هرآنچه که تاکنون از آیفون ۷ پلاس و ۷ پلاس پرو اپل می‌دانیم

از سال 2014 تاکنون اپل با معرفی سری پلاس از آیفون‌های خود، توجه دوست‌داران فبلت را به گوشی‌های آیفون جلب کرده است. آیفون 6 و 6 اس پلاس، هر دو با داشتن نمایشگرهای غول‌پیکر توانسته‌اند فروش خوبی را برای این شرکت کوپرتینویی رقم بزنند تا اپل همچنان بر عرضه‌ی نسخه‌ی پلاس از آیفون‌های خود پافشاری […]

از سال 2014 تاکنون اپل با معرفی سری پلاس از آیفون‌های خود، توجه دوست‌داران فبلت را به گوشی‌های آیفون جلب کرده است. آیفون 6 و 6 اس پلاس، هر دو با داشتن نمایشگرهای غول‌پیکر توانسته‌اند فروش خوبی را برای این شرکت کوپرتینویی رقم بزنند تا اپل همچنان بر عرضه‌ی نسخه‌ی پلاس از آیفون‌های خود پافشاری کند. طبیعتا اپل امسال هم با آیفون 7 پلاس فبلت‌بازان را به سمت خود می‌کشاند؛ در واقع اپل ممکن است دو نسخه از آیفون 7 پلاس را منتشر کند که نسخه‌ی دوم آیفون 7 پرو نام خواهد گرفت و تفاوت‌هایی با نسخه‌ی پلاس خواهد داشت که در ادامه به آن‌ می‌پردازیم. به‌هر‌حال، تاکنون شایعات زیادی در مورد این دو گوشی منتشر شده‌اند، همین شایعات بهانه‌ی مناسبی بود تا جمع‌بندی کلی داشته‌باشیم و ویژگی‌های این دو گوشی را با هم بررسی کنیم.

هرآنچه که تاکنون از آیفون ۷ پلاس و ۷ پلاس پرو اپل می‌دانیم

طراحی

درابتدا باید این نکته را متذکر شویم که شایعات در مورد آیفون 7 پلاس متفاوت بوده و نمی‌توان به هیچ‌کدام از آن‌ها اعتماد کرد. همان‌طور که گفتیم، شایعات اخیر حکایت از این موضوع داشتند که دو نسخه‌ی متفاوت از آیفون 7 پلاس را امسال شاهد خواهیم بود اما تمامی این شایعات، ممکن است در انتها و بعد از معرفی گوشی پوچ باشند.

اگر نگاهی به گذشته‌ی اپل و آیفون‌های این شرکت بیندازیم، متوجه می‌شویم که آیفون‌های اپل هر دو سال یکبار معمولا با طراحی متفاوتی عرضه می‌شوند. بنابراین امسال هم نوبت آن رسیده تا تغییرات ظاهری متفاوتی را در آیفون 7 مشاهده کنیم اما براساس شایعات، این اتفاق رخ نخواهد داد و اپل از این پس، هر سه سال یک‌بار تغییرات جدی در ظاهر گوشی‌های خود به وجود خواهد آورد. آیفون 6 اس شباهت بسیار زیادی به آیفون 6 داشته، آیفون 5 اس و 5 به همراه آیفون 4 اس و 4 نیز از چنین شرایطی بهره‌ می‌برند و آن‌طور که پیداست، آیفون 7 نیز به دو گوشی آیفون 6 و 6 اس شباهت دارد.

هرآنچه که تاکنون از آیفون ۷ پلاس و ۷ پلاس پرو اپل می‌دانیم

احتمالا می‌دانید که یکی از مهم‌ترین تغییرات جزئی ایجاد شده در آیفون 7، انتقال خط آنتن این گوشی به گوشه‌های قاب آن بوده که درنهایت بعد از گذشت چند سال، خط آنتن‌ آیفون‌های اپل دچار تغییر می‌شوند. جنس بدنه‌ی این گوشی از آلیاژ 7000 آلومینیوم خواهد بود که یکی از محکم‌ترین جنس‌های موجود برای گوشی‌های‌هوشمند به شمار می‌رود. اپل با سری 6 آیفون‌های خود، سابقه‌ی خوبی در ساخت بدنه‌ی این گوشی‌ ندارد چراکه خم‌شدن آیفون 6 و 6 پلاس باعث به وجود آمدن دردسرهایی برای این شرکت ساکن کوپرتینو شد. همان‌طور که در تصاویر نیز مشاهده می‌کنید، تاکنون رندرهای زیادی از طراحان متفاوت منتشر شده که مشخص نیست در نهایت کدام یک طراحی اصلی آیفون 7 خواهد بود.

هرآنچه که تاکنون از آیفون ۷ پلاس و ۷ پلاس پرو اپل می‌دانیم

کانکتور هوشمند

اپل در سال گذشته و با معرفی آیپد پرو، قابلیت جدیدی را برای این تبلت معرفی کرد و آن‌هم کانکتور هوشمند نام‌ گرفت که به وسیله‌ی آن، کاربر می‌تواند کیبورد هوشمند اپل را به آن متصل کند. بنابراین احتمال اینکه چنین کانکتوری را در آیفون 7 پلاس و پروی اپل شاهد باشیم نیز بسیار زیاد است اما کاربرد آن در آیفون‌های اپل به چه شکل خواهد بود هنوز مشخص نشده است.

هرآنچه که تاکنون از آیفون ۷ پلاس و ۷ پلاس پرو اپل می‌دانیم

گوشی ضد آب

دیگر شایعات مرتبط به دو گوشی آیفون 7، بر ضدآب بودن این دو گوشی تاکید دارند. اپل پتنت جدیدی را در همین زمینه ثبت کرده و مدارک زیادی در آیفون 6 و 6 اس این شرکت هم دیده شده که کار کردن کوپرتینو، بر روی گوشی ضدآب را تاکید می‌کند که در تصویر پایین مشاهده می‌کنید.

هرآنچه که تاکنون از آیفون ۷ پلاس و ۷ پلاس پرو اپل می‌دانیم

عدم وجود درگاه 3.55 میلی‌متری صدا

اپل برای اینکه گوشی‌های خود را باریک‌تر کند فکرهای عجیبی به مغزش خطور کرده است؛ از مدت‌ها پیش شایعاتی منتشر شدند که خبر از حذف درگاه 3.55 میلی‌متری صدا که در تمامی دستگاه‌های هوشمند دیده‌ می‌شود، داده بودند. با این کار، ضدآب کردن گوشی نیز برای این شرکت بسیار آسان‌تر شده و طراحی آیفون 7 هم بهتر از طراحی آیفون‌های قبلی خواهد شد. درعوض، اپل درگاه لایتنینگ را به عنوان جایگزین درگاه 3.55 میلی‌متری صدا انتخاب کرده است. اپل برای اینکه کاربرانش در گوش دادن به موسیقی با این درگاه به مشکل نخورند، هندزفری‌های مخصوص را با کابل لایتنینگ آماده‌ی فروش کرده است. تصویر زیر نیست آیفون بدون درگاه 3.55 میلی‌متری صدا را به ما نشان می‌دهد.

هرآنچه که تاکنون از آیفون ۷ پلاس و ۷ پلاس پرو اپل می‌دانیم

رنگ‌بندی آیفون 7 پلاس و پرو

گفته می‌شود اپل این‌بار در آیفون 7، رنگ خاکستری را حذف می‌کند و به جای آن، از رنگ آبی تیره استفاده می‌برد. تاکنون تصویر خاصی از این رنگ منتشر نشده اما رندرهای طراحی شده نشان می‌دهد که آیفون 7 پلاس و پرو با این رنگ هم همچنان جذابیت خود را حفظ خواهند کرد. باوجود این رنگ، رنگ‌های طلایی،‌ رز طلایی و رنگ محبوب نقره‌ای آیفون‌های اپل همچنان برای فروش در ویترین مغازه‌ها دیده خواهند شد.

هرآنچه که تاکنون از آیفون ۷ پلاس و ۷ پلاس پرو اپل می‌دانیم

سخت‌افزار

اگر اپل طبق سنت قدیمی خود روال کار را پیش ببرد، در آیفون 7 از چیپست جدیدی که سرعت‌ بیشتری نسبت به آیفون 6 اس خواهد داشت استفاده می‌برد و آن را نیز A10 می‌نامد. اطلاعات زیادی در مورد این چیپست در دسترس قرار نگرفته اما به نظر می‌رسد چیپست بعدی شرکت اپل 16/14 نانومتری بوده و توسط دو شرکت TSMC و سامسونگ تولید شده باشد.

البته اپل به صورت انحصاری تولید انبوه این چیپست را بر عهده‌ی شرکت TSMC گذاشته و سامسونگ نقش زیادی را در روند تولید این چیپست ندارد. از‌آن‌جایی که چیپست فعلی شرکت اپل،‌ A9 دارای قدرت بسیار بالایی بوده و هم‌اکنون هم یکی از بهترین چیپست‌های موجود به حساب می‌آید، می‌توان امید زیادی به چیپست بعدی شرکت اپل که در آیفون 7 به کار گرفته خواهد شد، داشت.

هرآنچه که تاکنون از آیفون ۷ پلاس و ۷ پلاس پرو اپل می‌دانیم

اپل برای هرچه باریک‌تر کردن آیفون 7 تدابیر ویژه‌ای را هم در نظر گرفته است؛ برای این‌کار اپل در چیپست A10،‌ چیپ‌های سیلیکونی و قطعات نیمه‌رسانا را به هم جوش داده تا درنهایت چیپست آیفون 7 کوچک‌تر و از سوی دیگر، قدرت‌مندتر شود. اشغال کمتر فضا توسط چیپست این گوشی، می‌تواند به این معنی باشد که در آیفون 7 باتری با ظرفیت بالاتری نیز شاهد خواهیم بود.

شرکت ساکن کوپرتینو، در سال 2015 و با آیفون 6 اس نهایتا از 2 گیگابایت حافظه‌ی رم استفاده کرد. حال گفته می‌شود آیفون 7 پرو به 3 گیگابایت رم مجهز خواهد شد اما نسخه‌ی پلاس آیفون 7، به همان 2 گیگابایت رم بسنده خواهد کرد. این اطلاعات را Ming-Chi Kuo، یکی از معروف‌ترین فاش‌کنندگان آیفون‌های اپل منتشر کرده بود.

حافظه‌ی داخلی

تاکنون تمامی مدل‌های پایه‌ و ارزان‌قیمت‌تر آیفون‌های اپل به 16 گیگابایت فضای داخلی مجهز شده‌اند و حقیقتا این مقدار برای گوشی‌های امروزی بسیار پایین است. حال اگر شایعات منتشر شده را درست بدانیم، برای اولین بار در آیفون‌های اپل، تمامی نسخه‌های آیفون 7 از حافظه‌ی داخلی 32 گیگابایتی شروع می‌شوند که در این صورت، کاربر با خیال راحت‌تری می‌تواند ویدئو‌های 4K را ضبط کرده و به ثبت تصاویر بپردازد. علاوه‌براین، دو گوشی آیفون 7 پلاس و پروی اپل از حافظه‌ی داخلی 128 و 256 گیگابایتی نیز پشتیبانی خواهند کرد که مورد آخر، برای اولین بار در آیفون‌های شرکت کوپرتینو دیده می‌شود.

باتری

گوشی‌های قبلی شرکت اپل، آیفون 6 اس پلاس با باتری 2,750 و آیفون 6 پلاس با باتری  2,915 میلی‌آمپر ساعتی وارد بازار شدند و شایعات اخیر نیز باتری 3,100 را برای آیفون 7 پلاس اپل برگزیده بودند. اما در صورتی که ظرفیت باتری آیفون 7 پلاس بیش از دو گوشی قبلی باشد، چگونه این گوشی می‌تواند باریک‌ترین آیفون ساخته شده توسط اپل باشد؟

هرآنچه که تاکنون از آیفون ۷ پلاس و ۷ پلاس پرو اپل می‌دانیم

براساس خبرهای منتشر شده، اپل در سایز آیفون 7 پلاس و 7 پرو تغییر آن‌‌چنانی را ایجاد نخواهد کرد چراکه این دو به باتری قدرت‌مند‌تری نیازمند هستند؛ اما آیفون 7 طبیعتا دارای باتری با ظرفیت کمتر و در نتیجه ضخمات کمتر روانه بازار خواهد شد. علاوه‌براین، تصویر جدیدی از باتری آیفون 7 اپل منتشر شده که توان 7.04 وات در ساعت را نشان می‌دهد. بانگاهی به باتری آیفون 6 اس شاهد توان 6.61 وات در ساعت خواهیم بود که نسبت به باتری آیفون 7، 6.5 درصد کمتر است. بازهم از این طریق نمی‌توان متوجه ظرفیت باتری آیفون 7 پلاس و پرو شد چراکه وجود میزان ولتاژ باتری برای به دست آوردن ظرفیت آن بر حسب میلی‌آمپر ساعت ضروری است.

نمایشگر

اگر اخبار را دنبال کرده باشید،‌ حتما خبر مبنی بر روی کار آمدن OLEDها در آیفون‌های اپل را شنیده‌اید اما امسال، خبری از این نمایشگرهای باکیفیت برای آیفون‌های اپل نخواهد بود. احتمالا اپل از این نوع نمایشگرها در سال 2017 و در آیفون بعدی خود استفاده خواهد کرد و فعلا ممکن است به همان نمایشگرهای LCD خود بسنده کند.

هرآنچه که تاکنون از آیفون ۷ پلاس و ۷ پلاس پرو اپل می‌دانیم

باردیگر بانگاهی به شایعات اخیر متوجه خواهیم شد که اپل تغییر خاصی را در اندازه‌ی صفحه‌نمایش آیفون 7 پلاس و پرو به وجود نخواهد آورد. هر دو گوشی به نمایشگری 5.5 اینچی مجهز شده که هرکدام دارای رزولوشن فول‌اچ‌دی و تراکم پیکسلی 401 پیکسل در اینچ خواهند بود.

در رابطه با صفحه‌نمایش این دو گوشی، شایعه‌ی نسبتا عجیبی نیز به گوش رسید که براساس آن، اپل خود به تنهایی مسئولیت تولید درایور نمایشگرهای آیفون بعدی را برعهده خواهد گرفت؛ اما از‌آن‌جایی که از برنامه‌ی تولید آیفون 7 عقب افتاده، تصمیم گرفته تا این مسئولیت را بر عهده‌ی شرکت Synaptics قراردهد. شرکت Synaptics، اصلی‌ترین تولید‌کننده‌ی درایورهای صفحه‌نمایش آیفون‌های اپل است.

ناچ سه‌بعدی

تکنولوژی تاچ سه‌بعدی شرکت اپل که برای اولین بار در ساعت‌های‌هوشمند این شرکت مورد استفاده قرار گرفت، فعلا قصد جدایی از آیفون‌های اپل را ندارد و به نظر می‌رسد هربار پیشرفته‌تر از گذشته نیز خواهد شد. اپل می‌خواهد قابلیت پشتیبانی از چند لمس به صورت همزمان را در تاچ سه‌بعدی در آیفون 7 فعال کند.

خوشبختانه قابلیت تاچ‌ سه‌بعدی ” همزمان ” در تمامی بخش‌های رابط کاربری اپل فعال خواهد شد و منحصرا برای برخی از بازی‌ها و برنامه‌های آیتونز، نخواهد بود. بعید به نظر می‌رسد که اطلاعات بیشتری در مورد تاچ سه‌بعدی آیفون‌های بعدی اپل تا زمان معرفی رسمی این سه گوشی، منتشر شود؛ پس نباید منتظر اطلاعات جدیدی از این تکنولوژی باشیم.

دوربین

تاکنون شایعات منتشر شده همگی بر یک موضوع تاکید داشتند و آن‌هم استفاده‌ی اپل از دوربین دوگانه در آیفون 7 پلاس یا آیفون 7 پرو بوده است. اپل عزم خود را جزم کرده تا بتواند در آیفون 7 پرو، کیفیتی همانند دوربین‌های DSLR را به کاربران تحویل دهد. شرکت LinX که سال گذشته به عضو خانواده‌ی اپل درآمد، عهده‌دار تولید سیستم لنزهای دوگانه‌ی آیفون 7 پرو شده است.

سونی و ال‌جی هم وظیفه‌ی ساخت ماژول‌های دوربین‌ دوگانه‌ی آیفون 7 پرو را برعهده گرفته‌اند اما  Ming-Chi Kuo، فاش‌کننده‌ی معروف محصولات اپل، معتقد است که سونی هر دو ماژول دوربین 12 مگاپیکسلی این گوشی را ساخته است. یکی از این دو دوربین، گشاده‌ی لنز بازتری خواهد داشت تا زوم آپتیکال تا دو یا سه برابر توسط کاربر صورت بگیرد.

هرآنچه که تاکنون از آیفون ۷ پلاس و ۷ پلاس پرو اپل می‌دانیم

از طرفی دیگر، آیفون 7 پلاس ممکن است در دپارتمان دوربین تغییر آن‌چنانی نسبت به آیفون 6 اس پلاس نداشته باشد؛‌ این بدان معناست که دروبین اصلی آیفون 7 پلاس، دارای سنسوری 12 مگاپیکسلی و فلشی دوگانه خواهد بود. لنز به کار گرفته شده در دروبین گوشی مورد بحث ما، 5 المنتی بوده و به دیافراگم f/2.2 مجهز شده است. از دیگر مشخصات دوربین آیفون 7 اپل می‌توان به فوکس خودکار، فیلتر IR هیبردی و لنز محافظت شده از یاقوت اشاره کرد.

هرآنچه که تاکنون از آیفون ۷ پلاس و ۷ پلاس پرو اپل می‌دانیم

به‌هر‌حال اپل در هر سه نسخه‌ی آیفون بعدی خود، تغییراتی را حتما ایجاد خواهد کرد. این تغییرات در آ‌یفون 7 پرو بسیار بیشتر بوده و دوربین این گوشی، کیفیت بسیار بالایی خواهد داشت؛ دو برادر دیگر این گوشی، آیفون 7 پلاس و آیفون 7 هم شاید دارای مشخصات فنی یکسانی در بخش دوربین نسبت به آیفون 6 اس باشند اما قطعا اپل از لحاظ نرم‌افزاری دوربین این دو گوشی را با کیفیت مناسبی روانه‌ی بازار خواهد کرد.

زمان عرضه و قیمت 

طی سال‌های اخیر، اپل همیشه اواخر شهریور یا اوایل مهرماه را زمان مناسبی برای معرفی جدیدیترین گوشی‌های‌هوشمند خود دانسته و امسال هم اگر طبق سنت خود پیش رود، در همین مقطع زمانی آیفون‌های خود را رونمایی می‌کند.

هرآنچه که تاکنون از آیفون ۷ پلاس و ۷ پلاس پرو اپل می‌دانیم

شاید هنوز خیلی زود باشد که بخواهیم در مورد قیمت آیفون‌های بعدی اپل صحبت کنیم اما دو نسخه‌ی آیفون 7 و 7 پلاس احتمالا قیمت یکسانی با قیمت زمان عرضه‌ی آیفون 6 اس و 6 اس پلاس خواهند داشت؛ بنابراین آیفون 7 احتمالا قیمتی حدود 649 دلاری خواهد داشت و برچسب قیمت آیفون 7 پرو هم ممکن است از 849 دلار شروع شده و به 1000 دلار نیز برسد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال