اپل کابل‌های امنیتی متصل به آیفون در فروشگاه‌های خود را جمع‌آوری می‌کند

اپل کابل‌های امنیتی متصل به آیفون‌های اپل که از دزدیده شدن این گوشی‌ها از فروشگاه‌ها جلوگیری می کرد را جمع‌آوری می‌کند تا کار دزدان این گوشی‌ها در برداشتن آن‌ها و خارج شدن از فروشگاه‌های اپل را راحت‌تر شود. ولی به نظر می‌رسد شرکت اپل نگرانی چندانی در خصوص این مسئله ندارد. ظاهراً شرکت اپل در اواخر این […]

اپل کابل‌های امنیتی متصل به آیفون‌های اپل که از دزدیده شدن این گوشی‌ها از فروشگاه‌ها جلوگیری می کرد را جمع‌آوری می‌کند تا کار دزدان این گوشی‌ها در برداشتن آن‌ها و خارج شدن از فروشگاه‌های اپل را راحت‌تر شود. ولی به نظر می‌رسد شرکت اپل نگرانی چندانی در خصوص این مسئله ندارد.

ظاهراً شرکت اپل در اواخر این هفته یک فروشگاه مرکزی دیگر در لندن بازگشایی خواهد کرد اما تصمیم دارد تمام کابل‌های امنیتی که آیفون‌ها را به میزها متصل می‌کرد و از دزیده شدن آن‌ها توسط مشتریان خاطی جلوگیری می‌شد را حذف کند. همچنین با توجه به خبرهای شنیده شده این کابل‌های امنیتی در دو فروشگاه اصلی دیگر اپل در لندن و همچنین یک فروشگاه در کانادا نیزحذف خواهند شد.

حال سوال این است که چرا شرکت اپل چنین تصمیمی اتخاذ کرده است؟

شرکت اپل به CNET در این‌باره چنین گفت که این کابل‌های امنیتی مانع از بررسی دقیق و درست گوشی‌های هوشمند و امتحان کردن قاب آن‌ها توسط مشتری‌ها می‌شد همچنین با وجود آن‌ها مشتریان نمی‌توانستند گذاشتن گوشی در جیب خود را امتحان کنند.

روشن است که در صورتی‌که شخصی قصد دزدن این گوشی‌ها را داشته باشد باید از دید فروشندگان و دوربین‌های این فروشگاه‌ها مخفی بماند ولی پس از آن امکان دارد که با قرار دادن گوشی روی مد پروازی که باعث خاموش شدن انتقال داده و صدا، بلوتوث و وای‌فای می‌شود هرگونه شانس پیدا کردن گوشی دزیده شده از طریق  Find my iPhone از بین برود.

هنوز مشخص نیست که آیا روی آیفون‌های اپل در این فروشگاه‌ها هیچگونه نرم‌افزار دیگری برای ردیابی نصب شده است یا خیر. البته کامپیوترها و آی‌پدهای به نمایش گذاشته در این فروشگاه‌ها همچنان دارای  کابل‌های امنیتی خواهند بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال