اپل‌موزیک حالا میزبان بیش از 10 میلیون کاربر اشتراکی است

سپتامبر سال گذشته بود که اعلام شد سرویس آنلاین پخش موسیقی اپل که با نام Apple Music آن را می‌شناسیم، بیش از 15 میلیون کاربر دارد که جذب شدن این تعداد کاربر در مدتی کوتاه، قابل تحسین بود. اما سوالی که در این میان وجود داشت، این بود که چه تعداد از این افراد برای […]

سپتامبر سال گذشته بود که اعلام شد سرویس آنلاین پخش موسیقی اپل که با نام Apple Music آن را می‌شناسیم، بیش از 15 میلیون کاربر دارد که جذب شدن این تعداد کاربر در مدتی کوتاه، قابل تحسین بود. اما سوالی که در این میان وجود داشت، این بود که چه تعداد از این افراد برای خدمات و سرویس این شرکت پول پرداخت می‌کردند؟ به همین جهت ماه اکتبر و در پی انتشار این سوالات، مدیر ارشد اجرایی شرکت اپل، آقای تیم کوک در خبری رسمی اعلام کرد که تعداد کاربران اشتراکی این سرویس، 6.5 میلیون نفر است.

اما به نظر می‌رسد که تعداد این کاربران از گذشته تا کنون بسیار بیشتر شده و طبق اطلاعاتی که Financial Times منتشر کرده، تعداد کاربران اشتراکی این شرکت، به بیش از 10 میلیون کاربر رسیده است که این افزایش تنها در عرض شش ماه، از عملکرد بسیار خوب این سرویس خبر دارد. اگر بخواهیم این تعداد کاربر را با دیگر شرکت‌ها مقایسه کنیم، باید بگوییم که چنین رشدی بسیار خوب است، چرا که سرویسی همچون Spotify که بزرگ‌ترین سرویس آنلاین پخش موسیقی به حساب می‌آید، تنها 20 میلیون کاربر اشتراکی در تمام سال 2015 داشته است!

این آمار در مورد زمان آغاز به کار این سرویس از سال 2011 هست و رسیدن به نیمی از کاربران این سرویس تنها در عرض شش ماه به جای چندین سال، نشان می‌دهد که اپل واقعا در این زمینه موفق بوده است. یکی از مدیران ارشد Spotify نیز در مصاحبه‌ای که با The Verge داشته، اعلام کرده که تعداد کاربرانی که در نیمه‌ی دوم سال 2015 به جمع کاربران اشتراکی این سرویس اضافه شده‌اند، در طول تاریخ راه‌اندازی این سرویس، در بیشترین میزان خود بوده است.

شاید یکی از دلایل بسیار مهمی که در موفقیت این سرویس وجود دارد، این باشد که اپلیکیشن اختصاصی سرویس Apple Music به صورت پیش‌فرض بر روی گوشی‌های هوشمند شرکت اپل نصب شده‌اند و کاربران برای استفاده از این سرویس نیازی به دانلود جداگانه یک اپلیکیشن و ثبت‌نام و طی کردن مراحل بسیار سخت را ندارند. اما تصور می‌کنید که اپل می‌تواند تا سال آینده کاربرانش را از سرویس Spotify بیشتر کرده و رکوردی جدید در این زمینه نیز از خود به جای بگذارد؟

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال