¥7,888 ($1,187)
iPhone 7 Pro ¥7,088 ($1,066) ¥7,888 ($1,187) ¥8,888 ($1,337)

در پایان کار این نکته را نیز خاطر نشان می‌کنیم که قیمت‌ها بالا بر اساس واحد پول یوآن چین تنظیم شده است و البته با نگاهی به قیمت دلار گوشی‌های آیفون به هیچ وجه از موضوع قیمت آنها ناراحت و مایوس نشوید زیرا در چین، قیمت گوشی‌های آیفون شرکت اپل 20 درصد گرانتر هستند. در نهایت می‌بایست به این موضوع اشاره کرد که قیمت آیفون 7 اپل به احتمال بسیار زیاد همانند آیفون 6 اس در ایالات متحده معادل 649 دلار خواهد بود. این موضوع برای نسخه آیفون 7 پلاس نیز صادق خواهد بود. از طرفی نسخه پایه آیفون 7 پرو نیز کمی ارزان بوده و احتمالا با قیمت 849 دلار به فروش خواهد رفت. اما در هر صورت مسلما نسخه‌های حرفه‌ای‌تر با قیمتی بالاتر از 1000 دلار به فروش خواهد رفت. در صورت انتشار خبرهای تازه، شما را از دانستن آنها محروم نخواهیم گذاشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال