هدف اپل موزیک ارائه سرویس یکپارچه برای هنرمندان است

روزنامه Newyork Times اخیرا مصاحبه‌ای را با مدیران اپل موزیک، جیمی لوین و لری جکسون منتشر کرده است. مدیران اپل موزیک در طول مصاحبه درباره جایگاه کنونی اپل موزیک در دنیای موسیقی صحبت کردند. جیمی لوین بیان کرد که “ما هیچ علاقه‌ای به برچسب بودن نداریم اما دوست داریم برنامه خود را به پلتفرمی تبدیل […]

روزنامه Newyork Times اخیرا مصاحبه‌ای را با مدیران اپل موزیک، جیمی لوین و لری جکسون منتشر کرده است. مدیران اپل موزیک در طول مصاحبه درباره جایگاه کنونی اپل موزیک در دنیای موسیقی صحبت کردند. جیمی لوین بیان کرد که “ما هیچ علاقه‌ای به برچسب بودن نداریم اما دوست داریم برنامه خود را به پلتفرمی تبدیل نماییم که به بهترین شکل بتواند با مخاطبان ارتباط برقرار نماید”.

کاربران، سرویس اپل موزیک را به عنوان برنامه‌ای برای اجرا کردن فایل‌های موسیقی می‌شناسند اما این پلتفرم چیزی فراتر از این حرف‌هاست. جیمی در ادامه توضیحات خود به هنرمندان مبنی بر این که اپل موزیک یک نوع بازاریابی برای آنها محسوب می‌شود، ادامه داد که این سرویس قادر است به آلبوم‌هایی که در رده بالای نمودار قرار گرفته‌اند به طور انحصاری امتیاز دهد. بخشی از این سرویس که اغلب مردم به آن توجه نمی‌کنند بخشی است که در تابستان گذشته اسپانسر سفر 60-شهر Drake همراه با فیلم تبلیغاتی‌اش به نام “لطفا من را ببخش” شد تا از این طریق بتواند در میان مردم شناخته‌تر شود. این ویژگی منحصرا به این سرویس اپل تعلق دارد.

در کنار تمرکزی که اپل موزیک بر روی اضافه کردن مشترکین جدید دارد، چشمگیرترین کاری که اپل انجام داده است ارتقا رابطه با نوازندگانی است که بر روی توانایی‌های فنی و قابلیت‌های بازاریابی اپل سرمایه‌گذاری کرده‌اند. حال یان که اپل از قبل برای این کار برنامه ریزی کرده باشد و یا به طور تصدفی این اتفاق افتاده باشد زیاد حائز اهمیت نیست.

با توجه به موفقیتی که سرویس اپل موزیک از طریق آلبوم Travis Scott، Future و DJ Khaled (که هرسه به عنوان محصولات شماره یک هستند و به صورت انحصاری از اپل موزیک برروی بیلبورد قرار گرفته اند) کسب کرده است، اپل می تواند با تکیه بر این موضوع مدعی شود که این اتفاق برای سایر هنرمندان نیز خواهد افتاد اگر آنها کارهای خود را به صورت انحصاری به سرویس اپل موزیک بسپارند. هنرمندان از این طریق قادر به ارتقا سطح کار خود خواهند بود.

جیمی اضافه کرد که: “ما کاملا آن چه را که هنرمندان در تلاش برای انجامش هستند، درک می‌کنیم. این که آن‌ها می‌خواهند در هنر خود هر دو موضوع زیبایی و تجاری بودن را به انجام برسانند، امری طبیعی است. در واقع ما به مرحله‌ای رسیده‌ایم که می‌توانیم در آن فرهنگ، تکنولوژی و هنر را باهم ادغام کنیم. همچنین همواره در تلاش برای اثبات این هستیم که ما بهترین مکان برای تحقق چشم‌انداز یک هنرمند هستیم”.

اگر اپل در نهایت بتواند از رقیب خود در این قسمت یعنی Spotify  سبقت بگیرد، می‌تواند محصولات انحصاری زیادی ارائه دهد و با استعداد های زیادی وارد کار شود. Spotify تاکنون بیش از ۹۵ میلیون کاربر دارد و نزدیک به ۵۵ میلیون کاربر از آگهی‌ها و تبلیغات رایگان آن استفاده می‌کنند. اگرچه اپل یکبار یک دوره آزمایشی سه ماهه رایگان عرضه کرد اما اکنون هیچ خدمات رایگانی ندارد. سرویس اپل موزیک در آخرین آمار گرفته شده نزدیک به ۱۷ میلیون مشترک دارد، ممکن است هرگز به رقیب خود نرسد؛ مگر اینکه خودش را با دستیابی سریع به آهنگ‌هایی که Spotify آنها را پخش نمی‌کند، به کاربران ثابت کند. برای تحقق این اتفاق، سرویس اپل موزیک بایستی تا ۲۴ ماه آینده، تمرکز خود را برروی ارتباطش با نوازندگان قرار دهد و به رقیبان خود توجهی نکند. در این رابطه، بایستی صبر کرد و دید این استراتژی چه تاثیری بر Spotify خواهد گذاشت.

 

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال