اختلاف فاحش قیمت آیفون ۷ در ایران با سایت اپل

چندی است شاهد خبرهایی مبنی بر صدور مجوز برای ۱۴ شرکت توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور ثبت سفارش برای واردات گوشی‌های آیفون با نشان تجاری APPLE بودیم تا از ایجاد حباب و بازار مکاره عرضه و فروش این محصول در ایران جلوگیری شده و به مشتریان این برند توسط شرکت‌های اعلام شده […]

چندی است شاهد خبرهایی مبنی بر صدور مجوز برای ۱۴ شرکت توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور ثبت سفارش برای واردات گوشی‌های آیفون با نشان تجاری APPLE بودیم تا از ایجاد حباب و بازار مکاره عرضه و فروش این محصول در ایران جلوگیری شده و به مشتریان این برند توسط شرکت‌های اعلام شده خدمات پس از فروش ارائه شود. اما با عرضه تلفن‌های همراه آیفون ۷ و +۷ و ورود آن به بازار ایران چنین کاری صورت نگرفت. در حال حاضر شاهد اختلاف فاحش قیمت آیفون 7 و 7پلاس در بازار تهران نسبت به سایت اپل هستیم.

قیمت آیفون 7 در سایت اپل با حافظه ۳۲ گیگابایت،  ۶۴۹ دلار معادل ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و با حافظه ۲۵۶ گیگابایت، ۹۶۹ دلار معادل ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان تعیین شده است اما کم‌قیمت‌ترین محصول آیفون ۷ پس از عرضه در بازار تهران با اختلاف 2 میلیون تومانی با قیمت  ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

هرچند هنوز Iphone+۷ jet black به عنوان گران‌قیمت‌ترین محصول آیفون به بازار ایران وارد نشده، اما با قیاس قیمت Iphone۷ jet black با حافظه ۲۵۶ گیگابایت به عنوان بالاترین مدل گوشی تلفن همراه آیفون وارد شده به ایران به اختلاف حدود ۹ میلیون تومانی عرضه این محصول در بازار تهران و سایت APPLE پی می‌بریم. Iphone۷ jet black در سایت APPLE با حافظه ۲۵۶ گیگابایت به قیمت ۸۴۹ دلار معادل۳ میلیون تومان عرضه می‌شود، در حالی که Iphone۷ jet black با حافظه ۲۵۶ گیگابایت به قیمت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار تهران به فروش می‌رسد.

در دو جدول زیر قیمت انواع تلفن‌های همراه آیفون ۷ و +۷ در سایت APPLE و بازار تهران ارائه شده است.

قیمت تلفن‌های همراه آیفون 7 و 7+ در سایت اپل

مدل میزان حافظه (GB) قیمت به دلار ($)
Iphone۷ ۳۲ ۶۴۹
Iphone۷ ۱۲۸ ۷۴۹
Iphone۷ ۲۵۶ ۸۴۹
Iphone۷ jet black ۱۲۸ ۷۴۹
Iphone۷ jet black ۲۵۶ ۸۴۹
Iphone۷+ ۳۲ ۷۶۹
Iphone۷+ ۱۲۸ ۸۶۹
Iphone۷+ ۲۵۶ ۹۶۹
Iphone۷+ jet black ۱۲۸ ۸۶۹
Iphone۷+ jet black ۲۵۶ ۹۶۹

قیمت تلفن‌های همراه آیفون 7 و 7+ در بازار تهران

مدل میزان حافظه (GB) رنگ قیمت به تومان
Iphone۷ ۳۲ Black ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان
Iphone۷ ۱۲۸ Black ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
Iphone۷ ۱۲۸ Gold ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان
Iphone۷ ۲۵۶ Black ۶ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان
Iphone۷ ۲۵۶ Rose Gold ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان
Iphone۷+ ۱۲۸ Rose gold ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان
Iphone۷ jet black ۲۵۶ jet black ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

با مقایسه این دو جدول به راحتی می‌توان متوجه شد که در بازار فروش تلفن‌های همراه آیفون در ایران از رنگ گوشی‌ها نیز سوء استفاده شده است. در سایت اپل رنگ تلفن همراه به هیچ وجه در قیمت آن موثر نیست و تمامی تلفن‌های همراهی که در رنگ‌های Gold, Silver, black و Rose Gold عرضه می‌شوند از قیمت یکسانی برخوردارند اما در ایران به این صورت نبوده و همواره در زمان عرضه مدل‌های قبلی این برند نیز شاهد تفاوت قیمت‌ها در رنگ‌های مختلف بودیم. اتفاقی که در هیچ کجای دنیا به جز بازار فروش موبایل تلفن همراه در ایران رایج نبوده و  غیرقانونی است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال