اپل به دنبال ساخت ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی است

هر شرکت تولیدکننده‎ی خودروی الکتریکی که در کار خود مهارت لازم را داشته باشد می‎داند که خودروهای تولیدی‎اش تنها زمانی خوب هستند که ایستگاه‎های شارژ مناسبی برای آن‎ها وجود داشته باشد و ظاهرا این شامل اپل نیز می‎شود. منابع اطلاعاتی رویترز مطلع شده‎اند که اپل در حال پرس و جو از سازندگان ایستگاه‎های شارژ در […]

هر شرکت تولیدکننده‎ی خودروی الکتریکی که در کار خود مهارت لازم را داشته باشد می‎داند که خودروهای تولیدی‎اش تنها زمانی خوب هستند که ایستگاه‎های شارژ مناسبی برای آن‎ها وجود داشته باشد و ظاهرا این شامل اپل نیز می‎شود. منابع اطلاعاتی رویترز مطلع شده‎اند که اپل در حال پرس و جو از سازندگان ایستگاه‎های شارژ در رابطه با فن‎آوری‎ آن‎ها برای پروژه‎ی خودروی الکتریکی شایعه‎ شده‎ی خود است. با این‎حال هنوز مشخص نیست عمق مذاکرات چقدر است یا چه شرکت‎هایی در این امر دخیل هستند (یقینا شرکت‎ها در این زمینه صحبت نخواهند کرد). گرچه، شرکت NRG Energy پاسخ مبهمی به رسانه‎‌های خبری با اشاره به این موضوع داده که “اپل در حال صحبت با هر سازنده‎ی بالقوه” است.

گواه بیشتری هم برای اقدام اپل وجود دارد چون خبرنگاری رویترز می‎گوید که یک شرکت مهندسی ناشناس در سطح جهانی در حاضر به اپل پیشنهاد کمک برای ساخت ایستگاه‎های شارژ را داده است. با این‎حال، اپل به صورت آشکار متخصصان شارژ خودروهای الکتریکی را از شرکت‎های بی‎ام‎و، Georgia Tech و گوگل استخدام کرده است.

اگر چنین چیزی صحت داشته باشد، این نوع اقدامات به خوبی با کارهای همیشگی اپل هماهنگی دارد. قسمتی از موفقیت تسلا در خودروهای الکتریکی از میل به ساخت شبکه‎ای از ایستگاه‎های شارژ پر سرعت می‎آید، احتمال خرید یک ماشین مدل S اگر بدانید می‎توانید، بدون نیاز به سپری کردن ساعت‎ها انتظار برای شارژ مجدد، آن را برای مسافت طولانی برانید، بسیار بیشتر خواهد بود. اپل ممکن است نیاز به داشتن همین نوع اطمینان خاطر داشته باشد. البته فراموش نکنید که استراتژی اپل حول کنترل تجربه‎ی کاربر تا جای ممکن است. تنها منطقی است که فرض کنیم این شرکت در عوض این‎که رانندگان را برای استفاده از ایستگاه‎های شارژ عمومی که به طور موثر کار نمی‎کنند، رها کند خواهان ارائه‎ی ایستگاه‎های شارژ بهینه‎شده باشد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال