آیا اپل در مک‌بوک‌های خود از سنسور اثر انگشت استفاده خواهد کرد؟

تاچ‌آی‌دی یک سیستم تشخیص اثر انگشت است که اپل در دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل iOS خود از آن بهره می‌برد. ظاهراً شرکت اپل هم مانند بسیاری از کاربران خود بر این باور است که استفاده از تاچ‌آی‌دی در مک‌بوک‌های اپل نیز همانند آیفون‌های این شرکت خواهد توانست با ایجاد یک حس خوب در کاربر، بهبود […]

تاچ‌آی‌دی یک سیستم تشخیص اثر انگشت است که اپل در دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل iOS خود از آن بهره می‌برد. ظاهراً شرکت اپل هم مانند بسیاری از کاربران خود بر این باور است که استفاده از تاچ‌آی‌دی در مک‌بوک‌های اپل نیز همانند آیفون‌های این شرکت خواهد توانست با ایجاد یک حس خوب در کاربر، بهبود تجربه کاربری را به دنبال داشته باشد. بر اساس پتنتی که به تازگی توسط سایت CultofMac منتشر شده، چنین به نظر می‌رسد که شرکت اپل مدتی است که این ایده را مد نظر دارد و تصمیم داشته تا این سیستم را در مک‌بوک‌های خود نیز مورد استفاده قرار دهد.

دیاگرامی که در بالا مشاهده می‌کنید، تصویر یک کامپیوتر قدیمی است که در یک گوشه آن، فضایی برای حسگر اثرانگشت در نظر گرفته شده است. گفتنی است که علت ظاهر قدیمی کامپیوتر نمایش داده شده در دیاگرام این است که طراحی این پتنت در سال 2007 صورت گرفته و به همین دلیل سال‌خورده به نظر می‌رسد.

نتیجه دیگری که می‌توان از این پتنت گرفت این است که احتمالا اپل به دلیل کمبود امکانات آن زمان ایده‌ای را که مدت زمان زیادی در سر داشته، به مرحله انجام نرسانده است؛ با این تفاسیر و با توجه به سنسور‌های پیشرفته اثرانگشت امروزی و نیز استفاده بدون مشکل و سریع از آن‌ها، این احتمال وجود دارد که اپل دوباره تصمیم به عملی نمودن ایده قدیمی خود بگیرد و یک بار دیگر مشغول کار روی این پروژه شود. در هر صورت مطمئناً به‌کارگیری سنسور اثر انگشت در لپ‌تاپ‌ها کاربردهای مفید بسیاری خواهد داشت.

از آنجا که شرکت مایکروسافت در سرفیس پرو 4 خود که اخیراً رونمایی شده از حسگر اثر انگشت بهره برده، بدون شک شرکت محبوب اپل نیز به رقابت با مایکروسافت برخواهد خاست و اجازه کسب اعتبار در این زمینه را به اهالی ردموند نخواهد داد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال