بررسی تمامی شایعات آیفون 7 اپل

شرکت اپل در سال 2017 قصد دارد نسخه جدیدی از گوشی‌های هوشمند سری آیفون خود را با نام احتمالی آیفون 7 راهی بازارهای فروش نماید. از طرفی خبرها و شایعات بسیار زیادی از این گوشی کماکان در رسانه‌های خبری در حال انتشار بوده و در کنار آن تصاویر بسیار زیادی از آن نیز در شبکه‌های […]

شرکت اپل در سال 2017 قصد دارد نسخه جدیدی از گوشی‌های هوشمند سری آیفون خود را با نام احتمالی آیفون 7 راهی بازارهای فروش نماید. از طرفی خبرها و شایعات بسیار زیادی از این گوشی کماکان در رسانه‌های خبری در حال انتشار بوده و در کنار آن تصاویر بسیار زیادی از آن نیز در شبکه‌های اجتماعی لو رفته است. مسلما این گوشی هوشمند نیز همانند دیگر آیفون‌های شرکت اپل دارای قابلیت‌ها بسیار زیادی خواهد بود. علاوه بر آن در این نسخه می‌بایست شاد تغییر در طراحی گوشی نسبت به نسل‌های پیشین باشیم. البته اگر شرکت اپل این بار از قوانین دو سالانه خود به منظور تغییر و دستکاری در طراحی گوشی‌های آیفون تبعیت کند.

بدون هیچ گونه حرف اضافه قصد داریم اطلاعات منتشر شده در مورد گوشی‌های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس (یا شاید آیفون 7 پرو) اپل را تا به این تاریخ مرور کنیم. هم اینک متقاعد شده‌این که به احتمال بسیار زیاد نسخه دوم از یک دوربین اصلی دوگانه در بخش پشتی خود برخوردار خواهد بود.

در صورتی که وقت اضافی به منظور مطالعه این مقاله تا انتهای آن ندارید می‌توانید در بخش زیر خلاصه‌ای از مشخصات فنی این گوشی را بخوانید:

طراحی: با در نظر تصاویر منتشر شده از این گوشی، به احتمال بسیار زیاد آیفون 7 در بخش طراحی با سری آیفون 6 اس تفاوت خاصی نداشته باشد. در حقیقت انتظار می‌رود سوکت جک 3.5 میلی‌متری صدا این گوشی حذف شده و در کنار آن خطوط مربوط به آنتن گوشی نیز تغییر مکان دهند.

سخت افزار: به احتمال بسیار زیاد گوشی آیفون 7 اپل از نسخه جدید تراشه‌های این شرکت با نام A10 در کنار معماری 16 نانومتری برخوردار باشد. این تراشه احتمالا توسط یکی از شرکت‌های سامسونگ یا TSMC و یا حتی هر دو آنها تولید شود. انتظار می‌رود میزان حافظه رم دو گیگابایتی بر روی این گوشی قرار گرفته و نسخه پایه آن 32 گیگابایتی باشد.

نمایشگر: میزان دقت تصویر و همچنین ابعاد آن احتمالا با نسخه‌های پیشین مشابه بوده و هیچ گونه تغییری در آن لحاظ نشود. در نسخه کوچکتر صفحه نمایش دارای ابعادی برابر با 4.7 اینچ بوده و از دقت تصویر 750 × 1334 پیکسل برخوردار خواهد بود. از طرفی ممکن است قابلیت لمس سه بعدی این گوشی از ویژگی چند لمس همزمان نیز پشتیبانی نماید. از سویی دیگر انتظار داریم شرکت اپل دوباره از پنل نمایشی IPS LCD در این سری از گوشی‌ها استفاده کند.

دوربین: انتظار می‌رود شرکت اپل از همان مشخصات فنی گوشی‌های سری قبل در این گوشی نیز استفاده کند. یعنی دوربین iSight با دقت تصویر 12 مگاپیکسل به همراه دوربین سلفی FaceTime با دقت 5 مگاپیکسل

تاریخ عرضه و قیمت: احتمال می‌رود از سری از گوشی‌ها در اوایل ماه سپتامبر 2016 معرفی شوند و در اواخر این ماه نیز به بازارهای فروش عرضه شوند.


طراحی

همان طور که احتمالا می‌دانید شرکت اپل به منظور دست بردن در طراحی گوشی‌های آیفون خود، دو سال صبر خواهد کرد. از این رو گوشی آیفون 6 اس این شرکت شباهت بسیار زیادی به آیفون 6 داشته و آیفون 5 اس نیز به آیفون 5 شبیه است. این موضوع در مورد آیفون 4 اس و آیفون 4 نیز صدق خواهد کرد. در واقع به همین خاطر است که انتظار داریم جانی آیو (نایب رییس ارشد بخش طراحی صنعتی شرکت اپل) و البته دیگر مهندسین کوپرتینو دست به کار شده و امسال گوشی هوشمندی با طراحی جدید را به دنیا معرفی کنند. از تصاویر منتشر شده از این سری از گوشی‌ها به نظر می‌رسد که بزرگترین تغییر اعمال شده مربوط به تغییر در مکان خطوط پلاستیکی مربوط به آنتن گوشی باشد.

Alleged-iPhone-7-images-based-on-technical-drawings-1

از طرفی جالب است بدانید که بعضی از منابع معتقد هستند که آیفون جدید اپل شباهت بسیار زیادی به گوشی‌های سری قبل این شرکت خواهد داشت. حتی بعضی دیگر اعتقاد دارند که امسال این شرکت از آن گوشی انقلابی رونمایی نکرده و سال 2017 زمان معرفی و عرضه آن خواهد بود. در هر صورت یکی از منابع موثق به نام مینگ چیو کو که تحلیلگر محصولات شرکت اپل است اذعان داشته است که امسال با فروش پایین گوشی‌های آیفون شرکت اپل مواجه خواهیم شد.

Alleged-iPhone-7-images-based-on-technical-drawings

همان طور که همه می‌دانیم گوشی‌های آیفون همیشه از جنس فلز آلومینیوم بوده‌اند. البته بهتر است بدانید که به احتمال بسیار زیاد در این گوشی نیز از آلیاز آلومینیوم سری 7000 استفاده خواهد شد تا دوباره داستان‌های مربوط به خم شدن گوشی تکرار نشود. لازم به ذکر است که این از آلومینیوم یکی از مقاوم‌ترین آلیاژهای تولید شده تا به امروز به حساب می‌‌آید.

CAD-image-of-the-Apple-iPhone-7

در هر صورت در مورد بدنه گوشی آیفون 7 احتمالات دیگری نیز وجود دارد که البته خبرهای مربوط به آن پیشتر در رسانه‌های خبری انتشار یافته بود. در بخش زیر به ترتیب به آنها اشاره خواهیم کرد؛

درگاه Smart Connector

سال گذشته شرکت اپل iPad Pro را معرفی کرد که از یک درگاه خاص با نام Smart Connector به منظور اتصال کیبورد هوشمند به این تبلت بهره می‌برد. در تصاویر منتشر شده این طور به نظر می‌رسد که نسخه بزرگتر از این گوشی که احتمالا با نام آیفون 7 پلاس یا آیفون 7 پرو شناخته خواهد شد از این درگاه استفاده خواهد کرد. اما سوال این است که چرا باید چنین درگاهی بر روی گوشی‌های آیفون قرار بگیرد؟

iphone-7-iphone-7-plus-iphone-7-pro-back-768x576

iphone-7-iphone-7-plus-iphone-7-pro-front-768x434

شاید این درگاه به منظور اتصال قاب و کیس ویژه‌ای استفاده گردد. از طرفی شایعات دیگری نیز منتشر شده است مبنی بر این که گوشی آیفون 7 استاندارد فاقد این درگاه خواهد بود.

بدنه ضد آب

 شایع دیگری که در مورد این گوشی انتشار یافته است در این باب است که به احتمال بسیار زیاد شرکت اپل برای اولین بار آیفون ضد آب خواهد ساخت. زمانی این موضع لو رفت که در تصاویر بخش داخلی شاسی این گوشی واشر‌هایی مربوط به عدم نفوذ آب به بخش داخلی گوشی دیده شد. البته جدا از این که اسنادی در این زمینه در مورد گوشی‌های آیفون 6 اس و 6 اس پلاس نیز پیدا کردیم، باید گفت که شرکت اپل پتنتی را نیز در حوزه گوشی‌های مقاوم در برابر نفوذ آب به ثبت رسانده است.

در واقع به احتمال بسیار زیاد گوشی آیفون 7 اپل از تکنولوژی خاصی به منظور مهر و موم کردن گوشی به جهت نفوذ آب و هر مایع دیگری به بخش‌های داخلی گوشی و به تبع آسیب دیدگی آن برخوردار باشد.

حذف سوکت جک 3.5 میلی‌متری صدا

 به منظور کاهش ضخامت گوشی، شرکت اپل سوکت جک 3.5 میلی‌متری صدا گوشی را حذف کرده است. این سوکت که هم اینک از استانداردهای گوشی‌های هوشمند به حساب آمده و تقریبا در هر تلفن هوشمندی قابل مشاهده می‌باشد جای خود را به درگاه لایتنینگ دستگاه خواهد داد. در حقیقت با استفاده از این تغییر، این امکان برای شرکت اپل و مهندسین آن فراهم خواهد شد تا بتوانند آیفون 7 را باریک کرده و ضخامت آن را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. از طرفی با استفاده از این کار می‌توانند به خوبی بدنه آن را نیز ضد آب کنند.

باریک‌ترین آیفون ساخته شده تا به امروز؟

به نظر می‌رسد مهندسین کوپرتینو سخت در تلاش هستند تا بتوانند ضخامت گوشی‌های آیفون سری جدید شرکت اپل را به شش میلی‌متر برسانند. اگر به یاد بیاورید گوشی آیفون 6 اپل 6.9 میلی‌متر ضخامت داشت و سپس در نسل بعدی، ضخامت آیفون 6 اس به 7.1 میلی‌متر افزایش یافت. در هر صورت یکی از مواردی ممکن است در نهایت به تولید باریک‌ترین آیفون تولید شده توسط اپل بینجامد، حذف سوکت جک 3.5 میلی‌متری صدا خواهد بود.

استفاده از Liquidmetal یا آلیاژ دیگری از آلومینیوم؟

از طرفی شایعات دیگری نیز وجود دارد مبنی بر این که بدنه آیفون 7 اپل ار جنس نبوده و از Liquidmetal ساخته خواهد شد. Liquidmetal  ماده‌ است که براساس فناوری خاصی توسط یکی از شرکت‌ها تولید شده و در درون خود دارای amorphous metal است. ماده‌‌ای فلزی براقی که در داخل آن در سطح و مقیاس اتمی به صورت نامنظم ساختارهای دیگری وجود دارد. Liquidmetal بسیار مقاوم و مستحکمتر از آلومینیوم بوده و از طرفی در ضخامت یکسان، استحکام بیشتری را ارائه خواهد داد.

جالب است بدانید که شرکت اپل با این نوع فلز خیلی هم غریب نیست. در حقیقت سوزن مربوط به خارج کننده سینی شیار سیم کارت آیفون که در بعضی نسخه‌ها مانند 3GS وجود داشت از همین جنس می‌باشد.

فناوری شارژ القایی بی‌سیم

یکی از مواردی که در خبرها به آن اشاره شده بود مربوط به احتمال پشتیبانی گوشی‌های آیفون آینده شرکت اپل از فناوری شارژ بی‌سیم بود. منابع موثق اعلام کرده‌اند که گوشی آیفون 7 اپل از تکنولوژی شارژ القایی بی‌سیم (همانند آنچه در اپل واچ دیده می‌شود) استفاده خواهد کرد.

اما شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که چرا گوشی‌های آیفون قبلی اپل از تکنولوژی شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کردند؟ در جواب باید گفت که تا نیمه سال 2015 دانش کافی به منظور استفاده از تکنولوژی شارژ القایی بی‌سیم در گوشی‌های مجهز به بدنه فلزی محیا نشده بود. اما خوشبختانه هم اینک به لطف فناوری WiPower شرکت کوالکام که در اواخر ماه جولای معرفی گردید هم اکنون تمامی گوشی‌های هوشمند می‌توانند از فناوری شارژ بی‌سیم استفاده نمایند. در حقیقت با این اوصاف شرکت کوالکام به کمک تکنولوژی جدید خود استانداردی نو را سیستم شارژ بی‌سیم پایه ریزی کرد که Rezence نام دارد.

در بخش زیر می‌توانید تمامی تصاویر (واقعی یا رندر) منتشر شده از گوشی آیفون 7 اپل را مشاهده نمایید:


سخت افزار

کاربران عادت کرده‌اند همانند نسل‌های گذشته گوشی‌های آیفون جدید را به همراه سخت افزار نو و تازه ببینند. تراشه جدید شرکت اپل که احتمالا بر روی آیفون جدید این شرکت قرار خواهد گرفت، انتظار می‌رود با نام A10 وارد بازار شود. در هر صورت بهتر است بدانید که چیپ A9 شرکت اپل که هم اینک در گوشی‌های آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس قرار گرفته است یک تراشه 64 بیتی است که توسط در دو نسخه توسط دو شرکت TSMC و سامسونگ ساخته شده و این دو نگارش به ترتیب دارای معماری 16 و 14 نانومتری می‌باشند.

a10

در هر صورت فعلا خیلی زود به نظر می‌رسد که بخواهیم در مورد تراشه این گوشی و عملکرد آن صحبت به میان آوریم. اما در این میان رسانه‌های خبری معتقد هستند که شرکت اپل به طور اختصاصی از امکانات شرکت TSMC به منظور تولید نسل جدید تراشه‌های خود استفاده خواهد کرد. علاوه بر آن مشخص شده است که این تراشه از نوع FinFET با معماری 16 نانومتری بوده و از این نظر شباهت بسیار زیادی به تراشه A9 ساخته شده توسط این کمپانی دارد. همان طور که احتمالا می‌دانید هم اکنون تراشه A9 شرکت اپل از بهترین چیپ‌های تولید شده در زمینه گوشی‌های هوشمند بوده و دارای بهترین عملکرد در میان تمامی آنها است. اما در هر صورت مسلما چیپ A10 از نسخه قبلی بهتر خواهد بود.

در مورد میزان حافظه رم این گوشی‌ها نیز باید گفت که در سال 2015 در گوشی‌های سری آیفون 6 اس اپل، این کمپانی بزرگ میزان حافظه رم دو گیگایتی را برگزید. اما در هر صورت انتظار می‌رود آیفون 7 پلاس یا پرو با میزان حافظه رم سه گیگابایتی وارد بازار شود. اما با این حال انتظار نداریم که در میزان حافظه رم گوشی آیفون 7 هیچ گونه تغییراتی اعمال گردد. بنابراین این گوشی از همان میزان حافظه رم دو گیگابایتی استفاده خواهد کرد. این صحبت‌ها توسط مینگ چی کو، تحلیلگر محصولات شرکت اپل که البته دارای فعالیت بسیار معتبری در گذشته بوده تایید شده است.


نمایشگر

براساس شایعات و خبرهای منتشر شده، احتمال دارد شرکت اپل در محصولات سال 2018 و به بعد آن از پنل‌های امولد استفاده کند. از طرفی بعضی دیگر از شایعات نیز احتمال می‌دهند تغییر پنل نمایشی از LCD به AMOLED ممکن است در اوایل سال 2019 بر روی گوشی‌های آیفون اعمال گردد. در هر صورت امکان قرارگیری پنل نمایشی جدید بر روی آیفون‌ها بسیار محتمل به نظر می‌آید پس می‌بایست تا آن زمان منتظر بود و دید که این پروسه با چه کیفیتی انجام خواهد شد. اما با این حال به منظور قرارگیری پنل نمایشی جدید بر روی سری آیفون 7 هیچ امیدی نداریم.

براساس گزارشات منتشر شده یک کارخانه مرموز در تایوان در حال طراح یو تولید نمایشگرهای میکرو LED است. البته بهتر است بدانید که این شرکت کوچک احتمالا در حال کمک کردن به اپل است تا بتواند نیازهای این شرکت بزرگ را در این زمینه تامین نماید. در هر صورت این طور شنیده‌ایم که این کارخانه مرموز در حال طراحی و البته تحقیق و توسعه به منظور تولید نمایشگر LCD روشنتر، سبکتر و از طرفی کم مصرف‌تر می‌باشد.

اما می‌رسیم به ابعاد و دقت تصویر نمایشگر آیفون جدید اپل. براساس شایعات و خبرهای منتشر شده در این حوزه به نظر می‌رسد دو نسخه با ابعاد متفاوت نمایشگر تولید شود. اما در نهایت این سوال پیش خواهد آمد که آیا اپل دقت تصویر نمایشگر گوشی‌های خود را از آن چیزی که هست زیادتر خواهد کرد یا نه؟ در هر صورت هم اینک نمایشگر 4.7 اینچی آیفون این شرکت دارای دقت تصویر 750 در 1334 پیکسل بوده و از این رو چگالی تصویر 326 پیکسل در هر اینچ پدید خواهد آمد. علاوه بر آن خبرهای دیگر اطلاع می‌دهند که احتمالا از نظر ابعاد نمایشگر، شاهد تولید‌ گوشی‌های آیفون جدیدی مشابه‌ها آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس باشیم. اما در هر صورت ممکن است چنین موضوعی رخ ندهد. علاوه بر آن بدون سند نمی‌توان بر روی هیچ موضوع خاصی تکیه کرد.

Apple-iPhone-6s-Review-007

البته با این وجود خبرها و شایعات دیگری نیز وجود دارند مبنی بر این که شرکت اپل به توسعه دهندگان نرم افزاری خود اطلاعیه‌ای صادر کرده است مبنی بر این که قرار است گوشی‌های سری آیفون 7 از نمایشگر با شارپنس بالاتر و همچنین دوام باتری بیشتر برخوردار باشند. اما با این وجود به نظر می‌رسد که در زمان ارائه این فناوری تاخیر افتاده باشد و احتمالا در این سری از گوشی‌ها شاهد آن نباشیم. شرکت Synaptics، به عنوان کمپانی تولید کننده درایورهای نمایشگرهای آیفون‌ها به حساب می‌آید و از طرفی فناوری‌های مربوط به لمس نیز مربوط به این شرکت و فعالیت‌های آن است. با وجود این شرکت فعالیت‌های اپل بسیار مستقل و متمرکزتر از دیگر شرکت‌ها خواهد بود.

فناوری 3D Touch

تکنولوژی 3D Touch یا همان لمس سه بعدی هم اینک در گوشی‌های آیفون شرکت اپل وجود دارد. اما احتمال می‌دهیم در سری جدید آیفون‌ها این شرکت این فناوری دارای جسجرهای بیشتری باشد. در حقیقت به نظر می‌آید شرکت اپل در حال برنامه ریزی به منظور ارائه ویژگی فناوری 3D Touch به صورت چند لمسی (multi-3D Touch) بر روی گوشی‌های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس باشد.

How-often-do-you-use-3D-Touch-on-your-iPhone-6s-or-6s-Plus

مسلما در صورت ارائه چنینی قابلیتی، برنامه‌های بسیار زیادی و البته رابط کاربری این سری از گوشی‌ها می‌توانند استفاده بسیار خوبی از آن کرده و فرمان‌ها و جسجرهای لمسی بسیار زیادی از کنار آن پدید آید. البته بهتر است به این نکته نیز اشاره کنیم که هنوز اطلاعات دقیقی از فناوری 3D Touch اپل در دسترس نیست اما در هر صورت در طی مراسم رسمی شرکت اپل به منظور معرفی آیفون‌ها جدید خود و البته در بررسی‌های بعدی آن اطلاعات بسیار زیادی از نحوه فعالیت جدید این تکنولوژی و تغییرات به وجود آمده و اعمال شده بر روی آن خواهیم فهمید.


باتری

اطلاعات مربوط به باتری گوشی معمولا موردی است که بعد از کالبد شکافی گوشی‌ها توسط وب‌سایت‌های مختلف یا سازمان‌ها متفاوت آشکار می‌شود. اما با این حال گاهی زودتر از موعد مقرر این اطلاعات فاش می‌شود.

در هر صورت بر اساس گزارشات منتشر شده آیفون‌ 7 دارای یک باتری با توان مصرفی 7.04 وات ساعت بوده و البته در مقایسه با باتری آیفون 6 اس با توان مصرفی 6.61 وات ساعت، شاهد افزایش میزان مصرف انرژی باتری هستیم. در واقع باتری آیفون 6 اس به میزان 6.5 درصد با توان کمتر مصرف می‌کند.

Images-of-purported-iPhone-7-battery-reveals-a-larger-Watts-hour-reading

متاسفانه هیچ گونه اطلاعاتی در مورد ولتاژ باتری گوشی منتشر نشده است، بنابراین نمی‌توانیم در مورد ظرفیت میلی‌آمپر ساعت باتری گوشی نیز نظری دهیم. هنوز هیچ اطلاعات دیگری در مورد باتری آیفون‌های جدید این شرکت لو نرفته است.


دوربین 

در مورد دوربین گوشی آیفون جدید شرکت اپل هنوز هیچ گونه اطلاعات جدیدی منتشر نشده است. اما در هر صورت بهتر است بدانید که آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس دارای دوربین‌های اصلی و سلفی نسبتا باکیفیتی بودند. دوربین اصلی این دو گوشی دارای حسگری 12 مگاپیکسلی بوده و البته ابعاد پیکسلی کوچکی برابر با 1.22 میکرون داشت. اما دوربین سلفی این گوشی 5 مگاپیکسلی بود و خوشبختانه نسبت به نسل پیشین که از یک دوربین سلفی 1.2 مگاپیکسلی بهره می‌برد یک بروزرسانی بسیار خوب در نظر گرفته می‌شد.

25842583096-b5d1672e8f-b

این موضوع  به آن معنا خواهد بود که شرکت اپل به هیچ وجه در مورد افزایش میزان دقت تصویر حسگرهای خود عجله ندارد. البته با این وجود کاملا مطمئن هستیم که اهالی کوپرتیونو در زمینه دوربین اصلی این گوشی جدید قابلیت‌های بسیار جدیدی را ارائه خواهند داد و در نهایت شاهد بهینه‌سازی در این بخش خواهیم بود. در هر صورت فعلا تنها می‌توانیم بگوییم که کیفیت تصاویر ثبت شده توسط این دوربین به چه میزان خوب خواهد بود. از طرفی برای مشاهده اطلاعات مشخصات فنی دوربین‌های این گوشی کاملا بی‌صبر هستیم.

با در نظر گرفتن عملکرد دوربین اصلی آیفون 6 اس، انتظار داریم کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی آیفون 7 بسیار بالا باشد. همان طور که می‌دانید شرکت اپل در زمینه تولید گوشی‌های آیفون با قابلیت عکاسی باکیفیت بسیار تواناست. در نتیجه انتظار داریم در سال 2016 آیفون‌های اپل، به خاطر کیفیت بالای تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی به فروش خوبی برسند.


تاریخ عرضه و قیمت

براساس گزارشات منتشر شده و شایعات موجود انتظار داریم گوشی‌های آیفون جدید اپل در ماه سپتامبر 2016 به طور رسمی معرفی شوند. به احتمال زیاد این موضوع در دو هفته اول این ماه انجام خواهد گرفت. در حقیقت این وهله زمانی، استاندارد اپل به منظور رونمایی از محصولات جدید خود طی رویداد رسمی مربوط به گوشی‌های آیفون طی سال‌های اخیر بوده است. به نظر نمی‌آید شرکت اپل بخواهد در مورد تغییر کامل آن دستور صادر کند. با این حال شاید چند روزی در مورد تاریخ آن جابه‌جایی داشته باشیم. در بخش زیر می‌توانید تاریخ معرفی رسمی آیفون‌های قبلی شرکت اپل را رصد کنید:

تاریخ عرضه آیفون‌های قبلی شرکت اپل:
نام مدل تاریخ معرفی تاریخ عرضه به بازار
Apple iPhone Jan 9, 2007 Jan 29, 2007
Apple iPhone 3G Jun 9, 2008 Jul 11, 2008
Apple iPhone 3GS Jun 8, 2009 Jun 19, 2009
Apple iPhone 4 Jun 7, 2010 Jun 24, 2010
Apple iPhone 4s Oct 4, 2011 Oct 14, 2011
Apple iPhone 5 Sep 12, 2012 Sep 21,2012
Apple iPhone 5s Sep 10, 2013 Sep 20,2013
Apple iPhone 6 Sep 9, 2014 Sep 19, 2014
Apple iphone 6s Sep 9, 2015 Sep 25, 2015

از طرفی به منظور صحبت کردن در مورد قیمت خرده فروشی گوشی‌های آیفون جدید اپل نیز بسیار زود است. در هر صورت انتظار نداریم اهالی کوپرتینو در مورد قیمت آیفون 7 در مقایسه با نسل‌های پیشین تغییرات خاصی را بروز دهند. در حقیقت قیمت آیفون 7 به احتمال بسیار زیاد در هنگام عرضه مشابه با آیفون 6 و آیفون 6 اس خواهد بود. در بخش زیر می‌توانید اطلاعات مربوط به قیمت نسخه‌های مختلف آیفون‌های قبلی شرکت اپل را مشاهده نمایید. البته قیمت احتمالی سری آیفون 7 را نیز در این بخش لحاظ کردیم که به احتمال بسیار زیاد مشابه آن خواهد بود:

نام مدل نسخه پایه نسخه میانه نسخه حرفه‌ای
iPhone 6s ¥5,288 ($796) ¥6,088 ($916) ¥6,888 ($1,036)
iPhone 7 ¥5,288 ($796) ¥6,088 ($916) ¥7,088 ($1,066)
iPhone 6s Plus ¥6,088 ($916) ¥6,888 ($1,036) ¥7,788 ($1,172)
iPhone 7 Plus ¥6,088 ($916) ¥6,888 ($1,036) ¥7,888 ($1,187)
iPhone 7 Pro ¥7,088 ($1,066) ¥7,888 ($1,187) ¥8,888 ($1,337)

این نکته را نیز خاطر نشان می‌کنیم که قیمت‌ها بالا بر اساس واحد پول یوآن چین تنظیم شده است و البته با نگاهی به قیمت دلار گوشی‌های آیفون به هیچ وجه از موضوع قیمت آنها ناراحت و مایوس نشوید زیرا در چین، قیمت گوشی‌های آیفون شرکت اپل 20 درصد گرانتر هستند.

در نهایت می‌بایست به این موضوع اشاره کرد که قیمت آیفون 7 اپل به احتمال بسیار زیاد همانند آیفون 6 اس در ایالات متحده معادل 649 دلار خواهد بود. این موضوع برای نسخه آیفون 7 پلاس نیز صادق خواهد بود. از طرفی نسخه پایه آیفون 7 پرو نیز کمی ارزان بوده و احتمالا با قیمت 849 دلار به فروش خواهد رفت. اما در هر صورت مسلما نسخه‌های حرفه‌ای‌تر با قیمتی بالاتر از 1000 دلار به فروش خواهد رفت. در صورت انتشار خبرهای تازه، شما را از دانستن آنها محروم نخواهیم گذاشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال