پتننت جدید اپل؛ زوم اپتیکال لنز دوربین در کنار لرزشگیر اپتیکال

خوشبختانه کمپانی اپل نسبت به دوربین آبفون‌های خود همیشه نگاهی مثبت داشته و کیفیت عکس‌های آنها نسبت به نسل قبلیشان، بهبود قابل توجهی داشته است. کیفیت عکاسی دوربین گوشی‌های آیفون 6 و آیفون 6 پلاس، از بهترین‌های سطح بازار بوده و رقابت با این دو بسیار دشوار است. گرچه گوشی گلکسی نوت 4 تصاویر باکیفیت‌تری […]

خوشبختانه کمپانی اپل نسبت به دوربین آبفون‌های خود همیشه نگاهی مثبت داشته و کیفیت عکس‌های آنها نسبت به نسل قبلیشان، بهبود قابل توجهی داشته است. کیفیت عکاسی دوربین گوشی‌های آیفون 6 و آیفون 6 پلاس، از بهترین‌های سطح بازار بوده و رقابت با این دو بسیار دشوار است. گرچه گوشی گلکسی نوت 4 تصاویر باکیفیت‌تری را نسبت به آن دو ثبت می‌کند و مطمئنا گوشی گلکسی اس6 نیز بهتر از همه آنها خواهد بود. البته در این رقابت دشوار، کوپرتینو هیچگاه کوتاه نیامده و تسلیم نشده و کماکان این رقابت بوسیله پتننت جدید ثبت شده توسط اپل، دیدنی‌تر نیز می‌شود. اخیرا کمپانی اپل پتنتی را در این زمینه به ثبت رسانده که در تکنولوژی به کار رفته در آن، لنز زوم موجود در بدنه کوچک گوشی هوشمند از طریق یک نوآوری جدید، در کنار لرزشگیر اپتیکال آن قرار می‌گیرد.

6a0120a5580826970c01b8d0f3915c970c

برای رسیدن به این هدف، مهندسین کمپانی اپل از یک ماژول L مانند برای این کار استفاده کرده‌اند. در نتیجه دیگر سنسور دوربین همانند آن چیزی که هم اینک معمول است، به طور مستقیم در معرض نور محیط قرار نمی‌گیرد بلکه نور محیط توسط شیشه‌ای هرم مانند (شیشه‌ای چند وجهی) که دارای رفلکس از سطح پایینی خود است، باعث بازتاب نور به سمت سنسور دوربین می‌شود. البته قبل از رسیدن نور به سنسور، ابتدا از محفظه L مانند آن عبور می‌کند و در این میان به لنز زوم گوشی بر می‌خورد. در نهایت، نور ساطع شده به سطح تجزیه کننده نور (light splitter) می‌رسد و تصویر مورد نظر را به سه رنگ مجزا دسته‌بندی می‌کند. این سه دسته نور رنگی توسط سه سنسور مجزا جمع‌ آوری می‌شوند (هر سنسور برای یک دسته نور رنگی).

در مورد لرزشگیر اپتیکال نیز باید گفت که اپل در این زمینه از آینه‌هایی که قابلیت خم شدن را دارند (در پشت صفحه بازتاب دهنده هرم چند وجهی) استفاده کرده است. پس اینطور نتیجه‌گیری می‌شود که اپل در این تکنولوژی، بجای حرکت سنسور بمنظور ممانعت از ثبت لرزش‌های گوشی، از حرکت صفحه بازتاب‌دهنده در پشت هرم استفاده کرده است.

6a0120a5580826970c01b7c769ff84970b

6a0120a5580826970c01b8d0f39183970c

با ابن تفاسیر، به نظر شما، چه موقع شاهد کاربردی شدن این تکنولوژی خواهیم بود؟! شاید برای صحبت کردن در این مورد کمی زود باشد اما مطمئنا شاهد کاربردی شدن این تکنولوژی بی‌نظیر در آیفون‌های سال 2015 نخواهیم بود. 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال