از اپل به دلیل استفاده از فناوری شارژ سریع در آیفون 6s شکایت شد

شرکتی به اسم Somaltus LLC از شرکت اپل در دادگاه فدرال تگزاس شرقی ایالات متحده شکایت کرده است. این شرکت مدعی شده است که فناوری شارژ سریع استفاده شده در گوشی آیفون 62 اپل و “هرگونه دستگاه مشابه” فروخته شده توسط اپل، سوء استفاده از پتنت ثبت‎ شده‎ای در سال 2010 بوده که متعلق به […]

شرکتی به اسم Somaltus LLC از شرکت اپل در دادگاه فدرال تگزاس شرقی ایالات متحده شکایت کرده است. این شرکت مدعی شده است که فناوری شارژ سریع استفاده شده در گوشی آیفون 62 اپل و “هرگونه دستگاه مشابه” فروخته شده توسط اپل، سوء استفاده از پتنت ثبت‎ شده‎ای در سال 2010 بوده که متعلق به شرکت Somaltus است. با وجود سیستم شارژ سریع در آیفون 6 اس، سرعت شارژ گوشی زمانی که باتری درون آن به زیر 80 درصد ظرفیت می‎رسد به حداکثر رسانده می‎شود، بالاتر از این سطح، میزان سرعت شارژ شارژر آهسته‎تر می‎شود.

Somaltus اعلام می‎کند که قابلیت شارژر سریع اپل تخطی از پتنتی به شماره‎ی 7,657,386 در ایالات متحده به اسم “سیستم خدمات باتری یکپارچه شده” است. به دنبال شکایت از اپل، این شرکت به دنبال دریافت خسارت‎های مشخص نشده یا پرداخت دائم غرامت بابت ادامه دادن به استفاده از این سرویس است. اپل تنها شرکت تولیدکننده‎ی گوشی‎هوشمند همراهی نیست که Somaltus بابت سوءاستفاده از این پتنت به دادگاه می‎خواهد شکایت کند. شرکت‎های دیگر از جمله ایسوس، لنوو، سامسونگ، سونی و توشیبا نیز بابت همین فناوری مشابه مورد شکایت واقع شده‎اند.

در متن شکایت Somaltus از اپل این چنین آورده شده است:

“مدعی علیه‎ها، گوشی‎های همراهی می‎فروشند، برای فروش عرضه می‎کنند و یا استفاده می‎کنند از جمله، بدون محدودیت، همانند با آیفون 6 اس ( “محصول”) و هرگونه دستگاه مشابه دیگری که حداقل از مدعی 1 پتنت 386 سوء استفاده کرده‎اند.”

طبق اطلاعات به دست آمده که اظهارکننده باور دارد صحیح هستند، این محصول شامل یک سیستم خدمات باتری از جمله یک پردازنده (به عنوان مثال تراشه‎ی A9) می‎شود که به منظور دریافت سیگنال‎ها از کانکتورهای متصل به باتری (به عنوان مثال باتری لیتیوم یونی قابل به شارژ این محصول) پیکربندی شده است.”

این شاکی به نظر می‎رسد طرحی در ذهن دارد; فشار وارد کردن به شرکت‎های یاد شده و مجبور کردن آن‎ها به توافق. این قضیه در رابطه با شرکت‎های نیسان و فورد جواب داده است. هر دو شرکت‎های سازنده‎ی ماشین تصمیم گرفتند بعد از تحت شکایت قرار گرفتند بابت تخطی از همین پتنت به توافق دست پیدا کنند. برای شرکت Somaltus، یک توافق به معنای دست یافتن به یک مبلغ هنگفت بدون نیاز به هزینه کردن برای بردن پرونده به دادگاه است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال