اپل در ساخت تراشه ‌A10 آیفون 7 و A11 آیفون 8 با سامسونگ همکاری نخواهد داشت

با آن‎که سفارش‎ ساخت تراشه‎ های A9 اپل برای آیفون 6 اس و 6 اس پلاس بین شرکت‎های سامسونگ و TSMC تقسیم شده بود، ولی در اسفندماه گفته شد که شرکت TSMC تنها تامین‎کننده‎ی تراشه‎ی A10 برای آیفون 10 خواهد بود. طبق گزارش جدیدی که از کشور کره به دست می‎رسد، ادعا می‎شود که این […]

با آن‎که سفارش‎ ساخت تراشه‎ های A9 اپل برای آیفون 6 اس و 6 اس پلاس بین شرکت‎های سامسونگ و TSMC تقسیم شده بود، ولی در اسفندماه گفته شد که شرکت TSMC تنها تامین‎کننده‎ی تراشه‎ی A10 برای آیفون 10 خواهد بود. طبق گزارش جدیدی که از کشور کره به دست می‎رسد، ادعا می‎شود که این قضیه در رابطه با تراشه‎ی A11 که برای آیفون سال بعد در نظر گرفته شده است نیز صدق می‎کند.

این گزارش جدید در روزنامه‎ی چینی زبان Economic Daily News مطرح شده و وب‎سایت Digitimes در این رابطه چنین گفته است:

“شرکت TSMC در حال حاضر تولیدکننده‎ی انحصاری تراشه‎ی A10 است که در سری آیفون‎های جدید که قرار است در شهریورماه 1395 رونمایی شوند، به کار گرفته می‎شود. این گزارش بدون نام بردن از منابع اطلاعاتی‎اش اعلام می‎کند که این شرکت تایوانی تامین‎کننده‎ی محض نسل بعدی تراشه‎ی اپل یعنی A11 خواهد بود که بر اساس فناوری 10 نانومتری FinFET ساخته خواهد شد.”

گفته می‎شود که شرکت TSMC نسبت به رقیب کره‎ای خود یک نوع برتری در زمینه‎ی فناوری دارد به نحوی که در رقابت توسعه‎ی پردازش‎های 10 نانومتری سامسونگ را شکست می‎دهد.

محک‎های بنچمارک آیفون 6 اس هم‎چنین نشان داد که مدل‎های دارای تراشه‎ی TSMC به نسبت تراشه‎های ساخت سامسونگ از نظر عمر باتری کارآمدتر و به شکل خنک‎تری کار می‎کنند. با آن‎که اپل تفاوت را بسیار کم ذکر کرده است ولی ممکن است در تصمیم اپل مبنی بر تنها انتخاب کردن این شرکت تراشه‎ساز تایوانی دخیل بوده باشد.

در اردبیهشت‎ماه گفته شد که TSMC طراحی اولیه‎ی تراشه‎ی A11 را به منظور استفاده در آیفون مدل 2017 تمام کرده است. با توجه به این‎که تمامی گزارشات اشاره به این دارند که طراحی آیفون 7 شبیه به آیفون 6 اس خواهد بود، گفته می‎شود که اپل ممکن است برای دهمین سالگرد آیفون خود در سال بعد خبری غافل‎گیرکننده در نظر گرفته باشد.

در رابطه با آیفون 7، ما انتظار آپگرید شدن دوربین، خطوط آنتن ظریف‎تر، گزینه‎های بهتر در بحث میزان حافظه‎ی داخلی، یک رنگ جدید مشکی فضایی، دکمه‎ی home جدید با قابلیت Force Touch و حذف سوکت هدفون را داریم.

در مقابل برای آیفون 8، شایعاتی مبنی بر این شنیده‎ایم که دکمه‎ی home در صفحه‎ی نمایش تعبیه شده است که باعث می‎شود لبه‎های اطراف نمایش کوچکتر باشند و هم‎چنین یک بدنه‎ی تمام شیشه‎ای به همراه صفحه‎ی نمایشی از نوع AMOLED داشته باشیم. اگر اپل در واقع قصد این تغییرات بزرگ در بخش طراحی را در سال بعد داشته باشد، امکان این نیز وجود دارد که به استفاده از یک نام جدید در عوض تغییر عدد آن به 8، رو بیاورد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال